Ga naar inhoud

Internet delen + Mxstream


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb niet meteen het antwoord, omdat mij uit je beschrijving niet duidelijk is wat er nu precies gebeurt. Ook geef je niet aan wat je instellingen zijn. Maar op zich moet het kunnen werken. Ik heb ook Mxstream Basic met een netwerk van 3 PC's (2x W98 Se en 1x W2000) en deel de internetverbinding via ICS. Ik heb bij de installatie van het netwerk en de gedeelde internet-toegang gebruik gemaakt van informatie op de site van computertotaal, te vinden onder internet-proeftuin. Een duurder abonnnement is volgens mij dus niet nodig, want ik denk dat dat je probleem niet oplost.

Groeten Joop

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Joop Platell: ik heb niet meteen het antwoord, omdat mij uit je beschrijving niet duidelijk is wat er nu precies gebeurt. Ook geef je niet aan wat je instellingen zijn. Maar op zich moet het kunnen werken. Ik heb ook Mxstream Basic met een netwerk van 3 PC's (2x W98 Se en 1x W2000) en deel de internetverbinding via ICS. Ik heb bij de installatie van het netwerk en de gedeelde internet-toegang gebruik gemaakt van informatie op de site van computertotaal, te vinden onder internet-proeftuin. Een duurder abonnnement is volgens mij dus niet nodig, want ik denk dat dat je probleem niet oplost.

Groeten Joop


Link naar reactie
quote:
Originally posted by Joop Platell: ik heb niet meteen het antwoord, omdat mij uit je beschrijving niet duidelijk is wat er nu precies gebeurt. Ook geef je niet aan wat je instellingen zijn. Maar op zich moet het kunnen werken. Ik heb ook Mxstream Basic met een netwerk van 3 PC's (2x W98 Se en 1x W2000) en deel de internetverbinding via ICS. Ik heb bij de installatie van het netwerk en de gedeelde internet-toegang gebruik gemaakt van informatie op de site van computertotaal, te vinden onder internet-proeftuin. Een duurder abonnnement is volgens mij dus niet nodig, want ik denk dat dat je probleem niet oplost.

Groeten Joop


Hallo Joop,

Bedankt voor je reactie! Ik zal eerst eens gaan kijken op de site van CT! Ik maak eerst alle instellingen volgens de handleiding van Mxstream; als ik daarna Internet delen inschakel (incl. het aanmaken van een client-diskette), dan worden de IP-nummers, die ik voor Mxstream heb opgegeven, door ICS gewijzigd, waardoor internet en E-mail via Mxstream niet meer werken. Nogmaals bedankt en ik kom er na dit weekend nog op terug als ik alles op een rijtje heb. Vr. gr. Gert

Link naar reactie
Simpelweg je modem tweaken, dan word-tie gelijk een DHCP-server, waardoor de IP-adressen automatisch verdeeld worden en kun je met alle computers tegelijkertijd internetten zonder dat er een andere aan hoeft te staan. Kijk hiervoor eens op: http://hacks.sateh.com/alcatel.php of als deze niet werkt op http://www.sateh.com/alcatel.html

Bram Beneken Kolmer

------------------ You don't need eyes to see, you need vision...

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...