Ga naar inhoud

WACHTWOORD!!!???!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem. Als ik wil internetten moet ik elke keer mijn wachtwoord intikken. Op de een of andere manier kan mijn computer het wachtwoord niet goed onthouden. Als ik het aantal puntjes zie, wat er bij wachtwoord staat, dit is elke keer het dubbele aantal van mijn wachtwoord (dus 14 i.p.v. 7!) Ik heb van alles geprobeerd, maar niets helpt. Wie weet raad!!?
Link naar reactie
1) Ga naar Beveiliging (in configuratiescherm), tabblad Gebruikersprofielen. Zet een vinkje bij "Gebruikers kunnen hun voorkeuren aanpassen" (indien bij jou van toepassing).

2)J e Password-lijst file kan beschadigd zijn: Zoek eens met "zoeken/bestanden en mappen"(F3) naar *.pwl - files. Verwijder ze. Start Windows opnieuw op. Als het inlogscherm komt, typ je je gebruikersnaam, maar laat het wachtwoord- en het bevestigingsscherm blanco en klik OK. Klaar! Je dial up wachtwoord valt daar óók onder.

Lukt dat niet, probeer je achtereenvolgens de volgende zaken:

1) Start Regedit op. (Start/uitvoeren/'Regedit') Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesNetwork Als de sleutel DisablePwdCaching DWORD een waarde 1 heeft, verander je dat in 0. Als de betreffende sleutel niet bestaat, moet je hem wellicht zelf aanmaken, en de waarde 0 geven.

2) Je kunt Automatisch inloggen inschakelen in het register. Ga naar de volgende sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionNetworkReal Mode Net Als je een waarde 'auto-logon' in het rechterschermpje ziet, rechtsklik je erop, en kies voor verwijderen.

En hier is trouwens het Microsoft artikel hierover: Dial-Up Networking Password Is Not Saved

Succes, Ton

Link naar reactie
Beste Ton,

Ik zit met een soortgelijk probleem in Outlook. Iedere keer als ik mijn mail op wil halen, moet ik mijn wachtwoord ingeven. Weet je toevallig hier ook een oplossing voor. Dit probleem doet zich voor sinds ik met XP (home edition) werk. Voorheen was dit geen probleem.

Bedankt voor het meedenken André

quote:
Originally posted by TonKlein: 1) Ga naar Beveiliging (in configuratiescherm), tabblad Gebruikersprofielen. Zet een vinkje bij "Gebruikers kunnen hun voorkeuren aanpassen" (indien bij jou van toepassing).

2)J e Password-lijst file kan beschadigd zijn: Zoek eens met "zoeken/bestanden en mappen"(F3) naar *.pwl - files. Verwijder ze. Start Windows opnieuw op. Als het inlogscherm komt, typ je je gebruikersnaam, maar laat het wachtwoord- en het bevestigingsscherm blanco en klik OK. Klaar! Je dial up wachtwoord valt daar óók onder.

Lukt dat niet, probeer je achtereenvolgens de volgende zaken:

1) Start Regedit op. (Start/uitvoeren/'Regedit') Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesNetwork Als de sleutel DisablePwdCaching DWORD een waarde 1 heeft, verander je dat in 0. Als de betreffende sleutel niet bestaat, moet je hem wellicht zelf aanmaken, en de waarde 0 geven.

2) Je kunt Automatisch inloggen inschakelen in het register. Ga naar de volgende sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionNetworkReal Mode Net Als je een waarde 'auto-logon' in het rechterschermpje ziet, rechtsklik je erop, en kies voor verwijderen.

En hier is trouwens het Microsoft artikel hierover: Dial-Up Networking Password Is Not Saved

Succes, Ton


Link naar reactie
Kleine opmerking:

Als je windows NT/2000/XP gebruikt komt het aantal sterretjes in het paswoord veld nooit (of toch bijna nooit) overeen met de lengte van het paswoord. Het paswoord wordt namelijk met een encryptie beveiligd.

In windows95/98 kon je met bepaalde programmaatjes de inhoud van de sterretjes lezen. Dit lukt niet meer met NT systemen.

(Als opmerking waarom er 14 i.p.v. 7 sterretjes staan. Tenminste als je een Win NT systeem hebt)

Link naar reactie
  • 4 weken later...
[quote:1490edfc92] Op 2001-12-27 14:19, schreef André de Groot: Beste Ton,<P>Ik zit met een soortgelijk probleem in Outlook. Iedere keer als ik mijn mail op wil halen, moet ik mijn wachtwoord ingeven. Weet je toevallig hier ook een oplossing voor. Dit probleem doet zich voor sinds ik met XP (home edition) werk. Voorheen was dit geen probleem. <P>Bedankt voor het meedenken André <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Arial, Helvetica, Sans Serif">quote:</font><HR>Originally posted by TonKlein: <B>1) Ga naar Beveiliging (in configuratiescherm), tabblad Gebruikersprofielen. Zet een vinkje bij "Gebruikers kunnen hun voorkeuren aanpassen" (indien bij jou van toepassing). <P>2)J e Password-lijst file kan beschadigd zijn: Zoek eens met "zoeken/bestanden en mappen"(F3) naar *.pwl - files. Verwijder ze. Start Windows opnieuw op. Als het inlogscherm komt, typ je je gebruikersnaam, maar laat het wachtwoord- en het bevestigingsscherm blanco en klik OK. Klaar! Je dial up wachtwoord valt daar óók onder. <P>Lukt dat niet, probeer je achtereenvolgens de volgende zaken:<P>1) Start Regedit op. (Start/uitvoeren/'Regedit') Ga naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesNetwork Als de sleutel DisablePwdCaching DWORD een waarde 1 heeft, verander je dat in 0. Als de betreffende sleutel niet bestaat, moet je hem wellicht zelf aanmaken, en de waarde 0 geven. <P>2) Je kunt Automatisch inloggen inschakelen in het register. Ga naar de volgende sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionNetworkReal Mode Net Als je een waarde 'auto-logon' in het rechterschermpje ziet, rechtsklik je erop, en kies voor verwijderen.<P>En hier is trouwens het Microsoft artikel hierover: <A HREF="http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;NL;q148925" TARGET=_blank>Dial-Up Networking Password Is Not Saved</A><P> Succes, Ton</B><HR></BLOCKQUOTE><P> [/quote:1490edfc92] Beste Ton, Ik heb ook een vraagje over het invoeren van een wachtwoord na het opstarten. (Omdat ik nog niet precies weet hoe een forum werkt en waar ik een vraag kan stellen, probeer ik het maar zo): Tot voor kort hoefde ik bij het opstarten van WIndows98 nooit een wachtwoord/gebruiker in te voeren (dat schermpje werd overgeslagen). Sinds ik een 2e gebruiker had aangemaakt en weer gewist, blijft Windows wachten op het OK-aanklikken. Hoe kan ik weer de oude situatie (gewoon doorstarten zonder gebruikersnaam) weer terugkrijgen? Het betreft een stand-alone PC, dus geen netwerk. Alvast heel hartelijk bedankt, m vr gr, Jeannette
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...