Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

[QUOTE=hj1;375254]@erikdenhouter:\r\nKijk maar uit dat die mensen je niet aanklagen omdat je een foto van hen op internet hebt gezet;)[/QUOTE]\r\nIk ben zo naïef dat ik daar niet aan gedacht heb vandaag *-) , en ik weet ook nooit hoe druk ik me daar om moet maken.\r\nGelukkig (soms niet) moet je inloggen op het forum om deze d(r)aad (P) te zien :wink:
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;375273]Ik ben zo naïef dat ik daar niet aan gedacht heb vandaag *-) , en ik weet ook nooit hoe druk ik me daar om moet maken.\r\nGelukkig (soms niet) moet je inloggen op het forum om deze d(r)aad (P) te zien :wink:[/QUOTE]\r\n\r\nmoet je inloggen om in dit topic te komen? volgens mij niet hoor, das toch aleen zo voor lief en leed?
Link naar reactie
Oh ja, nu zie ik dat alleen \"[I]lief en leed[/I]\" voor ingelogde gebruikers is... Ik dacht [I]alle[/I] \"[I]Off topic\'s[/I]\". :-$\r\nWel raar, want ik had dit toch al eens via Google gecheckt.\r\n\r\nJa die met de paraplu is (vind ik ook) een opvallende. Het is één van de weinige foto\'s waarbij ik niets tijdens de bewerking gesneden heb, dus niet opnieuw uitgekaderd.\r\n\r\nBij die met sneeuwpret moet je er bijna bijvertellen dat er hoog in de lucht nog een sneeuwbal vliegt, en dat zou niet moeten. Die was ook ingezoomed van grotere afstand genomen, zeker 60 meter.
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;375409]Heb je professioneel iets grafisch gedaan?, want ik vind je echt goed...[/QUOTE]\r\nNou dank je wel Reintje.... :p\r\n\r\nDit is uit hobby, tegen mijn hoop in heb ik het nooit professioneel kunnen gebruiken.\r\nIk heb vroeger wel een aantal jaren een zelfgebouwde zwart-wit DOKA gehad, (zie die zw/w foto eerder in #14646, die twee onder de deken)\r\nMaar ja, de stads\"vernieuwing\" komt langs, en dan is je DOKA weer weg.\r\n\r\nNooit genoeg geld gehad om de digitale camera naar mijn zin te kopen, maar dit soort plaatjes (voor de monitor) lukt nog net met een simpele 6 megapixel Canon.\r\nHoe gebruiksonvriendelijk ze vaak ook zijn, en kwalitatief stukken lager dan een oude kleinbeeld negatief spiegelreflex, deze dingetjes hebben gelukkig ook nog wat voordelen, en die moet je dan maar uit zien te buiten.\r\n\r\nHet dichts bij grafisch werk dat ik ben gekomen was een paar jaar kopieërmachine monteur.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;375418]\r\nHet dichts bij grafisch werk dat ik ben gekomen was een paar jaar kopieërmachine monteur.[/QUOTE]\r\n\r\n:D\r\n\r\nmaar zoon canon camera is toch best goed, ik heb zelf een A720IS (8Megapixel) en vind dat je daar toch echt goede foto\'s mee kunt schieten, ok niet zo goed als met een professioneel toestel maar het aparaat kost dan ook een fraktie van een professioneel toestel.
