Ga naar inhoud

Wat vinden jullie van dit....


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:911511a2b5="egslim"]Historisch gezien verdienden artiesten hun geld met live optredens[/quote:911511a2b5] Dat ligt er aan of je uitvoerend artiest bent of songwriter of componist. Maar in de VS worden nog steeds proefoplages van een half miljoen CD's gemaakt. Da's toch een leuke 4 euro per CD voor de uitvoerende artiest. Tel maar uit je winst. :wink: Zeker gezien er in de VS minstens tussen de 700.000 en 1 miljoen CD's zowiezo verkocht worden.
Link naar reactie
Beethoven verdiende zijn geld als componist met concerten en muzieklessen. En songwriters kunnen hun geld gewoon blijven verdienen door nummers te verkopen, omdat het consumenten om de uitvoering gaat in plaats van de tekst. Mijn punt is dat het concept van een bedrijf dat voornamelijk geld verdient aan distributie van muziek een recent en hoogstwaarschijnlijk tijdelijk verschijnsel is. Mogelijk gemaakt door technische ontwikkelingen en binnenkort overbodig door weer nieuwere technologie.
Link naar reactie
De gewraakte T-Sites om het zo maar te noemen :wink: Zijn toch al een heel stuk minder geworden in het afgelopen jaar. Maar ik blijf het een vorm van ontkenning vinden en in de tijd blijven hangen. Het probleem is het financieel plaatje. En dan bedoel ik niet het plaatje van de strop die ze hebben (hebben ze ook niet) maar omdat als je alles legaal via internet laat dllen? Dan gaan er koppen rollen. platen winkels kunnen zowiezo wel opdoeken. En wie gaat dat vergoeden? Het is een proces wat nog wel ff gaat duren. met de videotheek idem dito. die zie je nu bijna nergens meer. maar hoelang heeft dat geduurd? ca 10 jaar! dus ik denk tegen de tijd dat het 2019 is, Dan is zo'n beetje het merendeel van de platenwinkels wel weg. om het simpele feit dat er geen een meer bij komt. want wie is er nou nog zo gek om een verliesgevend bedrijf op te zetten? :wink: Dan moet je nog kijken waar de mega servers komen te staan, een aantal in Europa en een aantal in de VS, Canada, Australie. Dat moet ook betaald worden. Zou je zeggen: [i:c237dbff46]ja hallo.. maar nu kunnen we toch ook downloaden?[/i:c237dbff46] Jazeker, maar zodra je er wettelijk voor betaald wil men ook kwaliteit! en snelheid! En dus een goede server die al die giga terrabites per maand kan afhandelen. Kortom het is vooralsnog goedkoper om de zaak proberen de kop in te drukken, En that's it, nie meer en nie minder....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...