Ga naar inhoud

Email; wel ontvangen, maar niet sturen


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds een paar weken heb ik een probleem waar ik niet uitkom. Het is namelijk zo dat ik thuis ineens geen email kan versturen, wel ontvangen, ik krijg een melding dat de server de inhoud van de email weigert. Aan de instellingen is niets gewijzigd en ik heb deze instellingen ook op mijn werk en daar gaat alles wel goed. Ik gebruik 2 providers nl. zonnet en 12move en dit probleem heb ik dus bij allebei. Ook heb ik, als ik op internet zit, dat ik ineens een melding krijg dat Internet Explorer niet goed werkt en dan wordt er een foutenrapport opgemaakt wat dan naar Microsoft wordt gestuurd en wordt de homepage opnieuw opgestart. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
Link naar reactie
Beste B.P. Kuperus, Of ik je er echt uit kan helpen weet ik niet, maar ik kan je wel het volgende vertellen. Een tijdje terug heb ik iemand geholpen die een soort-gelijk probleem had als jij. Hij had problemen met de inbelverbinding naar internet, op een computer waar en Wanadoo en Hetnet op zit. Ik heb het probleem verholpen door beide verbindingen handmatig in te stellen, en niet met behulp van het cd-tje. Op de één of andere manier werkte deze cd's elkaar tegen. Ik weet dus niet of jij het handmatig of automatisch hebt ingesteld, maar misschien heb je er iets aan. Groeten van Enrico.
Link naar reactie
Ik ben de laatste tijd een aantal keer van provider gewisseld en ik had hetzelfde verhaal. Bij mij lag het aan het feit dat ik bijv. inbel bij TMFweb, maar de smtp server wilde gebruiken van 12move. Dat mag dus niet altijd. Gebruik dus de smtp server van de provider waar je bij inbelt. Dus; gebruik je 12move om in te bellen, maak dan van de "uitgaande mail server" bij ALLE accounts smtp.12move.nl . Smtp servers kijken namelijk niet zozeer wie de afzender van de mail is, maar juist van welk IP adres ie komt. Dus de smtp server van 12move verstuurd ook je mail van afzender XXXX@zonnet.nl .
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...