Ga naar inhoud

De Nationale IQ Test 2009 Wat is jou score


anoniem

Aanbevolen berichten

Op teletekst stond juist dat men 'de score' fout had berekend ... wat waarschijnlijk het hoge gemiddelde verklaarde. Aan de andere kant doet aan dit soort tests alleen mensen mee die onzeker zijn en zichzelf zo willen bewijzen dat ze toch best wel 'slim' zijn ;) /me weet hoe slim ie is ... geen test nodig bovendien zou het niet te meten zijn ;)
Link naar reactie
[quote:38e3bf4cc2="Harmen015"]Gemiddeld 80-120[/quote:38e3bf4cc2]De IQ score wordt op zo'n manier genormaliseerd dat 100 [u:38e3bf4cc2]precies[/u:38e3bf4cc2] gemiddeld is, dus een IQ van 99 is beneden gemiddeld. Maar wat ik hoorde van de vragen van mensen die wel bekeken hebben is dat die niet al te representatief zijn voor de soort vragen die in een eigenlijke IQ test naar voren komen. Dus om je IQ te bepalen moet je iets anders doen dan de nationale IQ test volgen. (En aangezien Bonnie dr veters nog kan strikken lijkt me de test van vorig jaar ook niet al te representatief)
Link naar reactie
Zo'n test is vooral een stukje entertainment waar ze een kleine 1,5 miljoen kijkers mee trekken. Het gaat vooral om leuk bezig zijn en er is dus geen enkel belang om kijkers teleur te stellen met een <100 uitslag. Mensen willen nu eenmaal niet horen dat ze bij de onderste ~50% van de deelnemers zitten en toch zou dat voor de helft het geval moeten zijn. Kijk maar eens op een gemiddelde basisschool veel kinderen die vmbo moet gaan doen (standaardniveau) krijgen van hun ouders al gauw een stempeltje dyslexie oid omdat ze niet kunnen accepteren dat niet iederen Einstein kan zijn. Overigens heb ik begrepen dat Mensa (club voor hoogbegaafden) op een zelfde manier met z'n lidmaatschappen omgaat. Je moet eerst een online test maken waarbij je al gauw in de buurt van hoogbegaafd komt. Vervolgens kan je tegen betaling een echte toelatingstest doen, en daar zitten wel de moeilijke vragen in. ;)
Link naar reactie
Je kunt je ook afvragen wat de praktische waarde van een hoog iq is. Er zijn wel onderzoeken gedaan naar iq gerelateerd tot maatschappelijk succes. Tegen de verwachting in bleek dat succesvolle mensen vaak een iets lager dan gemiddeld iq hadden, ongeveer 95. Is ook wel weer te verklaren. Intelligente mensen vervelen zich gauw, vinden dingen die anderen bezighouden meestal onbenullig, en zijn ook vaak wat minder sociaal begaafd.
Link naar reactie
[quote:a8d35333ea="Harmen015"]Ik had 122 hopelijk is dit goed want ik het via de computer gedaan!!![/quote:a8d35333ea] Eventjes voor Harmen; [quote:a8d35333ea="BNN.nl"]Let op: Heb je de online test na 29 januari 17.00 uur gemaakt? Dan heb je de juiste score ontvangen. Deze hoef je niet te herberekenen.[/quote:a8d35333ea]
Link naar reactie
[quote:56ca0e9dd9="Harmen015"]Ik moest echt lachen bij dat nieuwsmens De helft van de Chickies in hun eigen osso zei ze :lol:[/quote:56ca0e9dd9] Hehe dat was een fragment wat ze hadden gebruikt van het straat taal dictee ofzo. Dat de helft geneukt werd in hun eigen huis ofzo :P mja. Natuurlijk, een iq test doen via tv is onzin mja ze hebben ook niet de bedoeling informatief te zijn(als bnn :P hiermee dan wel maar das tegenstrijdig dus dat moet je maar negeren :P )
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...