Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=Animal;378288]Als je echt je op makro fotografie wilt toeleggen is een statief en een draadontspanner eigenlijk ook een onmisbaar hulpmiddel.\nEn als je echt veel geld hebt is een speciale flitser die als ring om de lens zit ook aantrekkelijk.[/quote]\n\nWat is een draadontspanner?\nStatief? Op zich logisch, tegen trillen, maar statief is toch juist hoog. Of is het zo dat je met macrolensen goed kan inzoomen??\n\nJa die flitsers hebben ze ook bij CSI :p, zag ik.
Link naar reactie
  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

Er zijn ook kleine statiefjes ,,niet die prul dingen ,maar van hetzelfde materiaal als de grote maar met veel kortere poten .De kleinste hoogte is dan ongeveer 30 cm.\nEen draadontspanner is en kabeltje met een knopje ,zodat je de kamera afdrukt ,zonder de kamera aan te hoeven raken. Je hebt zo geen trillingen meer aan de kamera. Voor de analoge spiegelreflexe waren de draadontspanners erg goedkoop ,maar voor de digitalen kan zo\'n ding tegenwoordig erg duur zijn.\nWel rond de 50 euro of meer ,voor een snoertje met stekkertje en een knopje.\nZonder draad onspanner kun je vanaf een statief ook foto\'s maken zonder de trillings onscherpte door gebruik te maken van de tijdvertragings ontspan mogelijk op je kamera. Als je dan afdrukt (en weer loslaat) duurt het bijvoorbeeld 5 of 10 seconde voordat de kamera de foto maakt. Je hand is dan allang van de kamera weg ,dus kan geen bewegings onscherpte veroorzaken . Deze stand wordt ook gebruikt als je zelf op de foto wilt komen.
Link naar reactie
PFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!\r\nHad vanmiddag mijn schoonfamilie op verjaardagsvisite inclusief een stuk of 10 kinderen.....\r\nErg gezellig hoor maar na een uur of anderhalf ben je helemaal kapot van de herrie:D\r\nOok erg gezellig was dat we met z\'n allen soep en brood gingen eten........meer brood op de vloer dan in de mondjes van die kinderen:rolleyes:\r\nNou ja ben er weer heel doorheen gekomen.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;378306]Zonder draad onspanner kun je vanaf een statief ook foto\'s maken zonder de trillings onscherpte door gebruik te maken van de tijdvertragings ontspan mogelijk op je kamera. Als je dan afdrukt (en weer loslaat) duurt het bijvoorbeeld 5 of 10 seconde voordat de kamera de foto maakt[/QUOTE]\nJe zelfontspanner.\n\n\n[QUOTE=hj1;378342]PFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!![/QUOTE]\nJezelf ontspannen.
Link naar reactie
[quote=Animal;378306]Er zijn ook kleine statiefjes ,,niet die prul dingen ,maar van hetzelfde materiaal als de grote maar met veel kortere poten .De kleinste hoogte is dan ongeveer 30 cm.\nEen draadontspanner is en kabeltje met een knopje ,zodat je de kamera afdrukt ,zonder de kamera aan te hoeven raken. Je hebt zo geen trillingen meer aan de kamera. Voor de analoge spiegelreflexe waren de draadontspanners erg goedkoop ,maar voor de digitalen kan zo\'n ding tegenwoordig erg duur zijn.\nWel rond de 50 euro of meer ,voor een snoertje met stekkertje en een knopje.\nZonder draad onspanner kun je vanaf een statief ook foto\'s maken zonder de trillings onscherpte door gebruik te maken van de tijdvertragings ontspan mogelijk op je kamera. Als je dan afdrukt (en weer loslaat) duurt het bijvoorbeeld 5 of 10 seconde voordat de kamera de foto maakt. Je hand is dan allang van de kamera weg ,dus kan geen bewegings onscherpte veroorzaken . Deze stand wordt ook gebruikt als je zelf op de foto wilt komen.[/quote]\n\nGoeie tip idd, van die zelfontspanner. Had ik nog niet aangedacht. Terwijl ik em al wel gebruikt had :mrgreen:\n\nHier nog een mooi plaatje.
Link naar reactie
Een kleintje is snel minder stabiel, maar makkelijk te dragen.\n\nNormaal heb ik geen statief bij me, ook geen kleintje, want ik heb alleen een (volle) schouder tas, en geen vervoer. In die tas zit ook nog een Olympus kleinbeeld spiegelreflex met lenzenset, en dat is totaal wel sjouwen.\n\nStatief gebruik ik alleen thuis wel eens.
Link naar reactie
Een kleintje is snel minder stabiel, maar makkelijk te dragen.\r\n\r\nNormaal heb ik geen statief bij me, ook geen kleintje, want ik heb alleen een (volle) schouder tas, en geen vervoer. In die tas zit ook nog een Olympus kleinbeeld spiegelreflex met lenzenset, en dat is totaal wel sjouwen.\r\n\r\nStatief gebruik ik alleen thuis wel eens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...