Ga naar inhoud

Cisco Leren???


anoniem

Aanbevolen berichten

Bedoel je Cisco CCNA? Er is een Nederlands boek van, zie [url=http://www.donner.nl/sanashop_v2/bgn/pages/detail.asp?content=10520000306319_1_10090000000010]hier[/url]... Alleen is die nu niet beschikbaar... Vraag me niet waarom... Alleen zijn de toetsen toch in het Engels, dus het blijft het best om het toch op zn Engels te leren.
Link naar reactie
[quote:cb3e7e76f4="jan_dakpan"]Wij hebben dat op school ook gehad. Elke week een toets van een hoofdstuk twee jaar lang! alles in het engels! was echt kl*te. maarja achteraf ben je toch blij dat je dan ccna1 en 2 hebt..[/quote:cb3e7e76f4] [offtopic] Hmm, wij moesten CCNA1 in 7 weken doen, en zijn nu bezig met CCNA2. Daar komen CCNA3 en 4 nog achteraan... [/offtopic]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:e4e93dac07="De Geest Van Oirlo"]Ik vind et tot nu toe (we zijn der 3 weken mee bezig) een best leuk vak, een van de leukere op het moment. Heb thuis nu ook Cisco switch staan (viavia :wink: ) en voordak daar een keer mee klaar ben.... :lol:[/quote:e4e93dac07] Tja, het scheelt ook wat voor leraar je ervoor hebt... Bij ons bestaan de practicumlessen uit het maken van 2 toetsen en dan even gauw een paar labs maken zodat we naar huis kunnen. Die leraar interesseert het helemaal niet wat je met die labs gedaan hebt, je kan net zo goed lege blaadjes inleveren met alleen je naam erop... Dan is de lol er snel af, terwijl het inderdaad best interessant kan zijn. Maarja, als je een vraag hebt, is 9 van de 10 keer de leraar niet in de klas aanwezig... Dus dan ga je zelf maar effe wat stekkers verwisselen in de cisco-routers-kast... En dan krijg je de vreemdste dingen op je HyperTerminal-schermpje... :D
Link naar reactie
Wij zijn nog met het theorie gedeelte bezig (layer 1 t/m 7 :lol: ) Hebben het vak net 3x3 uur gehad duz kan eigenlijk nog niet zoveel zeggen.... Maar tot nu toe leek et mij wel leuk.... Btw, er zijn genoeg cisco tutorials op internet te vinden....Wat je ook kunt doen is gewoon een officiele course volgen. dan krijg je een inlog naam & pass op een interne cisco site, en hier kun je dan online alles leren, en ook de toetsen maken....
Link naar reactie
[quote:2d6eca6968="De Geest Van Oirlo"]Btw, er zijn genoeg cisco tutorials op internet te vinden....Wat je ook kunt doen is gewoon een officiele course volgen. dan krijg je een inlog naam & pass op een interne cisco site, en hier kun je dan online alles leren, en ook de toetsen maken....[/quote:2d6eca6968] Ik heb ook een account op [url]http://cisco.netacad.net[/url], alleen bepaalt de leraar wanneer de toetsen open worden gezet (en welke), dus je kan niet je eigen tempo volgen... Maar het kan idd best leuk zijn... PS: [url=http://www.boson.com/netsim/]Boson NetSim[/url] is een handig programma die een cisco router simuleert. Dan kan je een beetje de commando's oefenen die in CCNA2 worden gegeven...
Link naar reactie
Ik vond het altijd een leuk vak. Vooral semester 2 wanneer je met die dure routers begint te kooien. Ik weet niet of jullie het programma van jullie leeraar krijgen, maar voor semester 2 is Routersim ideaal. [img:c2a7f22c23]http://www.october-systems.co.uk/books/usrimage/netvis_suggest.gif[/img:c2a7f22c23] Je bouwt dan een netwerk en je zorgt dat Host A door Router A, B, C, D, E Host F kan Pingen. Dynamisch en statisch. Er zijn nog veel meer mogelijkheden met dit erg leerzame programma. Als je een beetje zoekt op internet kun je de toetsen maken van te voren oefenen :wink:. Ik leerde altijd de lesstof en daarna ging ik de toets (uitgeprint) thuis maken. Zo leerde ik van de fouten die ik maakte en je slagingskans (want bij de final moet je minimaal 70% halen) is groter.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...