Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

Mooie geslaagde poging zeg, zes keer, jij hebt bijna geen nageslacht meer nodig.\r\nOok lekker ontspannen.\r\n\r\nIk zie dus een montage van zes foto\'s, waarvan de helft met de zon in de zij, en de helft tegen de zon in. Het is moeilijk om alles een beetje goed belicht te krijgen, vooral omdat er zware slagschaduwen zijn.\r\nHeb je daarvoor een vaste belichting voor allen gebruikt ? ik zie geen overgangen, dus dat zal wel, maar in dat gevel ff opmerken dat de foto over het algemeen wat onderbelicht is, wat je vooral ziet in de schaduwen van de bomen en huizen in het midden.\r\n\r\nDat hadden die andere twee ook een beetje, en je hebt dat bij die geprobeerd te compenseren door de verzadiging (saguration) wat op te schroeven , en daardoor springen die sterk gekleurde opblaas-toestellen uit je beeld tegen flauw gekleurde gevels en straat.
Link naar reactie
Wat grappig zeg, die foto waar je 6 keer op staat!\n\nDit was mijn weekend... \n\n[URL]http://www.flickr.com/photos/28285887@N08/2632852069/in/photostream/[/URL]\nDat irritante mens met dat \'haar\' ging er net voor staan, maar vond die motorrijder zo mooi plat liggen... \n[U]\n[IMG]http://www.flickr.com/photos/28285887@N08/2632852069/in/photostream/[/IMG][/U][IMG]http://www.flickr.com/photos/28285887@N08/2632852069/in/photostream/[/IMG]
Link naar reactie
Ik kon het niet laten, en heb een Photoshop op een deel van die afbeelding losgelaten.\n[ATTACH]12592[/ATTACH]\nIs nooit de beste oplossing, want beter is het als het al in je opname beter is, dan kan Photoshop er echt nog iets van maken.\n\nHet is natuurlijk de bedoeling dat het hoge contrast binnen de belichtingsruimte komt te liggen, d.w.z. dat de schaduwen (huizen) wat beter uitgelicht worden zonder dat de hoge lichten (dat beetje blauw in de lucht b.v.) er onder lijdt.\nvoor dit ene plaatje (en het waren er zes) ben ik toch wel anderhalf uur bezig geweest om het enigszins te compensere, maar ik denk dat ik je hiermee duidelijk kan maken dat Photoshop een [I]finishing touch[/I] kan geven.\n\nIk moet wel zeggen dat het door de lage resolutie niet goed te zien is dat op pixelniveau er het één en ander \"beschadigd\" is door deze verandering, waardoor extreme vergrotingen lelijk kunnen worden.\nMaar wanneer je start met de orginele foto (raw het liefst) dan gaat dat beter.\nalleen besteedt je dan meer tijd achter de computer dan achter de camera. :(\n\nIk bedenk nu dat je het misschien niet prettig vind dat ik je foto hier zo plaats, maar dan moet je dat ff aangeven, dan haal ik hem weer weg.\n\nB.t.w. ik heb die foto hier niet voor gedownload, maar via een PrintScrn van m\'n monitor geplukt.
Link naar reactie
Phh... daar kwam de TNT, net mijn bed uit :o... had ik bij HetNet een nieuwe modem besteld, een 546 speedtouch. Krijg ik ipv die, een draadloze en VOIP router :), kost normaal 70€... wat een kneuzen daar... maar ik heb mooi weer een draadloze modem erbij. Kan de andere naar de zolder. Hebben we een geheel draadloos huis :p
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;393496]Ik kon het niet laten, en heb een Photoshop op een deel van die afbeelding losgelaten.\n[ATTACH]12592[/ATTACH]\nIs nooit de beste oplossing, want beter is het als het al in je opname beter is, dan kan Photoshop er echt nog iets van maken.\n\nHet is natuurlijk de bedoeling dat het hoge contrast binnen de belichtingsruimte komt te liggen, d.w.z. dat de schaduwen (huizen) wat beter uitgelicht worden zonder dat de hoge lichten (dat beetje blauw in de lucht b.v.) er onder lijdt.\nvoor dit ene plaatje (en het waren er zes) ben ik toch wel anderhalf uur bezig geweest om het enigszins te compensere, maar ik denk dat ik je hiermee duidelijk kan maken dat Photoshop een [I]finishing touch[/I] kan geven.\n\nIk moet wel zeggen dat het door de lage resolutie niet goed te zien is dat op pixelniveau er het één en ander \"beschadigd\" is door deze verandering, waardoor extreme vergrotingen lelijk kunnen worden.\nMaar wanneer je start met de orginele foto (raw het liefst) dan gaat dat beter.\nalleen besteedt je dan meer tijd achter de computer dan achter de camera. :(\n\nIk bedenk nu dat je het misschien niet prettig vind dat ik je foto hier zo plaats, maar dan moet je dat ff aangeven, dan haal ik hem weer weg.\n\nB.t.w. ik heb die foto hier niet voor gedownload, maar via een PrintScrn van m\'n monitor geplukt.[/quote]\n\nEen vriend van me had de foto gemaakt, ik dacht gewoon op de automatische stand, anders duurde het zo lang. Het idee was eigenlijk om een 360 foto te maken, maar zijn programma om een panorama foto te maken begon te flippen, dus had hij één foto weggelaten. \n\nHet kost idd heel wat tijd het om in photoshop netjes te krijgen. Volgens mij als je de foto van flickr gebruikt heb je wel een betere resolutie. Het knappe van zo\'n programma is dat ie het helemaal gaat berekenen waar de overgangen zit en waar nodig maakt ze het \'beter\'.\n\nZelf vind ik het soms wel lastig te zien wanneer een foto is onderbelicht. Overbelicht juist niet, dat zie je zo. Denk dat ik dat met de tijd wel leer ;). Maar nu je het hebt aangepast is het wel duidelijk te zien inderdaad. \n\nNee vind het wel goed hoor dat de foto hier staat :).
