Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

[QUOTE=Drentsig;336985]Tjonge volgens mij stelde ik koffie voor... de een thee van zwam en de ander chocomelk ... \r\nIk mag hopen dat Sjouwer de boel heeft bijgevuld.\r\n\r\nZal ik ook broodjes meenemen? (ook warm neem ik aan ;)).[/QUOTE]\r\n\r\njullie hebben morgen een probleem denk ik als er geen een het bijvult\r\ner is voor vandaag nog genoeg\r\n\r\nben morgen en overmorgen weg\r\nen kan dus pas maandag bijvullen\r\nen schoongemaakt moet ook nog gebeuren\r\n\r\nde resten van de gevallen vetpan is nog steeds niet volledig weg (grrrrrrrrrrr)\r\nzie elke keer weer wat onderuit komen\r\nondanks dat ik van het kastje de bodem er uit gehaald heb
Link naar reactie
[QUOTE=Argus;336962]Goede morgen \r\nLiever heb ik thee:mrgreen:\r\nHeb nu een thee die is gemaakt van een zwam,zal er maar geen plaatje bijzetten anders wordt er weer commentaar gegeven\r\nIs in ieder geval goed voor grijze haren(ook al heb ik die niet)[/QUOTE]\r\nO, misschien die zogenaamd japanse wonder-thee?\r\n\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Kombucha[/url]\r\n\r\nDe mensheid wil bedrogen zijn, net als met die ginseng wortel die zelfs door geen koreaan als eetbaar wordt beschouwd, maar ze lachen zich wel krom om de exportresultaten.
Link naar reactie
Je kunt ook in de plaats van suiker een Lys-bonbon oplossen in koffie; dat zijn glasachtig/doorzichtig uitziende, rechthoekige keiharde suikerbrokjes (wel breekbaar) met binnenin een druppel sterke drank, veel smaken in 1 pakje/rolletje (whisky, gin enz.).\r\n\r\nRaar, ik vind ze niet op Internet; zal toch eens kijken of ze in winkels nog wel bestaan want ik zou ze best wel eens weer willen proeven.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;337479]TT van vanacht, overdag merkte ik niets van dit bericht.\r\n\r\nDe NOS Tantrische Terror zone meldt: prijsstijgingen in de supermarkt.\r\nDoor gestegen prijzen van grondstoffen.\r\n\r\nWat krijg je bovenaan als je Googelt op \"grondstoffen\" ?\r\n\r\nGoud en Olie Aandelen?\r\nw w w. lynx.nl / beleggen Beleggen in goud- en olieaandelen vanaf €6 per order in VS en Canada\r\nGrondstoffen\r\nw w w .tradesoeasynow. com Verdien 600€ per dag, bij stijgende én dalende koersen. Gratis inzage\r\n\r\nWeet ik tenminste gelijk wie die wereldwijde aandelen koersval van de laatste twee dagen gaat betalen.[/QUOTE]\r\nJa, het zal goed raak worden want minstens 2 jaar hebben supermarkten de prijzen extra laag gehouden (na eerst tamelijk wat forse prijsverhogingen tegelijk met invoering van de euro maar het is democratisch door onze volksvertegenwoordigers bepaald dat die dingen los van elkaar stonden).\r\n\r\nOmdat zelf brood bakken een van mijn hobbies is geworden, merkte ik een week of 8 geleden al dat er iets ging gebeuren want Aldi en Lidl in Nederland hadden al tijdenlang witte patentbloem op de stuntprijs van 19 eurocents gehouden maar plotseling werd dat .... 35 eurocents, bijna het dubbele en gelijk aan de \"verlaagde\" prijs in Duitsland die vóór die tijd boven 40 lag.\r\n\r\nTypisch ook, dat bij minstens 1 van de 2 op de Nederlandse pakken staat dat het spul uit een Duitse meelfabriek komt.\r\n\r\nDaartegenover zijn in Nederland de kant-en-klare broodmixen waanzinnig duur, de meeste ruim een hele euro per 450 gram, terwijl de Duitse broodmixen (technisch veel mooier maar anders van smaak, o.a veel zuur toegevoegd) en minder (nodeloos) mooi verpakt, bij Duitse Aldi slechts 68 eurocents per [b]hele kilogram[/b] kosten.