Ga naar inhoud

S/PDIF Digital Coaxial Cable


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja dat zijn leuke Digital Coaxiaal Kabels "zeggen ze" Maar geen s/pdif. En van een digitale tulp kabel heb ik nog nooit gehoord... :lol: Alle kabels hebben ze dus niet bij alle kabels.. Want als je s/pdif bij zoeken toetst dan krijg je vage apparaten te zien. Deze moet ik hebben: http://www.kabeltje.com/monster-ultra-series-thx-1000-fiber-optic-digital-1-meter-p-875.html De goedkoopste is dus gewoon 75,- euro. En als ze er al zijn voor 4,95 hoef ik die in iedergeval niet.
Link naar reactie
hier iets te vinden? http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTM0MjMzNTc5NDc=?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_Entertainment&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub2&aktiv=2&navi=oben_1 http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTM0MjMzNTc5NDc=?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_Entertainment&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub2&aktiv=2&navi=oben_1 volgens mij al voor € 8,00.... :roll:
Link naar reactie
Ik zou eerst maar eens op internet gaan uitzoeken hoeveel nut het heeft om "dure" kabels te gebruiken voor [b:99a4658232]digitale[/b:99a4658232] signalen.... vroeger in het analoge tijdperk had dat zin... nu alléén maar als je hele lange kabels gebruikt of een "stevigere" uitvoering zoekt... Ik zou een goedkopere versie aanschaffen....
Link naar reactie
Philips leverde indertijd met zijn DCC recorders en audio CD copieerapparaat coaxiale SPDIF kabeltjes die het bij mij altijd goed hebben gedaan. En dat zijn simpele dingetjes. Naar mijn mening ben je te pessimistisch over goedkope kabels. Als het om een paar meter gaat, is er niets aan de hand. Vanuit de technische kant is het belangrijkst de impedantie aanpassing bij beide apparaten. Als dat niet klopt kunnen er reflecties optreden die je bitjes kunnen corrupteren. Maar bij korte kabels hoef je daar niet banf voor te zijn. Verder kun je het testen door een bestand over te sturen, terug te sturen en dan een "file comparison" te doen. Als er geen fouten worden gevonden zit je goed. ik weet niet hoe dat met SPDIF zit maar bij ethernet wordt automatisch gecontroleerd of het overzenden goed gaat.
Link naar reactie
Het zou best kunnen werken, Maar ik heb het niet zo op goedkope kabels voor professioneel gebruik. Al mijn aansluitkabels zijn verwerkt met 24K goud. Als het zo zou zijn dat je geen verschil merkt in een kabel van 4,95 zou dat wel heel bizar zijn. Wellicht dat een leek het niet merkt, maar als je continu met opnames en afmixen bezig bent hoor je dat weldegelijk. Kwaliteit is in mijn werk geen pre maar een must.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...