Ga naar inhoud

pc dumpdag


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben er in het verleden verschillende keren geweest, ik zie het vooral als een leuk middagje uit, net zoals m'n vrouw schoenen gaat passen. :wink: Webshops zijn doorgaans voordeliger of in het gunstigste geval even duur en dan bespaar je iets aan verzendkosten. Dus voor het financieel voordeel hoef je er niet heen, zeker als je reiskosten en entree meerekent. Tweedehands spullen heb ik geen ervaring mee. Hier geldt echter wel dat je moet weten wat je koopt. Testen kan doorgaans niet en garantie tot de deur.
Link naar reactie
Garantie kan ook een probleem zijn. Er wordt dan ook vaak aangeraden, alleen te kopen bij stands, die ook een fysieke winkel hebben, waar je terechtkunt. Verder kom je nogal eens defect spul tegen. Ik meen dat hardware.info een keer gratis geheugen liet testen. Maar liefst 30% was niet in orde. En dan is goedkoop echt duurkoop.
Link naar reactie
Ik heb geen idee hoe de pc-dumpdagen in A'dam zijn, maar die hier in de buurt waren echte *dump* dagan. Meer dan een hoop inkt-navulsetjes en cd/dvd-r verkopers vind je er tegenwoordig niet meer. Let er ook op dat er soms buitenlandse stands tussen staan. Dus nog meer ellende als het niks mocht zijn. Als de beurs meer dan 1 dag duurt dan kun je soms riskeren om nog wat bij zo'n twijfelachtige stand te kopen zodat je de volgende dag nog terug kunt.
Link naar reactie
Wel een leuk dagje uit, en zoals Rebel al zei [ik ga altijd met haar], vrouwen willen ook wel heen ! :P En er zijn wel leuke aanbiedingen, maar het is minder geworden. Tweedehands spul is er ook nog genoeg te krijgen, soms heel goedkoop, eo soms niet zo goedkoop, het hangt echt van de verkoper af. Maar een leuk dagje uit is het altijd ! :)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ben 26 oktober weer eens naar de PC Dumpdag geweest. Wat valt dat tegen zeg, heel hoop oude meuk waarvan ik mij afvraag of het nog mee terug gaat of direct na afloop de container in. Verder wordt je zoals gewoonlijk overspoeld met inkt. Hoe al wel het aantal inktboeren ook afneemt. Alles neemt eigenlijk af heb ik het idee. Als grote bekende stond alleen PC–OK er nog. Waar is Computerland gebleven en Powerline? Wou een boek over linux kopen en ontdekte dat de helle boekenhoek was verdwenen. Vroeger was het toch wel veel gezelliger, Alle grote jongens waren er toen nog als Vobis, Mycom, computerland. Nu zijn het veelal onbekende winkels en bedrijven. Veelal uit Duitsland en België, dan maar hopen dat alles wat je hebt aangeschaft ook goed is. De PC DUMPDAG is als het zo doorgaat voor mij niet meer interessant, voor de koopjes hoef je er ook niet meer heen te gaan zo vroegen ze voor een 1 TB interne harddisk €98,- terwijl ik deze bij andere winkels voor €93,50 kon kopen, korting was onbespreekbaar, dat was vroeger ook wel anders. Hoop snel dat het aantal stadhouders snel weer toe gaat nemen en computerland, Powerline weer terug komen. Anders kan mijn volgende bezoek wel eens de laatste zijn.
Link naar reactie
Ja mja.. is ook wel een logisch gevolg allemaal he.. wie is er wanneer voor eht laatst naar de winkel gegaan om iets van een pc onderdeel te kopen? (mits het niet van direct belang was) Alles gaat toch online? Azerty bv.. (om er maar 1 te noemen) Alles zo vanuit je luie stoel en de volgende dag ligt het in huis. pc dump dagen is nu dus echt pc [b:6dc13d6aaf]DUMP[/b:6dc13d6aaf] dag :lol:
Link naar reactie
Was het maar echt een dumpdag, juist de restantpartijen zouden nog een uniek iets kunnen bieden, immers Azerty e.d. hebben vooral de courante spullen en zijn daar nu eenmaal goedkoper in. Vroeger vond je op dit soort beurzen nog wel leuke partijen ouwe hardware, zowiezo leuk om doorheen te neuzen. Helaas is het nu vooral Duitsers met usb/inkt/dvd-r's.
Link naar reactie
Mja, voorraad is ook duur. Zeker met de huidige ontwikkelingen. Ik weet nog wel dat Azerty een aantal jaren geleden een partij van 1800 stuks radeons 9250 te koop had staan. Naar ik meen de slechtste kaart ooit van ati? Nou daar heb je dan 1800 stuks van :? Daar blijf je mee zitten en dat is duur ja. daarnaast heb je bestelde spullen toch meestal wel binnen 3 dagen in huis.
Link naar reactie
Heb zoon beetje op het Internet lopen struinen, De pc dumpdag is jammer genoeg de enige beurs in de buurt. Een van de redenen dat er weinig bedrijven komen, zijn de behoorlijk hoge stand prijzen is mij verteld. Door het weg blijven van de grote winkel keten sinds kort powerline en computerland wordt het voor de computer hobbyist bijna oninteressant om naar de pc dumpdag te gaan. Opvallend is dat er (te)veel Duitse stands zijn, koop je daar iets dan is het maar te hopen dat het goed is als je thuis komt. Enkele jaren geleden had ik een Maxtor 80 GB harddisk gekocht, na enkele weken ging hij kapot. Het bleek om grijze import te gaan en Maxtor Nederland weigerde garantie te geven. De eerst volgende pc dumpdag natuurlijk naar de stand terug gegaan, eiste een andere harddisk. Kon hoog en laag springen maar kreeg geen andere harddisk, zelfs de organisatie er bijgehaald. Meneer u moet voor garantie bij maxtor zijn. Om een lang verhaal kort te maken “dus” geen garantie, uiteindelijk heb ik hem maar in de vuilnisbak gegooid. Dus ik koop nooit geen dure spullen op een Duitse stand. Daarom vind ik het ook zo jammer dat er geen grote winkel keten meer staan. Met weemoed denk ik terug aan de grote pc dumpdagen van weleer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...