Ga naar inhoud

Portemonnee met 8 vakjes voor muntgeld


anoniem

Aanbevolen berichten

Wat ik van de meeste portemonnees lastig vind, dat deze maar 1 of 2 muntvakje(s) heeft/hebben. Wat dus betekend dat de vele EURO munten door elkaar heen in mijn portemonnee liggen. En ik pak bij het betalen in de supermarkt bijna altijd de verkeerde munten. Voor de EURO zijn er acht verschillende munten. Hoewel er in de praktijk eigenlijk maar zes gebruikt worden. Ik ben dus op zoek naar een (online)winkel waar ik zo een heren portemonnee kan aanschaffen met minimaal zes muntvakjes. Ik heb al gezocht via google met het zoekwoord portemonnee. Ik heb onder andere gekeken op de websites van kijkshop.nl esprit.nl en beslist.nl Maar portemonnees met veel muntvakjes zag ik daar niet. Wel met veel creditcard vakjes. Wel kwam ik een tekening tegen van een [url=http://www.handigeproducten.nl/Raadplegen/Productgroep.aspx?ProductgroepID=195&ProbleemID=-2147483648&ProbleemgebiedID=-2147483648&CurrentContext=2&DomeinID=6&ActiviteitID=13&GebruiksomgevingID=-2147483648&BackUrl=http%3a%2f%2fwww.handigeproducten.nl%2fRaadplegen%2fProductgroepen.aspx%3fActiviteitID%3d13%26DomeinID%3d6]portemonnee met 8 vakjes voor muntgeld.[/url] Maar ik vraag me af of deze in een wereld van vooral [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Giraal_geld]giraal geld[/url] nog wel bestaan.
Link naar reactie
Ach kom, zelfs ik kan het verschil zien tussen die muntjes, wat een onzin is dit dan. De muntjes zijn zeer goed van elkaar onderscheidbaar... Hoe ga je de verschillende vakjes van elkaar onderscheiden? [denk eens na] Verschillende kleurtjes ritsen, drukknopen of weet ik wat? [zallie niet echt euh dunner/overzichtelijker van worden he] Gelukkig nooit last van met de good old gulden: 5 gulden munt, de rijksdaalder, de gulden, het kwartje, het dubbeltje, de stuiver en daarvoor de cent. Bij elkaar waren er 6 munten in gebruik in de gulden tijd [op het laatst, eerder was er nog de cent bij], en nu zijn er weer 6 in gebruik [2 euro, 1 euro, 50 cent, 20 cent, 10 cent en 5 cent]. Ik ga ervanuit dat je een grapje maakt, een portemonaie met 8 vakjes, zie dat maar eens uit elkaar te houden...
Link naar reactie
Drie muntvakjes zou misschien wel handig zijn: 1. 1- en 2-euromunten (deels zilver, deels geel) 2. gele munten 3. koperen munten. In de praktijk heb ik eigenlijk alleen categorie 1 en 2 in mijn portemonnaie. De koperen munten gooi ik altijd in een potje voor de collectes. Een collectant krijgt dan een handvol kopergeld van me.
Link naar reactie
Broekzakken doen wonderen :D Rechter achterzak> 2 euro munten. Linker achterzak> 1 euro munten. Rechter broekzak> 50 cent munten. Linker broekzak> 20 cent munten. portemonnaie> 10 en 5 cent. Dan plak je in je portemonnaie een post-it briefje met daarop welke munt in welke broekzak zit :lol: En hoe krijg je uberhaubt een portemonnaie met 8 vakjes dicht? haha
Link naar reactie
Ha, jolo, weer eens zo'n gezellig non-onderwerp :D waar iedereen zijn zegje over kan doen. Je bent beslist niet de enige die moeite heeft met het herkennen van de munten. Vooral veel ouderen kunnen ze, en zeker bij slecht licht, moeilijk herkennen. Het eindeloze gepeuter en gezoek bij de super-kassa's bewijst dat wel. Komt natuurlijk ook omdat de 1 en 2 euro munten te veel op elkaar lijken en dat is ook het geval bij de 10 en 20 cent en de 2 en 5 cent. Stelling: de munten zijn ontworpen door iemand met erg goede ogen in een helder verlichte ruimte en met weinig gevoel voor verhoudingen. Bovendien iemand met weinig smaak en dat geldt zeker ook voor het papiergeld. Maar ja, daarmee waren we hier dan ook erg verwend. Verder heb ik er weinig moeite mee: de grote munten in het ene en de kleinere munten in het andere vak. Alleen: waarom denk ik regelmatig nog steeds dat de 2 euromunt een rijksdaalder is? Zit zo'n kassalady haar hand weer op te houden: ik krijg nog 50 cent van je.
Link naar reactie
