Ga naar inhoud

Euro symbool en HTML


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kom nogmaals terug op mijn probleem, in de hoop op bruikbare reacties. Als ik een Euro symbool in een Outlook E. (onder Win ME) invoeg in het berichtvenster gaat alles goed, totdat ik op verzenden klik. Dan geeft-ie aan hier de nodige problemen mee te hebben. Er kan gekozen worden uit: UNI code, normale indeling of annuleren. Verder de volgende test uitgevoerd: Ik heb vanaf "een andere plek" in Outlook een mailtje (HTML) naar m'n E-mail adres verzonden met hierin wat Eurosymbolen. Ik open 'm thuis en "wat zien ik"......: Geen Eurosymbool, maar het woord EURO!! Toch een kwestie van een of andere instelling(?) Wie oh wie kan hier iets mee? Groet, Ton
Link naar reactie
Ik zit net even wat te rommelen met de helpfunctie van Outlook Express en wat denk je wat: een e-mail met eurosymbool. Dat heb ik als volgt gedaan. De standaard opmaak voor e-mail is gewoon html. Ik ga gewoon het bericht typen en als ik het eurosymbool wil hebben (Linker Alt-toets ingedrukt houden en 0128 typen) dan doe ik eerst: Opmaak/Codering/Meer/Unicode UTF-7 Vervolgens: Alt + 0128 Dan weer: Opmaak/Codering/West Europees(ISO) En dan ga ik weer verder met m'n tekst. Bij verzenden krijg je dan wel de melding zoals jij beschrijft, dan moet je kiezen voor ongewijzigd verzenden. En voila; een bericht met een eurosymbool. Probeer maar eens uit door een bericht naar jezelf te verzenden. Succes, Noztra
Link naar reactie
Klinkt ook logisch! Echter, wat ik me afvraag: een mailtje aan jezelf geadresseerd zal wel lukken, maar als je dit naar een willekeurig ander iemand stuurt? (kan die het ook lezen??) En, niet te vergeten: als ik een mailtje ontvang welke in HTML opgemaakt is en het Euro symbool bevatte, ontvang ik het bericht met het woord "EURO"! Zoals ik al schreef: waar ligt deze "vertaalslag"??? We zijn dus iets verder, maar nu de rest nog.... Groet, Ton
Link naar reactie
Het maakt toch niet uit of ik aan mezelf addresseer. Ik heb van het ene mailadres naar een ander mailadres gestuurd. Dat ik dat toevallig ook zelf ben maakt niet uit. De mail is toch heel internet overgegaan en ik heb het weer op moeten halen. Als je het woord "EURO" ziet staan is de mail misschien op een andere manier opgemaakt dan met Alt + 128. Die vertaalslag zal wel in je toetsenbord zitten. Groetjes, Noztra.
Link naar reactie
Natuurlijk, je hebt volkomen gelijk, maar ik was op dat moment "op de zaak" en in de gelegenheid een mailtje "als proef" naar m'n priveadres te sturen. Wat mij opgevallen is: Ik heb dit mailtje in HTML opgemaakt (met Eurosymbolen). Op de een of andere idiote manier heb ik 'm in normale opmaak "ontvangen". Ik ontvang uiteraard menig mailtje in HTML, maar in dit geval lijkt 't of-ie door die vaagheden met dat Euro symbool 'm zelf op mijn systeem terug zet naar normale indeling.. (ik suggereer maar wat). Ik zal hier nog eens wat uitgebreider mee experimenteren, maar voorlopig snap ik er nog steeds geen bal van....! Groet, Ton
Link naar reactie
Dit topic heb ik eerder gezien, ik heb er toen ook op gereageerd. Ik ben er zelf nog niet uit. Onder Outlook Express kan ik het euro symbool gewoon gebruiken. Met de testmailtjes die ik heb verstuurd, komen die ook over. Echter met Outlook 2000 lukt het mij niet op de officiele manier met HTML. Dit omdat ik niet weet hoe ik rechtstreeks HTML code kan invoegen. Feitelijk is de universele code voor euro "€". Een Apple of Linux gebruiker zal i.h.a. het PC euro symbool niet te zien krijgen, dus het heeft wel zin om aandacht aan dit onderwerp te besteden. Zelf probreer ik nu mijn homepage op te schonen van allerlei bijzondere accenttekens. Het is jammer dat Front Page hier in het geheel niet bij helpt. Die gebruikt gewoon de Windows notatie, of zie ik wat over het hoofd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...