Link naar reactie
[QUOTE=Ultimate;393439]Is genomen door een panorama foto te maken ;).\n\n[URL=\"http://www.flickr.com/photos/nielskim/2631412873/sizes/o/\"]Deze is ook echt te gek, ik ben degene op de foto.[/URL][/QUOTE]\nJe moet wel horizontaal scrollen, want het is een panorama[B]:[/B] heel laag, maar hééél breed...
Link naar reactie
[QUOTE=Ultimate;393542]Zelf vind ik het soms wel lastig te zien wanneer een foto is onderbelicht. Overbelicht juist niet, dat zie je zo. Denk dat ik dat met de tijd wel leer ;). Maar nu je het hebt aangepast is het wel duidelijk te zien inderdaad.[/QUOTE]\nOnderbelicht is natuurlijk relatief, want je moet daar bij betrekken wat het echte onderwerp is, en meer van dat soort overwegingen.\n\nMaar bekijk daarvoor de levels (niveaus) na het maken van een foto, dat is mogelijk op jouw camera, en corrigeer dat eventueel. Dan ga je met het beste resultaat naar huis, en daar kan je verder je best doen met dan het beste uitgangspunt.\n\nNiveaus zijn de grafische voorstelling van de pixelverdeling.\nUitgaand even dat aan de linkerkant van de grafiek de waarde 0 zit en rechts lichtwaarde 255, dan kan je grof aflezen hoeveel pixels voor iedere waarde er in je foto zitten.\nHier zie je de niveaus voor beide afbeeldingen die ik plaatste, boven jouw orgineel, en beneden mijn bewerking.\n[ATTACH]12594[/ATTACH]\nBij de oude zie je in de grafiek dat er voor alle lage lichtwaarden links veel pixels aanwezig zijn, en bij mijn correctie zie je dat de verdeling (! voor dit gemiddelde onderwerp natuurlijk) veel beter is. Er zijn ongeveer net zo veel pixels voor de middel-waarden, als voor de lage waarden.\n\nHelemaal rechts zie je een enorme piek[B];[/B] dat zijn hoofdzakelijk die heleboel (vandaar zo\'n hoge piek) pixels van de witte lucht (vandaar zo ver naar rechts).\nJuist omdat die piek zo enorm ver naar rechts zit, dus bijna wit is, kan je er van uit gaan dat het meeste van de lucht overbelicht is, en je weinig of geen tekening meer in de wolken kan weergeven, terwijl dat er origineel wel was. Het algemene contrast van het onderwerp is daar gewoon te hoog voor.
Link naar reactie
[quote=tjoekse;393581]alleen die Broek !!! :D:D:D[/quote]\n\nWat is er met m\'n broek :p\n\n@erik,\n\nKlopt, dat had ik idd ook gezien met andere foto\'s bij mij. Meestal zit de piek helemaal rechts bij mij. \nUiteraard is het onderbelichtheid relatief :), soms kun je het ook met opzet doen. Maar over het algemeen zijn de meningen, dacht ik, daarover wel gelijk ;).
Link naar reactie
[QUOTE=Speeeedy;393495]Wat grappig zeg, die foto waar je 6 keer op staat!\r\n\r\nDit was mijn weekend... \r\n\r\n[URL]http://www.flickr.com/photos/28285887@N08/2632852069/in/photostream/[/URL]\r\nDat irritante mens met dat \'haar\' ging er net voor staan, maar vond die motorrijder zo mooi plat liggen... \r\n[U]\r\n[IMG]http://www.flickr.com/photos/28285887@N08/2632852069/in/photostream/[/IMG][/U][IMG]http://www.flickr.com/photos/28285887@N08/2632852069/in/photostream/[/IMG][/QUOTE]\r\nDat irritante mens is gewoon vanzelf een onderdeel van de compositie geworden vind ik. Lijnenspel. :) Nu is er wat diepte gemaakt, en komt de achtergrond los van de (harige) voorgrond.\r\nZonder haar (haar) zou het gewoon een stipje motorrijder zijn zoals er duizenden foto\'s gemaakt zijn.\r\n\r\n[B]Edit:[/B]\r\nMooie paaseitjes...
Link naar reactie
[quote=Linkforsoad;393747]Hoe doe je dat toch. Speciale camera of met de computer? Zulke lange foto\'s maken?[/quote]\n\nJe maakt bijv. 3 foto\'s van iets. Je zorgt er voor dat bij elke foto er beetje overlapping is, vervolgens pak je een programma als autostitch. Je opent daar de foto\'s in en de rest gaat allemaal automatisch. :)\n\nThnx StillBorn:)\n\n
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...