Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Als Groningen zo veel studenten heeft en wil, beter een reeds goeddeels overgenomen straat/wijk daar geheel voor bestemmen en de resterende oorspronkelijke bewoners een evacuatie-regeling aanbieden.\r\n\r\nJe kunt toch van tieners tot dertigers redelijkerwijs niet vergen dat ze met de kippen op stok gaan en barbecuen en muziekmaken bij goed weer \'s-nachts op straat zal zelfs touristen aantrekken.\r\n\r\nLeuke stad trouwens vind ik Groningen; ik kwam daar vroeger wel met vrouw, kinderen, hond en kat toen we nog een bootje hadden. Mooi schoon gepoetst, gezellige markt en eetgelegenheden.
Link naar reactie
  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

En dat al in twee weken (H).\n\nIk woon zelf ook in zo\'n jaren 30 huis, nou ja, miss iets jonger, en op zich hoor je wel dat trap lopen. Mijn buren zijn aan de ene kant een oud vrouwtje, (nog) geen last van. En aan de andere kant woont gezin met 5/6 kinderen en daar hoor ik ook niet veel van, alleen het traplopen en de piano. Ik zit wel aan een doorgaande weg, maar gelukkig zit ik dan weer aan de tuinkant zodat ik het niet echt meekrijg. Nadeel is wel dat we 50 meter van een uitrukstation wonen van ambulances (nou ja nadeel, kan miss ooit in je voordeel werken, wat ik niet hoop).
Link naar reactie
Ik geloof dat ik een grote rede van geluidsoverlast door studenten (lees: jonge mensen) in dit soort oude wijken onder woorden heb.\n\nDe meesten van hun komen uit veel beter gebouwde duurdere huizen, en hebben geen idee wat een huis uit het begin van de vorge eeuw of eerder aan overlast kan doorgeven.\nHet is duidelijk dat in mijn wijk de indeling van de huizen zo is, dat de helft van de slaapkamers aan de [I]voor-[/I] en de andere helft van de slaapkamers aan de [I]achterkant[/I] van de huizen zit.\nDit komt er op neer dat de helft van die nieuwe studenten er verdomt veel moeite mee heeft om door te krijgen [I]hoe[/I] gehorig het is, om het simpele feit dat zij [I]niet aan de straatkant slapen[/I], en late thuiskomers geheel aan hun voorbij gaan. De meest luidruchtige zijn zij dan.\nAls zij zelf aan de voorkant zouden slapen, dan zou hun snel duidelijk worden dat brallend en hard pratend over straat gaan midden in de nacht geen fijne woonsituatie is voor de helft die aan die straatkant woont.\n\nWat studenten ook vaak vergeten is dat zij er maar een paar jaar wonen, terwijl de vaste bewoners er (als doembeeld) hun leven moeten zitten, en er elk jaar weer nieuwe \"onbewusten\" het samenleven tot diep in de nacht geleerd moet worden.