\r\n\r\nAl verscheidene jaren heb ik een grote ronde plastic doos, luchtdicht afsluitbaar, die ooit om een vracht koekjes heenzat in voordelige Duitse aanbieding, in een keukenla staan met daarin ruimte voor ongeveer 3 kg broodmix.\r\n\r\nDe wittebroodmix maak ik zelf daarin aan (op 1 kg witte bloem een eetlepel droge gistkorrels, een eetlepel suiker en bijna een eetlepel zout) en voordat witbrood begint te vervelen, gooi ik er een kilo Duitse mix bij in (wel een stuk of 6 verschillende typen te krijgen, maar mijn voorkeur gaat uit naar \r\n1: Dinkelbrot (van SPELT-graan, tamelijk zeldzaam in Nederland). \r\n2: Bauernbrot (tarwe met een percentage rogge vermengd) \r\n3: Roggenmischbrot (flink donker).\r\n\r\nHeb ik dan met de nieuwe zo ontstane lichtbruine mix 2 of 3 broden gebakken, dan is er weer ruimte voor een extra kilo wit-mix die ik zelf samenstel zodat de volgende broden weer een stuk lichter van kleur worden, enzovoort, todat het weer tijd wordt om op de iets meer donkere toer te gaan en hup, een kilo Duitse mix erbij.\r\n\r\nLekker hoor, elke dag vers brood en nooit meer dan 2-3 achtereen die op elkaar lijken.\r\n\r\nO ja, die droge gistkorrels koop ik altijd bij de Marokkaanse winkel in een fors pak, Belgisch merk, dat ik overkiep in een Tupperdoosje want mag geen vocht aantrekken; genoeg voor enige maanden.\r\n\r\nIk heb een broodmachientje uit een doe-markt, met maar 1 roerhaak op de bodem (vind ik prettiger werken dan andere typen met 2). Ik had al eerder 2 oventjes, met 2 haken, die het niet veel langer dan ongeveer 2 jaar uithielden.\r\n\r\nDe vele programma\'s die er op staan kan ik geen van alle \"standaard\" gebruiken. Het eerst vind ik een prog dat ze allemaal wel hebben: \"deeg maken\", mengen en kneden. EERST water er in (250-300 cc=mL per 500 gram bloem) en daar 5 aardappelscheppen-niet-te-hoog mix op. \r\nOngeveer 10-15 minuten laten mengen/kneden, stopzetten en dan 10-15 minuten laten rusten/rijzen, dit 2x achter elkaar. \r\nDan de 3e ronde, totale draaitijd omgeveer 20 minuten, laten uitrollen waarna het apparaat zelf in licht-verwarmde \"rijs\"-positie komt dus NIET uitschakelen maar wel het broodblik meteen uit het oventje halen en de inhoud kieperen op de grote broodplank waar ik de kleine broodplank heb afgetild waar ik steeds bij het snijden met een kwast de broodkruimels onder veeg en/of paneermeel strooi of schone witte bloem, die ik dan wat uitspreid en er het brooddeeg opkieper dat niet aan de plank mag gaan kleven. Ik verwijder dan de roerhaak, zodat het brood niet zo\'n eng groot gat aan de onderkant zal gaan krijgen maar alleen een klein gaatje van het hardstalen asje.\r\nDeeg een beetje fatsoeneren, NIET plat uitrollen want dan krijg je onregelmatige effecten, alleen maar wat duwen langs de buitenkanten met een beetje bloem/kruimels/paneermeel aan de handen tegen het kleven.\r\nVlug weer in het blik terug, blik terug in de machine, deksel dicht en na een kwartiertje kijken of deeg al merkbaar gegroeid is; als het mooi de hele bodem bedekt en redelijk bol staat en glad, omschakelen op BAKKEN; duurt in mijn machine 1 uur (sommige andere 50 minuten) en na dat uur gaat er een piepsignaal. Ik wil een wat stevigere bovenkorst (handicap van machientjes zonder bovenwarmte) dus ik schakel meteen dan opnieuw weer \"bakken\" in voor een kwartier of een half uur extra, dan de machine UIT en het blik eruit met een theedoek erover tegen je-weet-maar-nooit en/of vliegen enzo; na ongeveer een kwartiertje (n iet veel langer, anders erg nat door condens) zit het brood wel los genoeg om eruit te kieperen en verder laten afkoelen gewikkeld in de theedoek.