Ga naar inhoud

Checkboxes als radiobuttons


Aanbevolen berichten

Dit klinkt misschien maf maar het is niet anders. Ik ben op zoek naar een script waar checkboxes zich gedragen als radiobuttons. Zo'n script bestaat maar ik kan het nergens meer vinden. Het script is noodzakelijk omdat in een CGI programma een selectie kan worden gemaakt uit een aantal onderdelen. Alleen is nu de bedoeling dat er maar 1 onderdeel kan worden gekozen. Het gaat mij te ver om dat in perl te herprogrammeren. Olaf
Link naar reactie
Ik snap niet helemaal waarom je er dan niet gewoon radio's van maakt, maar deze code laat een checkbox zich gedragen als radio. Je moet dan we alle checkbox's van 1 groep een naam geven met 3 dezelfde beginletters en de verschillende groepen verschillende namen geven. [code:1:f7647c799d] <script type="text/javascript" language="Javascript"> <!-- for(i=0; i<document.forms[0].length; i++) { if(document.forms[0][i].type=="checkbox") document.forms[0][i].onclick = myClick; } function myClick() { for(i=0; i<document.forms[0].length; i++) { if(document.forms[0][i].type=="checkbox" && this.name.substr(0,3) == document.forms[0][i].name.substr(0,3)) document.forms[0][i].checked = false; } this.checked = true; } //--> </script> [/code:1:f7647c799d] [ Dit bericht is bewerkt door: Jurriaan R op 2002-04-14 23:22 ]
Link naar reactie
Hallo Jurriaan, Bedankt voor je antwoord. Maar met het script in de HEAD en het FORM in de BODY krijg ik een javascript error terwijl ik nog steeds 3 checkboxes kan aanvinken. Waar gaat het fout ? Olaf <FORM> <INPUT TYPE="checkbox" NAME="chk" VALUE="1" onClick="myClick()"> <INPUT TYPE="checkbox" NAME="chk" VALUE="2" onClick="myClick()"> <INPUT TYPE="checkbox" NAME="chk" VALUE="3" onClick="myClick()"> </FORM>
Link naar reactie
Het gaat op 2 plaatsen fout.. Het script moet onderaan de pagina (eerst moeten de objecten bestaan voordat je ze kan aanroepen, vandaar de js-fout) En er hoeft geen onclick meer bij die checkboxjes. Dat gebeurd al in het scriptje. Heb je nog meer checkboxen, die zich wel normaal moeten gedragen, dan moet je dit stukje weghalen: for(i=0; i<document.forms[0].length; i++) { if(document.forms[0][i].type=="checkbox") document.forms[0][i].onclick = myClick; }
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...