Ga naar inhoud

Morrowind start niet (en NWN ook niet) :-(


Aanbevolen berichten

Kan iemand mij vertellen waarom MoH en RTCW het wel en Morrowind en NWN het niet doen bij mij??? Ik snap er de b*llen van! Systeem XP Pro VIA VT8363 Mobo ECS (Elitegroup) K7VZA BIOS VT8363 Processor AMD 1399MHz MMX 3DNow 256MB SDRAM 133 (hoop ik) swap 182MB used, 710MB available DirectX 8.1 NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 32.0 MB SB Live! 3 port IEEE1394 PCI card Sitecom schijven: 1x40 Gb 5400 en 1x60Gb 7200
Link naar reactie
[quote:97925d70ae="Red Dragon"]Welke driver gebruik je voor die GeForce 2 MX van je? [/quote:97925d70ae] tja, dat is een verhaal apart, traditioneel heb ik altijd erg veel probs met hun drivers: instabiel systeem, of geen Nview, zodat ik geen TV-out heb. Kortom, ik heb nu driver 28.32 geloof ik, van maart dit jaar, een "oudje", maar iig stabiel en mét nView.
Link naar reactie
[quote:4c46c60fb7="beursstarter"]Misschien een overbodige vraag? Heb je de legale versies?[/quote:4c46c60fb7]Ja, d.w.z. het is een versie van de bieb, maar dat mag niet uitmaken lijkt me. Originele cd-rom ook, niet gebrand. Er was bij Morrowind geen key nodig. Bij NWN wel. Nog een aanvulling op mijn specs: ik werk met Logitec draadloze muis en toetsenbord, met Logitech mouseware enzo. De klacht is eigenlijk om precies te zijn, installeren lukt, klikken op de snelkoppeling levert het startschermpje, maar bij verderklikken op "Play" gebeurt er niets meer.
Link naar reactie
[quote:c5567ebb41="The Curse"][quote:c5567ebb41="beursstarter"]Misschien een overbodige vraag? Heb je de legale versies?[/quote:c5567ebb41]Ja, d.w.z. het is een versie van de bieb, maar dat mag niet uitmaken lijkt me. Originele cd-rom ook, niet gebrand. Er was bij Morrowind geen key nodig. Bij NWN wel. Nog een aanvulling op mijn specs: ik werk met Logitec draadloze muis en toetsenbord, met Logitech mouseware enzo. De klacht is eigenlijk om precies te zijn, installeren lukt, klikken op de snelkoppeling levert het startschermpje, maar bij verderklikken op "Play" gebeurt er niets meer.[/quote:c5567ebb41] NWN draaide bij mij ook niet totdat ik de juiste Nvidia drivers had geinstalleerd.
Link naar reactie
[quote:cefc3e655b]NWN draaide bij mij ook niet totdat ik de juiste Nvidia drivers had geinstalleerd.[/quote:cefc3e655b] ik heb nu diverse drivers geprobeerd en telkens de 3DMark2001 SE gedraaid. Score: steeds rond de 1300. Ik heb dit op hun website vergeleken met vergelijkbare systemen: ze zitten rond de 3500 (!). Afgrijselijk. Zitten die mannen nou te jokken, of is er bij mij iets goed mis? (zoals een tft-scherm). Trouwens nog bedankt voor die tip voor de website van guru3d. Geweldig!
Link naar reactie
[quote:33823ecb11="Red Dragon"]1300 is wel heel erg laag. kan je je 3dmark score link posten? Doet NWN en Morrowind het met een andere driver wel?[/quote:33823ecb11] NWN ligt alweer terug bij de bieb (ik kreeg mijn geld nog terug ook ;-| Morrowind geeft geen sjoege. Ik ben erg nieuwsgierig hoe ik de score kan opkrikken, want dat zou wel eens de reden kunnen zijn. [url]http://service.madonion.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=5260134[/url]
Link naar reactie
inmiddels heb ik 256 MB bijgeprikt en de videokaart overgeklokt (core 170 mem 180) wat een [url=http://service.madonion.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=5265546]3dMark score [/url] levert van bijna 1700. Nog steeds start MW niet op; het ligt duidelijk aan iets anders. Misschien zegt onderstaande foutmelding jullie iets: [img:7b3695f53a]http://home.hccnet.nl/m.koot/foutmorw.gif[/img:7b3695f53a][/url]
Link naar reactie
[quote:b3f2bcb27a="The Curse"][img:b3f2bcb27a]http://home.hccnet.nl/m.koot/foutmorw.gif[/img:b3f2bcb27a][/url][/quote:b3f2bcb27a] Lijkt volgens mij een foutje van de executable. probeer eens een crack. En weet je zeker dat die cd niet beschadigd is, want dat gebeurt nog al eens als iedereen met z'n snothanden er aan zit.
Link naar reactie
[quote:c4ec2b401f]En weet je zeker dat die cd niet beschadigd is, want dat gebeurt nog al eens als iedereen met z'n snothanden er aan zit.[/quote:c4ec2b401f] En dan nu het goede nieuws: Morrowind start op!!! Wat het nu precies is geweest, weet ik helaas niet. Het was al de vierde herinstallatie, maar de eerste met meer geheugen en overklokken. Ook heb ik in de Advanced eigenschappen van de kaart nog even de standaardkleurendiepte veranderd: [img:c4ec2b401f]http://home.hccnet.nl/m.koot/gforce2.gif[/img:c4ec2b401f]
Link naar reactie
die score van 1683 voor 3dmark 2001 is ver onder de maat. de 29.42 drivers zijn prima daar ligt het niet aan. Heb je niet in je drivers per ongelijk FSAA of Aniso e.d. aan staan? je moet moet jou systeem echt zeker 2500 punten halen zonder dat je hoeft over te kloken e.d. ik zal vanvond eens 3dmark2001 draaien op een Duron 1300mhz en een GeForce 2 MX en dit posten. dan kan je zien dat het hoger kan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...