\r\n\r\nDit loopt allemaal best lekker zo want ik bak de meeste dagen 2 broden en soms 3; binnenvallende kleinkinderen weten de weg en pakken boterhammen tussendoor, het krijgt geen tijd om oud te worden en een klein brok blijf altijd wel in de broodtrommel om \'s-ochtends de 2 honden als ontbijt te verstrekken, met een worteltje erbij dat ik ze heb leren eten omdat hun tanden er zo mooi door gepoetst worden; eenmaal eraan gewend, kauwen ze wortels (of ook graag wel een knolletje of koolrabi of zelfs radijs) heel lang en aandachtig, terwijl ze de meeste andere dingen domweg zonder kauwen doorslikken, de vreetzakken.\r\n\r\nNog een kunstje om de levensduur van goedkope broodbakmachientjes te verlengen; zelf ontdekt want staat niet in gebruiksaanwijzing:\r\n- lagers van de aandrijfasjes in het blik zijn van een teflon, bevatten geen metaal. Direct nadat het brood uit het blik is genomen, blik terug in machine met een halve of hele liter water er in en een poosje op roeren/mengen/kneden laten lopen zodat dat lager wordt \"gewassen\" anders kruipen er snel keihard wordende kleine broodresten/aanslag langs het asje in en raakt het lager snel vervormd, stroef en gaat slijten/lekken en zijdelings afwijken, ook: lawaai maken.\r\nOok bij opstart voor een nieuw brood laat ik dat asje even voor-draaien met alleen het voor het brood bedoelde water, kunststoffen zijn graag water-gesmeerd.
Link naar reactie
[QUOTE=Argus;337515]@sjouwer\r\nWelk koffieapparaat bedoel je,deze?\r\n[IMG]http://i186.photobucket.com/albums/x267/Argus_011/koffiezet-apparaat.jpg[/IMG][/QUOTE]\r\n\r\ndan is de koffie binnen een uur op\r\n\r\nwe hebben wel een stukkie groter met een goede koffie voorraad van +- 2kg direct\r\nook de melk en suiker is vrij groot\r\n\r\nde drank automat is ook vrij fors uitgevallen daar we niet elke dag (kunnen) bijvullen\r\n\r\nverder staat in de voorraad kast voor ongeveer 3 weken aan koffie en drank in voorraad (voor als de voorraad beheerder op vakantie is)\r\n\r\nde reserve sleutel heeft modje
Link naar reactie
Hmm, wat een lucht van versgebakken brood hier zeg ? En koffie ! \n\nAh, Willem, creatief geweest, lekkerrrrr.... . maar...\nik zie daar mijn post uit \"dit was het nieuws\" ?\nHoe komt dat nu hier weer ?!\nZit ik daar te wachten, komen reacties in \"jullie mening\" !\n\n(ik moet ze in de gaten gaan houwe die gasten, die roddelen het hele café door)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;337550]Hmm, wat een lucht van versgebakken brood hier zeg ? En koffie ! \r\n\r\nAh, Willem, creatief geweest, lekkerrrrr.... . maar...\r\nik zie daar mijn post uit \"dit was het nieuws\" ?\r\nHoe komt dat nu hier weer ?!\r\nZit ik daar te wachten, komen reacties in \"jullie mening\" !\r\n\r\n(ik moet ze in de gaten gaan houwe die gasten, die roddelen het hele café door)[/QUOTE]\r\n\r\nZe roddelen in alle hoeken van het café, en dan worden er aan de bar nog verjaardagen geviert, en sjouwer mag overal voor zorgen, vind dat hij wel een pluimpje verdient (Y)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...