Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

[quote=reintje;399461]Joh... echt waar machinist? Dan is mijn hersenschudding toch harder aangekomen dan ik al dacht... :cool:\n\nMaar inderdaad... we hadden prachtig weer....\n\n- jij hebt me toevallig niet vervoerd Edwin gisteren met de Intercity Groningen-Den Haag? -[/quote]\n\n:mrgreen: \nNee, ik was vrij gister :)\nVanavond ga ik weer beginnen. (proud)
Link naar reactie
Maar eens uit pure verveling proberen met behulp van linuxfromscratch.org een werkend Linux kernel gebasseerd systeem uit de grond te stampen. Het werkt ook nog. X aan de gang gekregen, KDE werkt en met deze post doet ook internet het. Geweldig!\r\nJe beseft pas hoe groot Linux en vooral X en KDE zijn als je het van de source compiled. Op mijn E8400, schatting 2-3 uur.
Link naar reactie
[QUOTE=tjoekse;399545]ben niet zo\'n foto fanaat , toch even wat geprobeerd.:-$\n[ATTACH]12703[/ATTACH][/QUOTE]\nPrima resultaat hoor. Beter zelfs als ik deed.\nIk vraag mij af hoe jij die bewerking hebt gedaan, en dan vooral hoe je de hoge lichten (lucht en weerspiegeling lucht in water) hebt kunnen behouden, en toch de midden-tonen hebt verhoogd.\n\n@Reintje\nDe foto is origineel onderbelicht, en dat zorgt voor te weinig doortekening in de donkerste delen.\n\nMijn standaard bewerkingen voor zoiets zijn de levels (niveaus) en kleurtoon/verzadiging. Gewoon dat wat denk ik iedereen wel gebruikt.\nAlleen met meer aandacht als anderen denk ik, en inmiddels meer ervaring.\n\nHet moeilijke van een foto op je scherm beoordelen is dat je de scherm-instellingen kan veranderen, en die moet je steeds eigenlijk wel veranderen op het veranderen van de omgevingsverlichting (zon, bewolkt, kunstlicht).\nDaardoor is het moeilijk in een normale leefkamer (woon of hobby-kamer) je monitor afgesteld te krijgen. Staat hij net goed met bewolkt weer, gaat de zon schijnen, en moet je met je ogen knijpen om iets in beeld te zien. Zet je hem zo dat het met de zon van buiten goed zichtbaar is, gaat die onder, en staat alles veel te hoog van contrast en/of helderheid.\nDus voor die rede zou je professioneel een van de buitenverlichting afgesloten werkruimte moeten hebben, of vlak voor iedere bewerking opnieuw je monitor af moeten stellen.
Link naar reactie
En Reintje, ik vind net bij PS Elements onder \"[I]snel repareren[/I]\" de optie \"[I]Lichter maken[/I]\".\r\nDaar lukt het me om alleen de schaduwen op te laten lichten zonder dat je de lucht (het blauw) kwijtraakt, wat snel gebeurt als je andere lichtsterkte regelaars gebruikt.\r\n\r\nHeel bruikbaar, want dit deed ik normaal met de hand, en dat is heel bewerkelijk.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;399580]Ah, je bent ook begonnen :p En ook snel een prima resultaat.\n\nStukken beter, maar je moet natuurlijk zelf uitzoeken wat je zelf het mooist vind.\n\nWat ik nog zie[B]:[/B] je blauw van de lucht bevat (heel weinig) rood, en is daardoor wat onnatuurlijk. (neigt naar violet daardoor)[/quote]\n\nIk vrees dat ik zelfs wat kleurenblind ben :p. Ik zie wel of een foto mooi is of niet, maar kan kennelijk niet bewerken...
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;399580]Wat ik nog zie[B]:[/B] je blauw van de lucht bevat (heel weinig) rood, en is daardoor wat onnatuurlijk. (neigt naar violet daardoor)[/QUOTE]\r\nAls je dat rood in het hoog wat wil verlagen dan doe je dat met de niveaus (levels in Engels)\r\n[ATTACH]12708[/ATTACH]\r\nHet uitvoer-niveau verlaag je dan wat.
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;399582]Ik vrees dat ik zelfs wat kleurenblind ben :p. Ik zie wel of een foto mooi is of niet, maar kan kennelijk niet bewerken...[/QUOTE]\n\nJe deed dat toch echt prima, maar je vergeet dat ik er bovenop zit, en vooral luchten trekken mijn aandacht, en direct zag ik dat er rood in zit, wat overdag in die mate niet kan ;)\nDat heeft niets met kleurendoofheid te maken hoor, maar alles met onze ogen, die razendsnel kunnen compenseren, en alles \"normaal\" maken wanneer een gebruikelijke compositie voorbij komt (\"landschap + lucht, dus lucht moet blauw zijn...\" )\n\nIk weet heel goed dat dat moeilijk te zien is, juist daarom wijs ik je er op. \nScroll maar eens een paar maal heen en weer tussen die laatste van mij en die van jouw, en blijf op dat blauw van de lucht letten.\n\nEn misschien (zoals ik eerder uitlegde) staat jouw monitor iets anders, dan wordt het moeilijker gelijk te trekken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...