Ga naar inhoud

permissies voor bezoekers


Aanbevolen berichten

Ik heb een site ontwikkeld die een login vereist. Dit werkt momenteel. Maar nu is het de bedoeling dat de gebruikers verschillende permissies hebben. Bijvoorbeeld, niet iedereen kan op alle knoppen klikken (de knoppen staan er wel, maar als je klikt op een knop waartoe je geen toegang hebt moet er een melding komen). Hoe kan ik dit het best aanpakken? Het moet ook qua beveiliging in orde zijn. Alvast bedankt voor jullie tips
Link naar reactie
Dus je wil niet een aparte "member" pagina, maar dezelfde site voor iedereen. Maar dat mag gebruiker X alleen op knop 1,2,3 drukken en Y op 1,2,5 ofzo... Ik denk aan PHP sessions.... lees meer op: http://www.phpbuilder.com/columns/mattias20000105.php3 en http://www.phpbuilder.com/manual/ref.session.php grtzz t.
Link naar reactie
Daar hebben sessies niets mee te maken hoor, je kan ze wel gebruiken om dingen in op te slaan, maar je rechten moeten toch echt ergens vandaan komen... Wat ik zou doen is (zeer simpel gezegd): [code:1:89b87566d8] class user { $rights["knopX"] = false; $rights["knopY"] = true; function getRight($right) { return $this->rights[$right]; } } [/code:1:89b87566d8] En dan ergens anders (zeg je index.php of zo): [code:1:89b87566d8] $user = new user(); ... if($user->getRight("knopX")) echo "ja leuk"; [/code:1:89b87566d8] Je moet dan wel ergens die rechten opslaan natuurlijk per gebruiker, of gebruikersgroepen aanmaken...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...