Ga naar inhoud

Faxen met intern modem


Aanbevolen berichten

Hallo, hoe kan ik faxen in Windows 98 met een intern faxmodem. Ik heb al allerlei vage programma's geïnstalleerd, maar niks werkt. Er werd geadviseerd om op de Windows CD te kijken. Daar staan nog wat oude Win95 progs, maar die leveren alleen maar foutmeldingen op. Bij de drivers van het modem staat verder ook niks. Wat moet ik doen? JB
Link naar reactie
Faxen met een intern modem kan bv. ook met cheyenne bitware (hebbik 2 maal ontvangen bij zovwel een intern als een extern 56k6 modem) Normaal prop je fysiek het papier de scanner in en wordt je tekst omgezet en gefaxed waarna het aan de andere kant weer meteen afgedrukt wordt. Met je modem kun je in principe het zelfde effect bereiken door met een scanner te werken. Je hebt een fysiek stukkie papier met tekst. Dat scan je in en vervolgens meot de fax software het aanpassen om het gereed te maken om te versturen over de telefoondraad. Een fax ontvangen werkt ongeveer ook zo. Het bericht komt digitaal binnen, de faxsoftware zet het om naar een leesbaar formaat. Vervolgens kun je het eventueel weer uitprinten of natuurlijk alleen maar opslaan. Maar in dat geval kun je gaan twijfelen aan het bestaansrecht van faxen, omdat email met bijlagen dan zeker zo makkelijk werkt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...