Ga naar inhoud

Win7 (Vista opvolger)


anoniem

Aanbevolen berichten

Wat ik uit de verhalen heb begrepen, zou de opvolger van Vista via een touchscreen te besturen zijn. Om diverse redenen geloof ik niet dat ik hierop zit te wachten. Ik red me nog steeds prima met (niet draadloos!) toetsenbord en muis. Een mousepointer kan je nog altijd heel wat exacter positioneren dan een dik wijsvingertje, om zo maar eens wat te noemen. Kortom: leuk bedacht, maar ik mag toch hopen dat die muis / toetsenbord functionaliteit ook optioneel aanwezig blijft. :? Ben benieuwd hoe anderen hier over denken!
Link naar reactie
http://www.alleyinsider.com/2008/5/microsoft_windows_7_we_already_hate_it Lekker bijdehand artikel :P -Why are we going to want to touch our PC screen? -What are we supposed to do when Windows 7 comes out? Keep a handy rag on our desk to constantly polish up our PC screen? Maar wat je waarschijnlijk het belangrijkste gaat vinden: -A Microsoft source points out that the touch screen is just one feature of Windows 7 and that, if we don't like getting fingerprints all over our PC screen, we don't have to use it. Fair enough. Dus je kan je muis + toetsenbord gewoon blijven gebruiken. Ben ik zelf ook érg blij mee.
Link naar reactie
Ik vond het al redelijk ongeloofwaardig dat er geen muis / toetsenbord optie meer zou zijn en nog ongeloofwaardiger dat er plotseling hele volksstammen geïnteresseerd zouden zijn in dat gepoets over dat scherm.... :wink: Als je er goed over nadenkt, dan zou die muis (of een ander "pointing device") nog wel eens heel lang kunnen bestaan: ik zie me nog geen selectie maken op items welke 4 mm (of minder) van elkaar staan....!
Link naar reactie
Wat ik me dan weer wel afvraag : Hoe kan je die bedienen. Zet je zo'n touchscreen neer als een normaal beeldscherm? Maar dat lijkt me erg pijnlijk voor je arm, als je steeds je hand ver naar voren moet doen. En neerleggen lijkt me ook niet echt handig voor te gamen etc. Als dit geen oorzaak is van Rsi weet ik het ook niet meer. Geef mij maar een muis in ieder geval. Daar slijt je hand iets minder snel van :lol:
Link naar reactie
is best mee te leven .. ik heb een 15" touchscreen bij mijn server (scheelt tobo/muis). is best fijn eigenlijk. niet voor spellegies natuurlijk. mijn touchscreen 15" welke ik al 3jr heb, kocht ik in duitsland nieuw voor 300 eurie. valt mee. Merk: FoxConn .. Zijn best goede schermen. Mijn 22" scherm voor mijn normale PC is ook van FoxConn..
Link naar reactie
Je hebt ze wel hoor, grote schermen waar je toch heel gedetailleerd op kunt werken met een pen. Voor de mensen die wel eens Amercian Chopper kijken: Jason Pohl tekent daar letterlijk op een scherm de motoren uit met een pen. Daarbij laat hij niet het scherm rechtop staan, maar buigt hij eroverheen net zoals je met een stuk papier doet. En ik heb nog maar weinig mensen gezien die RSI krijgen van pen en papier. :lol: Goed, het kost vast een paar duiten, maar ik denk wel dat die dingen toekomst hebben.
Link naar reactie
Nou ik moet er niet aan denken... Ik zie het al voor me, een 24" monitor als papier onder mijn hoofd. Daar valt volgens mij niet mee te werken. En als je hem als gewone monitor neer zet is het helemaal geen optie natuurlijk. Ga nu maar eens met een pen richting je monitor, En dan moet je daar net zo lang mee bezig zijn als dat je bijvoorbeeld op dit forum bezig bent met alles te lezen etc. of nu.nl ff nieuws lezen met een touchscreen... :? erg onhandig zoniet gewoon niet te doen zonder blijvend letsel aan een of ander gewricht. De vergelijkingen met een tomtom of een pda raken kant nog wal. Een pda kun je in je handen houden, dat zie ik met een 24" scherm nog niet gebeuren :lol: En een tomtom gebruik je never nooit zo continu als je pc scherm.
Link naar reactie
[quote:e62aae8072="eduard33"]Daarbij zou dan iedereen een touchscreen moeten gaan aanschaffen :lol: Een 17" van AG Neovo kost een kleine 900 euro, een 22" touchscreen bestaat volgens mij geeneens. Beetje overdreven om je daar dus zorgen over te gaan maken..[/quote:e62aae8072] Dan zou ik toch maar eens wat beter zoeken. Voor 550 heb je al een 17" lcd-scherm van LG + touchscreen : http://webshop.fullfact.com/index.php?target=products&product_id=1703 Op de Cebit van vorig jaar hadden ze al een touch-screen tv van 37" (zeg maar een fatsoenlijk tv-formaat). Overigens zie ik de ingebouwde touch-screen ondersteuning (die Vista eigenlijk al deels heeft voor tablet-pc's) al een hele vooruitgang, maar er kan/moet nog zoveel meer. Het is eigenlijk al eeuwen geleden dat men voor pc's de muis als besturing bedacht en behalve wat extra knopjes zitten we daar nog steeds met de belachelijke limiet van 1 muis(cursor) per pc.
Link naar reactie
Mischien geen touchscreen, maar dit: Dit komt trouwens niet in Windows 7 hoor [i:b37188f729]Vervangt een camera de computermuis in de vroege toekomst? Bron: Gametrailers Veel knoppen had je al niet meer nodig bij Tom Clancy's EndWar, daar was alles immers te besturen via je headset, maar wat we laatst aantroffen gaat nog stukken verder: men claimt dat de computermuis in de komende jaren wellicht zal verdwijnen en dat een handige webcam je trouwe plastic muisje de prullenbak in kan. Zelfs een groot aantal games zouden bestuurbaar zijn met slechts je handen en daar is dit filmpje wel erg sterk bewijs van. [/i:b37188f729] http://www.gametrailers.com/player/usermovies/286886.html Het is wel aardig, maar de reactietijd is veel te traag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...