Link naar reactie
[QUOTE=Richt;375430]:D\r\nmaar zoon canon camera is toch best goed, ik heb zelf een A720IS (8Megapixel) en vind dat je daar toch echt goede foto\'s mee kunt schieten, ok niet zo goed als met een professioneel toestel maar het aparaat kost dan ook een fraktie van een professioneel toestel.[/QUOTE]\r\nNatuurlijk is hij goedkoper, maar het maken van een redelijke kwaliteit foto is alleen mogelijk als je drie momenten die beter en spontaner waren voorbij hebt zien gaan :(\r\n\r\nIk bedoel daarmee dat ik in de meeste situaties met een kleinbeeld spiegelreflex binnen de paar seconden mijn ontspanner heb in kunnen drukken, wat vaak heel \"verrassend\" is voor de gefotografeerde(n), maar met die Canon (Powershot A540)....daar geef ik het soms op, want het onderwerp zit soms thuis al aan de koffie, en dan worstel ik nog door de menu\'s.\r\n\r\nDe inrichting (plaats) van alle knoppen zit precies op de plaats waar ik het apparaat moet beetpakken, en dan floepen er allerlei menu\'s onbedoeld voorbij, want ik heb handen als kolenschoppen vergeleken met die handjes uit de landen waar die dingen gemaakt worden.\r\nHoe vaak ik de flitser al heb uitgezet, terwijl hij dan drie handelingen later weer aan staat, gewoon omdat die flutknop daar zit waar ik het ding vasthou.\r\nOf dan hebben ze rechtsboven de schakelaar tussen opnemen en weergeven als klein schuifschakelaartje uitgevoerd, en dan zet ik dat ding aan mijn oog, druk af, maar tegelijkertijd heb ik niet in de gaten dat dat schuifschakelaartje [I]zoeff[/I] verschuift. Sta ik dus twintig maal af te drukken, maar ho maar, geen enkele foto gemaakt. Schakelaartje verkeerd. (6)\r\nMenu\'s ? Tijdslurpers.\r\n\r\nJe moet hem eigenlijk altijd ingesteld hebben staan, dan lukt het stukken beter, maar... het kreng schakelt zich na één minuut automatisch uit. En allerlei instellingen (scherpte, héél belangrijk natuurlijk) staan dan weer neutraal. :-?\r\n\r\nAls je een spiegelreflex gewend bent, nou dek je dan maar de eerste vijfduizend foto\'s, want je kan solliciteren voor leeraar hoogfrequent vloeken.\r\nEn zelfs na die vijfduizend foto\'s zal je je er bij neer moeten leggen dat het nooit meer wordt als je gewend was.
Link naar reactie
haha lang leve de ouderwetse fotocamera\'s!! :P\r\n en meteen een foto :P\r\nmaarja HP hebben ook zo\'n soort optie, maar dan moet je dus de knop deels indrukken wat nogal klote is xD wat dat betreft inderdaad groot nadeel :S maar dat weegt wat mij betreft niet op tegen de voordelen van digitale foto;s ;)\r\nen je foto\'s zien er erg tof uit!! :P leuke foto\'s!! :D
Link naar reactie
Ik heb ook nog niet zo lang een Digi-camera en het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat je nooit een rol hoeft vol te schieten voordat je het resultaat kan zien.....\nAls ik kinderen fotografeer (gewoon het huis/tuin/keuken werk), dan is het leuke moment al voorbij als de flitser eindelijk 2 x heeft geflitst....:(
Link naar reactie
[QUOTE=StillBorn;375439]haha lang leve de ouderwetse fotocamera\'s!! :P\n en meteen een foto :P\nmaarja HP hebben ook zo\'n soort optie, maar dan moet je dus de knop deels indrukken wat nogal klote is xD wat dat betreft inderdaad groot nadeel :S maar dat weegt wat mij betreft niet op tegen de voordelen van digitale foto;s ;)\nen je foto\'s zien er erg tof uit!! :P leuke foto\'s!! :D[/QUOTE]\nTof dus, dank je :)\nVoordelen zijn er UITERAARD, zoals zo goed als [I]directe[/I] toepasbaarheid, en bewerking.\n\nMaar ik kan een goede kleinbeeldopname tot 30x45 cm uitvergroten.\nAlthans, zolang de fotozaak mijn dure negatief-film niet kapot ontwikkeld, zoals nu regelmatig gebeurt, omdat ze de aandacht er zelf niet meer bij hebben, sinds ze zelf een peperdure digitale camera gebruiken, en niet meer afhankelijk zijn van hun eigen negatief-ontwikkelproces dat ze aanbieden.\n\nMaar 30x45 hoef je, met zo\'n simpel digitaaltje als ik heb, niet te proberen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...