Ga naar inhoud

ICQ en firewalls


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik maak gebruik van kabel internet (chello). Ik zou graag ICQ willen gebruiken op mijn client PC via de PC met de kabel aansluiting en de firewall (de server PC). Dit levert bij mij problemen op als ik Proxy+ of WinProxy gebruik. De handleiding zegt dat ik via SOCKS5 ICQ moet kunnen gebruiken. Ik constateer dat het pingen naar een extern IP-adres op de client PC niet werkt terwijl email (inclusief relaying) en internet wel werkt. Is dit een probleem met Windows? ICQ? WinProxy? of iets anders? Weet iemand waar ik moet zoeken?

De client PC draait op Win98. De server PC gebruik ik met Windows 2000 of Windows 98.

Link naar reactie
Waar je even op moet letten is dat, om SOCKS5 goed te kunnen gebruiken, je een DNS server moet instellen op je lokale netwerkje. Meestal kun je daar je proxy server voor gebruiken.

Dus de client die je nu voor ICQ wilt gebruiken als DNS server het IP adres van je proxy geven.

Pingen zal je normaal niet lukken omdat dat soort requests niet geroute worden door je proxy, maar dat is dus geen probleem.

HTH

Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. Tot nog toe gebruik ik ICQ99b via een eenvoudige linux server. De status kan ik daarmee zien/wijzigen verder ben ik in staat messages te versturen. Als ik Windows in combinatie met een firewall/proxy als server gebruik loopt het niet lekker. In sommige gevallen geeft de check firewall/proxy instellingen succes waarna het op dat moment lijkt te werken. Start ik ICQ opnieuw weerop, dan werkt het niet. Gebruik van ICQ op de server PC is geen probleem, maar dat is voor mij geen praktische werksituatie.

Ik heb de timer nu van 30 seconden op 60 gezet. Verder heb ik in de server lijst icq.mirabilis.com poort 4000 toegevoegd. Hier had ik een tweetal DNS nummers staan van mirabilis. Ik weet niet of dat nu nog nodig is.

De betekenis van de instelling "Socks External Host IP" wordt mij niet duidelijk (de handleiding gaat er ook niet echt op in). Ik ga ervan uit dat ik mijn server IP adres moet invullen. Overigens maakt het bij mij niet uit wat ik hier invul (afgaande op de firewall/proxy check).

Link naar reactie
Er is toch wat anders aan de hand. Ik heb zojuist ICQ2000b proberen te installeren op Win2000. Dit lijkt op het eerste gezicht goed te gaan. Als ik ICQ wil gebruiken zegt het programma dat ik teveel verbindingen heb gemaakt en dat ik een paar minuten moet wachten. Deze melding kan ik niet echt vatten maar sluit wel aan bij mijn problemen met ICQ99b: In eerste instantie werkt ICQ, maar op een gegeven moment meldt ICQ dat die geen verbinding kan opzetten.

Weet iemand hier meer over?

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...