Link naar reactie
Nou mensen, ik heb mn weekje wintersport weer overleefd :D \nIk woon hier opzich wel in een rustig huis, alleen boven mij wonen een 2 mensen van een jaar of 60 die een paar keer per week op hun kleinkind passen... Hebben ze dat irritante kind een xylofoon gegeven... en er vallen constant knikkers op de grond... En dan gaan ze ook nog elke dag stofzuigen... Van de studenten hier in huis verder geen last :p
Link naar reactie
[QUOTE=Speeeedy;369894]Hebben ze dat irritante kind een xylofoon gegeven... en er vallen constant knikkers op de grond... [/QUOTE]\r\nAls je ouder (dan die kinderen) bent dan heeft een mens met gezond geheugen hier weinig last van. Dan denk je gewoon terug aan toen jij jong was, en hoe vreemd het zou zijn als jij toen die dingen niet had mogen doen omdat er zo\'n chacherijnige buur ([I]jij[/I] nu dus :D ) onder woont... ;)
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;369863]Ik geloof dat ik een grote rede van geluidsoverlast door studenten (lees: jonge mensen) in dit soort oude wijken onder woorden heb.\n\nDe meesten van hun komen uit veel beter gebouwde duurdere huizen, en hebben geen idee wat een huis uit het begin van de vorge eeuw of eerder aan overlast kan doorgeven.\nHet is duidelijk dat in mijn wijk de indeling van de huizen zo is, dat de helft van de slaapkamers aan de [I]voor-[/I] en de andere helft van de slaapkamers aan de [I]achterkant[/I] van de huizen zit.\nDit komt er op neer dat de helft van die nieuwe studenten er verdomt veel moeite mee heeft om door te krijgen [I]hoe[/I] gehorig het is, om het simpele feit dat zij [I]niet aan de straatkant slapen[/I], en late thuiskomers geheel aan hun voorbij gaan. De meest luidruchtige zijn zij dan.\nAls zij zelf aan de voorkant zouden slapen, dan zou hun snel duidelijk worden dat brallend en hard pratend over straat gaan midden in de nacht geen fijne woonsituatie is voor de helft die aan die straatkant woont.\n\nWat studenten ook vaak vergeten is dat zij er maar een paar jaar wonen, terwijl de vaste bewoners er (als doembeeld) hun leven moeten zitten, en er elk jaar weer nieuwe \"onbewusten\" het samenleven tot diep in de nacht geleerd moet worden.[/quote]\n\nZelf kom ik ook uit nieuwbouw huis, en nu dus in zo\'n huis, maar ben me er echt wel van bewust dat het veeeeelen malen gehoriger is. Ik woonde er nog niet eens en toen had ik al van, muziek strax maar \'ietjes\' zachter ;).
Link naar reactie
[quote=erikdenhouter;369895]Als je ouder (dan die kinderen) bent dan heeft een mens met gezond geheugen hier weinig last van. Dan denk je gewoon terug aan toen jij jong was, en hoe vreemd het zou zijn als jij toen die dingen niet had mogen doen omdat er zo\'n chacherijnige buur ([I]jij[/I] nu dus :D ) onder woont... ;)[/quote]\n\nIk zeg er ook niks van hoor, zeg ze vrolijk gedag als ik ze tegenkom... Kan moeilijk dat kind niet meer laten spelen ;) Maar hoe dan ook, het blijft irritant als je smorgens vroeg wakker wordt van stofzuigerwieltjes over je plafond...\n\nWaarschijnlijk wordt mijn benedenbuurman ook wel gek van mij zonder dat ik heb doorheb!
Link naar reactie
[QUOTE=Ultimate;369954]Zelf kom ik ook uit nieuwbouw huis, en nu dus in zo\'n huis, maar ben me er echt wel van bewust dat het veeeeelen malen gehoriger is. Ik woonde er nog niet eens en toen had ik al van, muziek strax maar \'ietjes\' zachter ;).[/QUOTE]\r\n\r\nBij mij in huis is er op geen enkele manier normaal naar audio of TV te luisteren, zonder dat je de buren lastig valt. Er volgt dan hele irritante resonantie in huis, de lucht zelf komt in trilling, waardoor je zelfs niet meer kunt bepalen uit welke richting het geluid komt. Mijn stereo heb ik dan ook op een minimaal volume staan, met een geheel verwijderde bass. Er komt nu niet meer geluid uit dan een simpel draagbaar radiootje. Puingeluid dus. Van een mooie bass genieten (8) is uit den boze. Ik heb versleten oren van het al vele jaren dragen van een (draadloze) hoofdtelefoon.