Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

Gister een canon eos400 D meegenomen bij een grote rode winkel :p. Geen extra lens, die komt nog wel. Wilde niet al te veel kwijt zijn.\n\nIk heb:\n- De body\n- 18-55mm lens (standaard)\n- uv filter\n- tas\n- 4 gig geheugen\n\nTasje was gratis :mrgreen:\nBij elkaar 669 en krijg nog 60 euro terug van canon. Vond ik geen slechte deal.\nAls ik weer wat gespaar heb dan wil ik graag een macrolens. Macro-fotograferen vind ik super mooi :D.
Link naar reactie
Gaan de foto\'s die je dan maakt ook 100 jaar mee?\n \nIk wil nog eens een microscoop, ik sta er nog steeds van te kijken wat men tegenwoordig in de electronica wel allemaal niet kan \n \n[IMG]http://i186.photobucket.com/albums/x267/Argus_011/rfid.jpg[/IMG]\n \n[IMG]http://i186.photobucket.com/albums/x267/Argus_011/pic2.png[/IMG]\n \n[IMG]http://i186.photobucket.com/albums/x267/Argus_011/cmod.jpg[/IMG]
Link naar reactie
Ah, de gebruiksaanwijzing gelezen en begrepen..\r\n\r\nVanuit Rotje knor is dit de maximale macro opname met mijn € 190,00 cameraatje.\r\nEn dat vind ik niet slecht:\r\n[ATTACH]12180[/ATTACH]\r\n\r\nAan chips zie je eigenlijk niet veel meer met een microscoop, tenzij je gelijk een electronen-microscoop gebruikt, maar dan heb je weer een verklein apparaat nodig om je portemonee nog te kunnen zien.\r\n\r\nIntel to Unveil World\'s Biggest CPU: Meet [SIZE=\"4\"]Tukwila[/SIZE]\r\n[ATTACH]12179[/ATTACH]\r\nRuim [B]2 miljard transistoren[/B] voor deze Quad core processor...\r\n\r\n[url]http://news.softpedia.com/news/Intel-to-Unveil-World-039-s-Biggest-CPU-Meet-Tukwila-77871.shtml[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;377785]ik hbe een echte macro lens op de canon 300d en dan krijg ik 1mm op het censor is 1 mm in het echt[/QUOTE]\r\nHeb je daar geen voorbeeldje van ?\r\n\r\n[QUOTE=Argus;377818]En over electronica ik heb het allemaal mee mogen maken van buis tot chip[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben ongeveer van de overgang buis - transistor.\r\nMijn allereerste TV\'tje op mijn kamer nog bij mijn ouders thuis (1972 of zo) was een buizenbak bij de vuilnisbak vandaan. Telkens als ik hem aan zette, vlogen de stoppen uit de meterkast. Drie avonden zoeken, en ik vond een kapotte (kortgesloten) condensator.\r\nEn vanaf toen had ik Nederland 1 en 2 op de buis.\r\n\r\nDaarna eigenlijk alleen nog transistor ervaring.
Link naar reactie
Ik zie dat je geen softwarematige verscherping gebruikt, bv met Photoshop\n\nKijk eens wat je er mee kan:\n[ATTACH]12186[/ATTACH]\nAls je een simpele Photoshop versie koopt (Photoshop Elements b.v.), dan heb je voor weinig geld, een behoorlijke verbetering van de scherpte.\nJe heft er de \"zachtheid\" (vaak ook door overstraling) van de lens gedeeltelijk mee op.\n[ATTACH]12187[/ATTACH]\n\nEr zal ook wel zoiets in freeware programma\'s te vinden zjn, maar ik weet niet welke.\n\nEn dat rode bekertjes mos daarvan weet ik niet hoe groot dat normaal is, dus dat wordt moeilijk inschatten.\nMaar ik zie dat de lens daar ongeveer dezelfde kwaliteit toont. En persoonlijk valt dat mij wat tegen van Canon.\nHet is toch een spiegelreflex met verwisselbare lens ?
Link naar reactie
[quote=sjouwer;377785]ik hbe een echte macro lens op de canon 300d en dan krijg ik 1mm op het censor is 1 mm in het echt[/quote]\n\nDat is het mooiere werk vind ik.\n\nMaar scheprte diepte vind ik ook mooi om te fotograferen.\nBijv. voorop onscherp, dan scherp en achtergrond onscherp. Leuke projecten.\n\n@Erik,\n\nDat kende ik idd ook. Maar vind iets minder mooi worden, alhoewel bij die eerste foto je het bijna niet ziet.
Link naar reactie
[QUOTE=Ultimate;377935]@Erik,\nDat kende ik idd ook. Maar vind iets minder mooi worden, alhoewel bij die eerste foto je het bijna niet ziet.[/QUOTE]\nIk heb dit vrij snel, en naar [I]mijn[/I] inzicht gedaan.\nJe kan de hoeveelheid naar behoefte regelen. Het kan voor jou te veel zijn, maar bedenk dat dit een deelvergroting is, en veel groter dan het orgineel op schermgrootte is, of op een afdruk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...