Ga naar inhoud

Vraagje over vormgeving nieuwe computer totaal


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik vindt de nieuwe opmaak een hele verbetering, ziet goed uit. Ga zo door. Maar ik heb een vraagje: Er staan op diverse pagina's colomen met een soort schaduwtje aan de zijkant. Hoe hebben jullie dit gemaakt en in van voor programma? Ik neem aan dat het blad in CS3 gemaakt wordt maar hoe dit soort schaduw?? Vindt het er erg goed uit zien. :?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb het even bij Aico Turba gechecked (onze opper-vormgever) en die gaf dit antwoord: De [i:935ec0df74]drop shadow[/i:935ec0df74] die een programma als InDesign standaard kan maken werkt in de meeste gevallen prima, alleen wilden we in dit geval alléén een schaduw hebben die een soort snede in het papier zou kunnen nabootsen. Daarvoor is het noodzakelijk dat de zijkanten minder schaduw hebben dan het midden, iets wat niet in de instellingen van een dergelijk effect aan te geven is. De oplossing is simpel. In Photoshop maakt u een [i:935ec0df74]gradient[/i:935ec0df74] van zwart naar transparant aan (in een transparante laag) met de gewenste afmetingen, waarna u met een zachte [i:935ec0df74]brush[/i:935ec0df74] de zijkanten geleidelijk wegpoetst. Dit slaat u op als transparante psd (niet ge[i:935ec0df74]flatten[/i:935ec0df74]d dus) die u vervolgens in InDesign kunt importeren. Dit beeld valt vervolgens in InDesign ook nog eens redelijk ongestraft in de breedte is te schalen waardoor er niet voor iedere afmeting een apart bestandje nodig is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...