Ga naar inhoud

rijschool gezocht


anoniem

Aanbevolen berichten

Kijk op [URL]http://www.rijschoolgegevens.nl/[/URL] welke rijscholen er in Arnhem goed scoren en vraag bij de beste 2-3 naar de kosten. Vraag ook na of een lesuur wel 60 minuten is (logisch dat 50min les goedkoper is). Lesprijzen schelen vaak niet zo heel veel, dus kan je beter voor een kwalitatief goede rijschool gaan. Als je namelijk zakt en weer extra lessen moet nemen & examengeld ben je vaak vele malen meer kwijt dan de besparing op het uurtarief. Ik ben momenteel zelf ook bezig mijn rijbewijs te halen en zat afgelopen week bij een nieuwe leerling van m'n rijleraar in de auto. Die had eerst gereden bij een van de goedkoopste rijscholen van Amersfoort (een of ander eenmanszaakje, laag slagings%) en was er na 12 lessen maar mee gestopt omdat hij er geen goed gevoel bij had. Qua rijervaring had hij misschien even veel als ik met m'n 4 lessen (en ik ben echt geen snelle leerling!), dan gooit hij dus 8 lessen aan kosten in de prullenbak!
Link naar reactie
Probeer niet op de centen te besparen als je dat Euro's gaat kosten. - Volgens de BOVAG hebben 18-jarigen gemiddeld 40 uur lessen nodig om te slagen, voor elk jaar dat je ouder bent komt daar een uur bij. (Natuurlijk gaat het sneller als je vooraf al kunt rijden.) - De voornaamste reden dat mensen zakken is als ze eigenlijk nog te weinig lessen hebben gehad. Hoeveel lessen "genoeg" is verschilt natuurlijk per persoon. Maar ga ervanuit dat je bij een rijschool die vooraf beweert aan minder genoeg te hebben de eerste keer waarschijnlijk zakt. Daar komt bij dat een examen uit m'n hoofd 6 á 10 maal zo duur is als een rijles, en daarmee ook veel lucratiever voor de rijschool. Een pakket met examengarantie lijkt me daarom het beste, in dat geval is het herexamen gratis op voorwaarde dat je het aanbevolen aantal lessen hebt gevolgd. Op die manier heeft de rijschool financieel voordeel als jij de eerste keer slaagt, en dat is voor hen de beste motivatie. En voor jou zijn een paar extra lessen goedkoper dan een tweede examen. Verder is de instructeur heel belangrijk. Je hebt iemand nodig waarbij je het gevoel hebt dat je veel leert. Aarzel niet om een een ander te nemen als de eerste je niet goed ligt. (Ook als een instructeur heel aardig en relaxed is, zonder dat je er veel van opsteekt.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...