Ga naar inhoud

Voeding: enige verschillen....


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kwam het volgende tegen en dat zet je toch weer ff aan het denken. http://homelessnation.org/en/node/7412 Opvallend: de hoeveelheid alcohol bij de duitse familie?, ik tel zo 20 x halve liter bier en 4 flessen wijn. Maar ook de mexicaanse familie met hun 24 liter cola? Kwa [i:58d109cc3e]eetgewoonte[/i:58d109cc3e] schat ik mezelf zo'n beetje bij de poolse familie (Sobczynscy family of Konstancin-Jeziorna) en de Italiaanse familie en besteed voor mezelf als alleenstaande (met 1 kind in het weekend) zo'n 80 eu per week aan eten.
Link naar reactie
Tja, die Duitse familie is natuurlijk wel redelijk extreem, 500 euro voor 4 mensen is absurd. Ik denk dat ik met mijn vriendin ongeveer 70-80 euro aan eten per week kopen. Maar het is natuurlijk niet een geheel eerlijke vergelijking, probeer maar eens te kopen wat die familie uit Chat heeft staan, ik denk dat je in Nederland minstens 20 keer zoveel voor kwijt bent.
Link naar reactie
Jammer dat er geen foto is van wat er aan het eind van die week word weggegooid. Als ik die tafel van met name die duitsers zie kan ik me echt niet voorstellen dat dat allemaal echt op gaat in een week (anders zouden ze toch wat dikker moeten zijn). Verder snap ik die bedragen niet helemaal: Duitsers: 375 euro -> 19.500 euro per jaar aan eten! Moet je toch een leuk salaris hebben dacht ik zo als je er dan nog andere vaste lasten + een auto/vakantie/etc. van wil betalen. Zelf geven wij thuis denk ik een euro of 50-60 per week uit aan eten uit (ik+vrouw+baby).
Link naar reactie
Probeer deze eens: [url=http://64.233.183.104/search?q=cache:lyeiztwqvDUJ:homelessnation.org/en/node/7412+One+week%27s+worth+of+food+by+various+cultures&hl=nl&ct=clnk&cd=2&gl=nl]klik[/url] Tja, ook ik heb een redelijk "gewoon" salaris en kan het me bijna niet voorstellen maar er zijn idd ook mensen voor wie het absoluut geen probleem is om 500 eu per week aan eten uit te geven, of zelfs desnoods 1000 eu of 2000 eu. Een salaris van zeg +1 ton bruto geeft je die luxe en er zijn meer mensen dan je denkt die dat verdienen(of meer) En echt helemaal ongelofelijk is het niet, als ik bv met kerst goed uit me dak ga in de appie kom ik met een tasje van nix thuis met daarin wel voor 80 eu aan eten en dat eet ik vervolgens in 2 dagen op..... Wat intressanter is: de hoeveelheid "processed" food die je bij alle westerse gezinnen ziet (de amerikanen miz als topper) met blikjes,potjes,zakjes flessen ed. Bij de niet westerse gezinnen zie je dat nagenoeg niet.
Link naar reactie
Hmmm, die eerste paar zijn idd wel erg overdreven zeg... Ik let er ook niet zo op, maar als ik het een beetje inschat, toch al gauw zo'n 60 euro/week [dat is exclusief takeout denk ik]. Alleenstaand. Is mijn vriendinnetje hier, dan SCHIET dat bedrag omhoog overigens, dan wil ik ons verwennen enzo, dus dan gaat het al een heel stuk harder. Overigens vind ik dat wij het hier maar goed hebben, ik geef dit per week uit op een uitkering he, ik ben afgekeurd...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...