Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik alles vuil aanlever. Ik weet dat het in de fabriek waar het aankomt wordt gewassen... dan ga ik dat eerst toch niet doen?; en net wat je zegt.... dat is water naar de zee dragen. Zomers is scheiden inderdaad wel een probleem... de milieuboer komt wekelijks, maar de wespen weten het afval natuurlijk ook wel te vinden. Ik zet het in een achteraf hoekje in de (grote) tuin (in speciale mileu-bewuste plastich zakken die we daarvoor weer krijgen).\nHeb wel eens gehoord dat mensen met kinderen de pampers eerst drogen (jakkkk).
Link naar reactie
  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

[QUOTE=reintje;384974]Ik zal je eerlijk zeggen dat ik alles vuil aanlever. Ik weet dat het in de fabriek waar het aankomt wordt gewassen... dan ga ik dat eerst toch niet doen?; en net wat je zegt.... dat is water naar de zee dragen.Zomers is scheiden inderdaad wel een probleem... de milieuboer komt wekelijks, maar de wespen weten het afval natuurlijk ook wel te vinden..[/QUOTE]\r\nDaarom is wassen het enige alternatief als je geen tuin hebt. Als het glas erg vuil is, en inweken de jam of pindakaas niet snel oplost, dan gooi ik het bij het restafval. Kost me (en het millieu) anders twee liter heet water. Inderdaad water naar de zee.\r\n[QUOTE=reintje;384974]Heb wel eens gehoord dat mensen met kinderen de pampers eerst drogen (jakkkk).[/QUOTE]\r\nGeloof het of niet, maar er komen op sommige plaatsen (ik weet niet of ook in Nederland) recycling bedrijven langs om gebruikte Pampers op te halen... :s
Link naar reactie
[QUOTE]Als het glas erg vuil is, en inweken de jam of pindakaas niet snel oplost, dan gooi ik het bij het restafval. Kost me (en het millieu) anders twee liter heet water. Inderdaad water naar de zee.[/QUOTE]Glas uit de glasbak dat wordt gerecycled, wordt eerst gebroken, en dan een tijd aan de elementen blootgesteld, zodat resten jam, mayo etc afgebroken kunnen worden, juist om (heet) water te besparen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;384922]( Weentoren = Weenatoren )\r\n(Voorstelling = vogelgeluiden + rondstrooien van nestmateriaal).\r\n\r\n\r\nOns te vertellen waar je het over hebt ?\r\n\r\nEn check ff of je niet vergeten bent je aan te kleden. En als je inderdaad geen kleren aan hebt, moet je ff checken of je wel wakker bent. En als je niet wakker bent dan wens ik je weltrusten.[/QUOTE]\r\n\r\nwas er een vergeten te feliciteren
Link naar reactie
Van een zonnetje genieten ?\n\nIk woon op drie hoog, maar onderhoud wel zo af en toe een kleine tuin voor het huis.\nVandaag moest ik weer eens de bomen snoeien die daar staan, waaronder deze:\nRobinia pseudoacacia ´Frisia´ (valse acacia)\n[ATTACH]12413[/ATTACH]\nKom ik nooit zonder kleerscheuren vanaf, de doorns zijn soms vier cm lang, en als ik de takken te dik laat worden, worden ze nog veel langer, en kan je ze niet meer zonder speciaal gereedschap beetpakken.\nRede dus om elk jaar mijn best te doen, ook omdat de takken (bij storm) in het gezicht van mensen kan slaan. Ze hangen boven een trottoir.\n\nOorspronkelijk komt hij uit Australië (dacht ik) en wordt tot 35 meter hoog. \nIn Afrika wordt de boom gebruikt om olifanten te omheinen.\n\nIk moet weer twee weken met de schrammen op beide armen leven, en heb twintig gaatjes in mijn handen. :(
Link naar reactie
Nou dit zijn niet de dunste takjes, zeker 3 à 4 cm dik, maar een gevaar van de malse takjes ken ik niet. Vandaag was de dikste toch wel 10 cm, en ik moet zagen vanaf een bovenste tree van een trapleer.\nInderdaad, de Giraffen eten die bomen van onderaf kaal, en laten de bomen achter in die typische Afrikaanse savanne look, een soort van parasol-bomen.\n\nHier in Nederland zie ik telkens alleen de Woudduif alle zeer jonge groene ontluikende blaadjes eten.\n\nHier nog zo\'n \"heerlijk\" verdedigingswapen:\n[ATTACH]12414[/ATTACH]\n\n[QUOTE=sjouwer;385304]is iedereen van het zonnetje aan het genieten of wordt er nog wat verbruikt[/QUOTE]\nNou ik heb al een wijntje opengetrokken.\nMag toch wel in dit café een eigen consumptie meenemen ?
Link naar reactie
[quote=tjoekse;385353]ja voor je eigen gezin , en een paar als ballast. :rolleyes:[/quote]\n Dus daar komt het door ,dat mijn werk steeds zwaarder lijkt.\nEn als ik dan van mijn werk thuis kom ,staan er weer drie politie auto\'s op het pleintje ,en ook nog drie agenten op mountainbike\'s ,die wat van die ballast aan het weg jagen zijn ,omdat die voor de zoveelste keer de buurt weer aan het terroriseren zijn en aan het vervuilen zijn.
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;385423]Wikipedia:\n\"[I]Ballast is een kunstmatige verzwaring van iets met het doel om de stevigheid of stabiliteit te vergroten, of om het gewicht aan te passen[/I]\"\n \nDat mensen daar :-@ om kunnen worden snap ik niet...[/quote]\n \nhmmm wat doe jij tegenwoordig.:rolleyes:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...