\r\n\r\nMijn huis hebben ze met \"revolutiebouw\" opgeknapt, en alle gaten voor leiding-doorvoer e.d. niet afgedicht, en is nog kompleet met de oude (versleten) houten vloeren met kieren van soms bijna een centimeter, waardoor ik zelfs kan ruiken welke parfum benedenburen opdoen als ze uit gaan.\r\nIk heb zelfs maanden last gehad van een bezoeker van mijn (toenmalige) buren, die zulke stinkvoeten had, dat een kwartier nadat hij op bezoek kwam, de lucht bij mij niet te harden was. (W) Het heeft me weken gekost om daar achter te komen, omdat ik eerst dacht dat het mijn eigen voeten waren, maar elke keer dat ik daar aan rook was het OK. Om gek van te worden.\r\n\r\nIk zal proberen duidelijk te maken HOE enorm open de verbinding met mijn onderburen is:\r\ndeze winter heb ik nog maar maximaal 4 dagen de kachel aan hoeven hebben.\r\nONDANKS dat de buren [I]direkt[/I] onder mij [I][U]geen[/U][/I] kachel aan hebben (voor dezelfde rede (P) ), is het bij mij ruim 20 graden, terwijl het buiten nu 11 graden is.\r\nZelfs toen het een aantal weken geleden vroor, nog had ik de kachel niet langer dan vier uur aan, en met een flinke trui zelfs helemaal niet.\r\nDit is trouwens alleen wanneer het windstil is hoor, want als er maar een flink windje staat, dan komt de tocht zelfs uit de stopkontakten, en heb ik geen voordeel van die warmte van beneden. Die waait dan tussen de slecht afgedichte vloeren uit voordat het boven is.\r\n\r\nVoordeel voor het stoken, ja ! Maar om gek van te worden kwa geluidsoverlast... :-S\r\n\r\n[B]Edit[/B]:\r\nOh ja, dat vergeet ik nog. Bij die opknapbeurt zijn verreweg de hoogste kosten gemaakt om dit pand PERFECT te isoleren... (liar)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;370008]Raar weer, net zo\'n stukje over geluidsoverlast, en vanaf een k[I]kkkk[/I]wartier geleden is mijn buurman voor het eerst sinds een tijdje een bass offensief begonnen, zó laag, zó diep, zó rillend, dat ik het weer zeker weet.... Er is meer :-@ tussen hemel en aarde.\r\nEn denk maar niet dat het leuk is[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nNou weet er alles van hoor :(\r\nMijn buurman z\'n vriend (:rolleyes:) heeft een elektrische gitaar met versterker en hij kan niet spelen en dus ook geen noten lezen of zo dus je kunt je ongeveer voorstellen hoe dat door de muren heen komt.......:|
Link naar reactie
[QUOTE=hj1;370016]Nou weet er alles van hoor :(\r\nMijn buurman z\'n vriend (:rolleyes:) heeft een elektrische gitaar met versterker en hij kan niet spelen en dus ook geen noten lezen of zo dus je kunt je ongeveer voorstellen hoe dat door de muren heen komt.......:|[/QUOTE]\r\nIk vind dat je dan kan eisen dat hij een hoofdtelfoon gaat gebruiken, al speelt hij alleen overdag.\r\nElektrisch versterkte geluiden kunnen in bepaalde omstandigheden zo\'n specifieke constante ondertoon met zich dragen (resonantie) dat er niet mee te leven is.\r\n\r\nBij veel VEEL harder geluid van buiten, zoals het pneumatisch uitbikken van de voegen van de voorgevel bv, of heien, heb ik niet zo veel last als \'savonds in rust de altijd hetzelfde diep klinkende oplichting van mijn hersenpan te horen omdat mijn buren het verdommen om te begrijpen dat je in zo\'n woning niet met een subwoofer kan spelen om [I]hun ideale bassjes[/I] ten gehore ten brengen.\r\n\r\nModernere woning is ook een (deel)oplossing.\r\nIk ga de lotto maar winnen, al wordt dat waarschijnlijk heel moeilijk, want ik koop nooit loten.... :cool:
Link naar reactie
Ja perfect, vooral met dat nieuwe energie keurmerk[B]:[/B] als ze meten wanneer de buren de kachel aan hebben bij windstilte dan levert deze woning meer energie op dan er in gaat, maar als mijn onderburen op wintersport zijn en vriest het hier 20 graden bij windkracht 9 (ja heus, dat bestaat, al zijn de meesten zich daar niet bewust van) dan is het buiten dezelfde temperatuur als binnen.\n\nOp de ene dag is mijn keurmerk groen, op de andere dag knalrood. En daar wordt dan de prijs naar bepaald.... Speel je toch een lotto dus ! (*)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...