Ga naar inhoud

ADSL vragen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ben druk bezig een ADSL lijntje aan het leggen thuis en zo kwamen er een paar vragen: -Is het aan te raden om een ADSL ethernet modem aan te schaffen? Is dat beter? Ik heb nu een USB modem.Hoorde dat op een athlon de USB poort problemen kan geven bij dit modem. - Als ik al een netwerkkaartje heb kan ik die ook gebruiken voor dit modem met zoiets als een splittertje? Of moet ik een tweede ethernet kaart installeren? - Ik las dat de snelheid voor comfort gebruikers in mei 2x zo snel wordt. Kan een USB modem dit sowie so aan daar ik las dat bij 128 gebruikers een ethernet modem verplicht is. Nou ben benieuwd naar de antwoorden Jan
Link naar reactie
[quote:fc365bc558] Is het aan te raden om een ADSL ethernet modem aan te schaffen? Is dat beter? Ik heb nu een USB modem.Hoorde dat op een athlon de USB poort problemen kan geven bij dit modem. [/quote:fc365bc558] Ethernet modem is voornamelijk praktischer als je er een netwerkje aan wilt hangen omdat je deze kunt tweaken en hij dan als router functioneert. Kan me niet voorstellen dat een Athlon problemen zou geven. [quote:fc365bc558] Als ik al een netwerkkaartje heb kan ik die ook gebruiken voor dit modem met zoiets als een splittertje? Of moet ik een tweede ethernet kaart installeren? [/quote:fc365bc558] Zie mijn eerste antwoord. Als je dat doet heb je dus maar 1 netwerkkaart per pc nodig. [quote:fc365bc558] Ik las dat de snelheid voor comfort gebruikers in mei 2x zo snel wordt. Kan een USB modem dit sowie so aan daar ik las dat bij 128 gebruikers een ethernet modem verplicht is. [/quote:fc365bc558] Alleen de upload snelheid wordt verhoogd. Dit geldt voor zowel USB als Ethernet modems.
Link naar reactie
Quote---------- Ik heb nu een USB modem.Hoorde dat op een athlon de USB poort problemen kan geven bij dit modem. Einde quote------------- Er zijn soms problemen met de USB-modem als je een moederbord hebt met een VIA-chipset, vaak zijn dat AMD-borden. Er wordt een aantal remedies gegeven: 1. download en installeer de nieuwste set up (1.4) voor de modem 2. download en installeer de nieuwste drivers voor de chipset 3. installeer een usb-hub met eigen voeding. Uit eigen ervaring meld ik dat dit bij mij allemaal NIET geholpen heeft!!! daarnaast zijn er tips die ik niet geprobeerd heb. 1. flashen BIOS 2. in BIOS 'enhanced chipset features' op enabled zetten (is in mijn AWARD bios niet mogelijk. Samenvattend: als je een bord hebt met VIA chipset: neem een ethernet modem. Ik zelf zit al drie weken te kl(xxx)en; gisteren Windows opnieuw schoon geinstalleerd, nieuwe drivers, nieuwe setup voor modem, nog steeds problems. Ik ga vanavond bellen om een ruil (eventueel met bijbetaling) [ Dit Bericht is bewerkt door: Fokke op 2002-02-18 11:11 ]
Link naar reactie
[quote:488b9628b8] Op 18-02-2002 11:41, schreef dorus: Ik heb besloten ook te ruilen en binnen 3 dagen had ik het nieuwe pakket. [/quote:488b9628b8] Dorus, nu heb ik twee vragen: 1. heb jij met ethernet modem nu dan ook geen problemen meer met Athlon processor/ VIA chipset (wegvallen modem) 2. weet je of het mogelijk is alleen de modem te ruilen, dus niet de splitter (anders heb ik geen telefoon, ik heb de splitter nl in de meterkast gezet groeten, Fokke [ Dit Bericht is bewerkt door: Fokke op 2002-02-18 13:34 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...