Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

[quote]Ik ben wel blij, want ik heb EINDELIJK Apache 2.2.0 draaien met PHP 5.1.2 op een Ubuntu Linux Distro.[/quote]\r\nKlinkt alsof je een tijd mee bezig geweest bent. :-S \r\n\r\nMijn ervaring met apache installeren (onder Unix, FreeBSD):\r\ntar -xvf apachexxx.tar.gz\r\ncd apachexxx\r\n./configure (optie namen verschillen per versie en liggen eraan wat je zelf wilt)\r\nmake (test) install (clean) -> Test en clean zijn optioneel\r\n\r\nherhalen voor PHP.\r\n\r\ncd /usr/local/apache2\r\n\r\n./bin/apachecrtl start\r\n\r\n\r\nKlaar. :mrgreen: \r\n\r\nMaar wat voor problemen liep je tegenaan dan? Altijd wel benieuwd naar, kan ik zelf misschien nog weer wat van opsteken. :D\r\n\r\n\r\n@ RIN, oef.. Dat zuigt.. Goed dat je in ieder geval je broncode verzegeld hebt, daarmee sta je in ieder geval een stuk sterker.\r\n\r\nZielig stel trouwens.. \"Beter goed gejat, dan slecht bedacht\". Maar zelfs jatten kunnen ze niet. Dat logo is echt slecht, inderdaad gewoon snel in paint gedaan. Menu aan de linkerkant werkt niet.. Teksten die niet eens compleet zijn..\r\n\r\nAls hun advocaat net zo handig is als die twee, heb je met Thijs als advocaat 100% kans om te winnen. :mrgreen: \r\n\r\n\r\nOhw, btw, Thijs, de titel \"advocaat\" is beschermd, dus ik hoop niet dat je die mails echt verstuurd hebt.. Anders ben je zelf ook strafbaar bezig. ;-)
Link naar reactie
[quote=Eagle_Erwin]Ik ben wel blij, want ik heb EINDELIJK Apache 2.2.0 draaien met PHP 5.1.2 op een Ubuntu Linux Distro. Was een tijd prutsen, maar hij werkt. Ga nu de officiele beta-testers tijd in om de zaak te testen, en over een maand of 2 staat de site niet meer op een XP bak, maar een Ubuntu bak.[/quote]\r\n\r\n(Y)\r\n\r\n[quote=reintje][quote]Welke fout zie je allemaal? Verlegen[/quote][/quote]\r\nVerkeerd gekopieerd / geplakt. :-P\r\nHeb het veranderd. :-)\r\n\r\nBedankt allemaal voor de emails + MSN gesprekken, nu nog wachten tot hij (= die site) offline is. (Y)\r\n\r\nAls hij helemaal niets doet maak ik wel een pagina waar z\'n IP e.d. wordt gelogd, en vraag ik hem daar te kijken. 8-| Dan kan ik vervolgens zijn internetprovider informeren. :-)
Link naar reactie
[quote=ctrlaltdelete]Wie klagen wil over [url]http://www.freewebs.com/tomenmarenzobedrijf/[/url] kan [url=http://members.freewebs.com/abuse.jsp]hier[/url] de klacht kwijt... :mrgreen:[/quote]\r\nik heb ff een klacht ingedient\r\n@ Rin en natuurlijk ierdereen hier : als die site niet snel offline is is een mailbom of iets dergelijks wel een goed idee,\r\neen vriend van mij kan mischien die site wel plat leggen (proud)
Link naar reactie
[quote=Richt][quote=ctrlaltdelete]Wie klagen wil over [url]http://www.freewebs.com/tomenmarenzobedrijf/[/url] kan [url=http://members.freewebs.com/abuse.jsp]hier[/url] de klacht kwijt... :mrgreen:[/quote]\r\nik heb ff een klacht ingedient\r\n@ Rin en natuurlijk ierdereen hier : als die site niet snel offline is is een mailbom of iets dergelijks wel een goed idee,\r\neen vriend van mij kan mischien die site wel plat leggen (proud)[/quote]\r\nIk heb ook al klacht ingediend, ctrlaltdelete ook, dus in totaal 3 klachten.\r\nEen mailbomb is altijd wel leuk ja. :-P
Link naar reactie
Hmm, ik wil ook een klacht indienen, maar ik heb ff geen idee wat ik er in zou moeten zetten.. Heb ook niet echt de tijd om daar over na te denken (morgen projectoplevering), dus als iemand ff een standaard tekstje kan neerzetten, dat de rest dan naar eigen smaak kan aanpassen. :D\r\n\r\nEdit: Die site platkrijgen is niet zo´n probleem.. 6 hackers in de klas, die zicht in dit geval ook best wel even willen gedragen als crackers.. :twisted:
Link naar reactie
@ Syntax : (proud) :lol: :mrgreen: :twisted: \r\n\r\nik heb er neer gezet :\r\nthis site ( [url]http://www.tomenmarenzo.nl.tt/[/url] ) is copied from my the site of a friend of me ([url]http://www.lennardesveld.com/[/url]) so i would ask you to mke sure the site goes off line caus my friends site is copyrigted, if not my friend wil take juridical steps\r\n\r\nlijkt me wel goed (op spel fouten na )
Link naar reactie
De .tt domeinnaam staat bij een duits bedrijf geregistreerd.\r\nDie had ik ook even ingelicht :mrgreen: \r\n\r\nKreeg netjes een bericht terug;\r\n\r\n[quote]\r\nHello,\r\n \r\nThanks a lot for the information. We have informed our customer to take care\r\nof the problem. If you have trouble with one of our servers furthermore,\r\ndon\'t hesitate to contact us again.\r\n \r\nSorry for the problems.\r\n \r\nBest regards\r\n \r\nArno Pirner\r\n \r\nHetzner Online AG\r\n \r\n\r\nHetzner Online AG\r\nGrünberger Straße 27\r\n90475 Nürnberg\r\n\r\n[/quote]
Link naar reactie
[quote=Syntax Terror]\r\nMaar wat voor problemen liep je tegenaan dan? Altijd wel benieuwd naar, kan ik zelf misschien nog weer wat van opsteken. :D[/quote]\r\nHoop dat het niet te lang wordt:\r\nIk had Debian draaien, met Apache 2.2.0, opzich geen probleem. (geïnstalleerd zoals je beschreef, gzip, tar, config, make, make install. Vervolgens PHP 5.1.2. Dat ging opzich redelijk, totdat ik Apache wilde restarten:\r\nEen foutmelding, iets met sqlite3selectdelete ofzo. SQLite 3 geïnstalleerd via apt, maar nog niets. Wat raad van bekenden gekregen, adviseerden allemaal ook voor PHP en Apache gewoon apt te gebruiken. Ja zeker, apt loopt achter, Apache 2.0.34 en PHP 4.x.x ofzo. Dat wil ik niet (eigenlijk alleen voor de naam, maar dat terzijde).\r\nToen adviseerde iemand mij Ubuntu te gebruiken, schijnt net iets makkelijker te zijn voor de beginner (ik had voor December nog nooit een werkend Linux systeem gezien, vandaar). Ubuntu geprobeerd te installeren, zowel Ubuntu Server als Ubuntu gaven foutmeldingen bij installeren. Kwam achteraf door de RW waarvandaan ik kopieëerde, na branden op gewone CD-R ging het wel ok. Apache weer geïnstalleerd, ging weer helemaal goed. Maar weer begon PHP te piepen. Maar dit keer kwam ik er via een handleiding op i\'net snel uit: php.ini moet er ook nog in :-$ \r\n(Oeps, had ik dat bij Debian wel gedaan, maar dat terzijde).\r\nToen werkte het dus, en heb ik mijn site van de XP bak gekopieerd naar Linux. Toen had ik nog wat rechten-problemen op mijn gastenboek, die plaatst textbestandjes in bepaalde mappen, en dat mocht niet. Na flinke research kwam ik erachter dat Apache in de groep Daemon zit, dus lees- en schrijfrechten ingesteld voor de groep Daemon.\r\nMet hulp heb ik Samba ook zover gekregen dat de gebruiker http toegang heeft tot de map htdocs, zodat het uploaden ook wat makkelijker gaat. Moest ik hem dus wel weer in de groep Daemon zetten, want de rechten van Linux gaan boven die van Samba.\r\nNu moet ik alleen nog FTP werkend krijgen, heeft iemand misschien een advies welke server ik daar het best voor kan gebruiken? Moet vanaf Command line geconfigureerd worden, en eenvoudig zijn voor een n00b.\r\n\r\n(met een truukje werkt FTP al wel: gewoon op de XP-bak een netwerkdrive aanmaken naar de Linux bak (Samba), en dan die via Bulletproof FTP beschikbaar maken voor bepaalde gebruikers. Dus via FTP is hij al te benaderen :-P \r\n\r\nZo, dat is een lang stuk, maar misschien leer je er wat van!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...