Ga naar inhoud

Jullie mening


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=Eagle_Erwin]Heb gister nog een tentamen gehad, waarschijnlijk wel een 7, dus dat zit wel goed. Over een week of 3 nog een.\r\nIk werk een paar weken lang steeds aan één vak, dan tentamen en dan het volgende vak. Dus tentamenweek heb ik gelukkig niet meer. :lol:[/quote]\r\nGefeliciteerd en nu verdien je een echt biertje. (meer zelfs)
Link naar reactie
  • Reacties 19,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Anoniem2

    19117

[quote=Eagle_Erwin]Niet te vroeg juichen, ik heb het cijfer natuurlijk nog lang niet binnen, kan wel 4 weken duren. En misschien zitter er wel zoveel slordigheidsfoutjes in, dat het resultaat slecht is. Lijkt me niet, maar ik hou de mogelijkheid open. Dus laat dat bier nog maar even zitten, neem er zelf gerust een hoor! (Y)[/quote]\r\nWeet je wat, nemen we er samen één. Proost. (B)
Link naar reactie
[quote=Speeeedy]ik heb vandaag mijn laatste officiële schooldag gehad :shock: :^) :shock: \r\ntjsa, aan de ene kant jammer, maar ik wil naar 6 jaar toch ook wel weg eigenlijk.........\r\n\r\nsentimenteel praatje van de leraren dat wij uit 700 brugklassers nu met zn 19en de uitgefilterde elite zijn...... :mrgreen:[/quote]\r\nMaar als je wilt blijf je de rest van je leven bijleren. Ik ben nu 51 en heb verleden jaar nog examen gedaan voor \"effectieve bedrijfscorrespondentie Nederlands\" en geslaagd. Ik heb al een hele berg diploma\'s. (en veel werkervaring).
Link naar reactie
[quote=Speeeedy]ik heb vandaag mijn laatste officiële schooldag gehad :shock: :^) :shock: \r\ntjsa, aan de ene kant jammer, maar ik wil naar 6 jaar toch ook wel weg eigenlijk.........\r\n\r\nsentimenteel praatje van de leraren dat wij uit 700 brugklassers nu met zn 19en de uitgefilterde elite zijn...... :mrgreen:[/quote]\r\n\r\nBen de school niet zat, alleen het werken op school wel.
Link naar reactie
[quote]We houden \'t op een typfoutje[/quote]\r\nKan! \r\nMaar als je soms ziet hoe afgrijselijk slecht het Nederlands van sommige eindexamenkandidaten (en zij niet alleen hoor) is: een klasgenoot van mijn, nu medicijnen studerende, neefje ( :-| 19 jaar en 197cm hoog....) stuurde een uitnodiging rond voor een \'bolwingavondje\". Typefoutje (Elmo..), zou je denken, maar nee, verderop bleef het \"bolwing\". Het hele briefje bestond uit 5 regels tekst en zijn adres: met uitzondering van het adres stonden er in elke regel 1 tot 2 fouten! En nee: hij was niet dyslecties. Het hangt nu te pronken bij andere taalblunders op een speciaal daarvoor gemaakt prikbord. Net zoals een uitnodiging van een garagebedrijf: \"Wij willen u verassen\". Belde mijn zus op \r\ndat dat heel vriendelijk was, maar dat ze toch liever nog even wilde wachten tot ná haar overlijden! Echt gebeurd! Ze begrepen er niks van, tot de uitleg van mijn zus. \r\nAls je er oog voor hebt, en dat heeft ze, kom je heel veel taalblunders tegen. Wat te denken van:\r\n\"ik besef me\", \"daar irriteer ik me aan\", \"ik bedenk me net dat...\"\r\nom er maar een paar te noemen. Om maar te zwijgen van \"ten alle tijden\" of \"hun voetbalden beter als ons\". (cry) \r\nEn toch denk ik hetzelfde taalonderwijs te hebben genoten als iedereen. Hoe komt dat dan toch?
Link naar reactie
Maar ja, hoeveel leest de nieuwe generatie nu nog? :roll: Het zijn nu de computerspelletjes die het ruimschoots winnen van de boeken. Ik heb in mijn jeugd echt héél veel gelezen: we kregen pas televisie toen ik een jaar of 13 was! Daarvóór mocht ik wel eens bij familie of bij de buren gaan kijken. Nu nog: als ik naar de WC ga neem ik het liefst iets te lezen mee. Sterker: bij ons thuis lag er altijd een hele stapel lectuur op de WC! Dus Lotus, er is niks nieuws onder de zon! ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...