Ik heb lang met gehandicapten gewerkt en weet dat zo'n portemonnee voor veel blinden en slechtzienden een uitkomst kan zijn. Hoewel de euromunten op gevoel redelijk goed te onderscheiden zijn als je ze één voor één vastpakt, is dat toch iets heel anders dan het juiste muntje uit een groot vak met verschillende munten tevoorschijn halen. Bovendien heb je geen enkel overzicht als je wilt weten of je nog genoeg kleingeld hebt om een bepaald bedrag af te rekenen. "Zelfs ik kan het verschil zien..." ja Phrea, jij kunt kennelijk zien. Wat dan "zelfs ik" betekent ontgaat me. Dit soort hulpmiddelen, waar je lang mee moet oefenen om er goed mee om te gaan zijn zeker geen grapje. De portemonnee wordt genoemd op de website van Bartiméus, een instelling die hulp geeft aan blinden en slechtzienden. http://www.bartimeus.nl/hulpmiddelen/dagelijks_leven Hij is bv. te koop bij de stichting Beleyes. (Kost een tientje) Zie hier, bijna onderaan de pagina: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/5/main.asp?wwwalias=beleyes&gid=17 O ja, Eduard33, het muntgedeelte (alle acht vakjes) gaat dicht met een ritssluiting.
Link naar reactie
[quote:bb9895d92d="Jan bakker"]O ja, Eduard33, het muntgedeelte (alle acht vakjes) gaat dicht met een ritssluiting.[/quote:bb9895d92d]Leuk bedacht hoor, maar stop er nou eens geld in. Als ik 2 dagen een en ander koop met contant geld dan mag ik wel een leren buidelzak gebruiken voor al dat los geld. (zoals ze in 1700 hadden) Dus in ieder vakje passen misschien 3 muntjes en dan zit't vol. en met 8 x 3 muntjes krijg je dat ritsje echt niet meer dicht.... Kortom, ik heb ook altijd mijn broekzak vol munten zitten, dan pak ik de hele zaak ff in de hand en zie je gelijk welke munt wat is.
Link naar reactie
[quote:f6d7d0933d="eduard33"]Als je dan het verschil nog niet kunt zien? kun je beter niet zelf je boodschappen halen in mijn optiek.[/quote:f6d7d0933d] Ik neem aan dat jij je hierbij als vrijwilliger aanbiedt om voor die mensen boodschappen te doen? Zelfredzaamheid is iets heel moois, wat je pas beseft wanneer je het langzaam kwijtraakt. Als een portemonnee van € 10 sommige mensen helpt om het leven iets gemakkelijker te maken, dan lijkt het me een hele goede deal, en zie ik niet in waarom jullie zo zeuren.
Link naar reactie
@Phrea Eigenlijk was de vraag over de verkrijgbaarheid van een portemonnee met minimaal zes muntvakjes wel serieus bedoelt. En ik kan de verschillen tussen de euromunten ook wel zien. Dat wil zeggen als ze op een tafel voor me liggen. Dezelfde munten in een portemonnee is toch even weer iets anders. Dan heb ik niet echt overzicht. Tenslotte de kassa van winkels heeft toch ook meerdere vakken. @Jan bakker Bedankt voor je link. Die portemonnee van 10 euro ziet er goed uit. Alleen toen ik deze wilde bestellen, zag ik dat een bedrijfsnaam is vereist. Als particulier kan ik 'm daar dus niet bestellen. @Lange Pier Ik ben niet bij warenhuizen geweest. Alleen op de Dappermarkt en de online winkels, genoemd in mijn startpost. Maar op jouw verzoek heb ook even gekeken op de websites van V& D. Maar ook daar zag ik voornamelijk portemonnees met 1 of 2 muntvakjes. En op de website van de Bijenkorf vond ik geen portemonnees. En op de website van de Hema staat niet echt veel informatie. @pjotr123 Een portemonnee met drie muntvakjes valt ook te overwegen. Maar ook die ben ik nog niet tegengekomen. @MReLecTro De chipknip en de chipper zouden er in de plaats van contant geld komen. Maar omdat het later werd ingevoerd dan de pinpas is het niks geworden. Pinpas kan dan wel worden gebruikt in de supermarkt. Maar is wel afhankelijk van een telefoonverbinding. Het kan dus zijn dat het pinapparaat van de kassa waarbij ik afreken, een storing heeft. Bovendien staat er een geldautomaat in de supermarkt zelf. @allen In ieder geval bedankt voor de reacties. Desnoods koop maar weer één portemonnee met slechts twee muntvakjes. Van mijn huidige portemonnee met slechts twee muntvakjes, heeft enig tijd geleden de rits het loodje gelegd. Die kan niet meer dicht.
Link naar reactie
[quote:72a32b2647="jolo"]@Jan bakker Bedankt voor je link. Die portemonnee van 10 euro ziet er goed uit. Alleen toen ik deze wilde bestellen, zag ik dat een bedrijfsnaam is vereist. Als particulier kan ik 'm daar dus niet bestellen. [/quote:72a32b2647] Al geprobeert of het lukt als je er een fictieve naam of nogmaals je eigen naam invult? Ze zullen voor een portemonnee van een tientje echt geen KvK-gegevens natrekken. Niet geschoten is altijd mis. ;) edit: met tweemaal je naam en kvk-nummer leeg werkt het bij mij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...