Ga naar inhoud

php gastenbook wordt gatenboek


Aanbevolen berichten

Ik heb een gastenboek in PHP, het probleem is dat als in het berichtenveld enters worden ingegeven, dit een rommeltje wordt. De regel na de enter komt niet bij het bericht, maar wordt als het begin van een nieuw veld gezien. De code die volgens mij de gegevens op roept is if (file_exists($data)) { $afile = file($data); for($num = 0; $num < count($afile); $num++) { $bfile = explode("|",$afile[$num]); echo "<br><div align="center">"; echo "<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="2" width="85%">"; echo "<td width="10%" bgcolor="$guestinfo_tablecolor" align="right" valign="top">"; echo "<p align="right"><font color="$tfont"><b>Last Signed: </b></font><br>"; echo "<b><font color="$tfont">By</font>:</b><br>"; echo "<font color="$tfont"><b>E-Mail:<br>Homepage:</b></font></td>"; echo "<td width="50%" bgcolor="$guestinfo_tablecolor" valign="top">"; echo "<font color="$guestinfo_fontcolor">$bfile[4]<br>$bfile[0]<br>$bfile[1]<br>$bfile[2]</td></tr></table></div>"; echo "<div align="center">"; echo "<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="2" width="85%">"; echo "<tr>"; echo "<td width="10%" bgcolor="$messagebody_tablecolor" valign="top" align="right"><font color="$tfont"><b>Message:</b></font></td>"; echo "<td width="65%" valign="top" bgcolor="$messagebody_tablecolor">$bfile[3]</td></tr></table></div>"; echo "<hr>"; Nou, 't ziet er hier uit als een rommeltje, ik hoop dat het in het forum weer recht staat
Link naar reactie
Ah, zo'n zelfde probleem ben ik ook met de ontwikkeling van LiteBB tegengekomen. Even kijken hoe ik dat gefixed heb... Ik kan het zogauw even niet vinden, het enige wat er bij mij vervangen wordt in de post/reply is een paar onderdeeltjes van de html code en een zooitje smilies. Ik ga bijna denken dat het door het stripslashen al verholpen wordt, moet je ook maar eens proberen.
Link naar reactie
Stripslashes heeft er [b:098858a6b2]totaal[/b:098858a6b2] niks mee te maken. Stripslahes haalt de slashes weg (wat verassend :wink:) en dat heeft niks met newlines/enters te maken... Wat je moet doen is de enters vervangen door de <br> tekens (dat is een enter in HTML voor de volledigheid). Dus op het moment dat iemand iets in je gastenboek schrijft moet jij ervoor zorgen dat de newlines niet in je file terecht komen, maar dat daar dus de <br> tevoorschijn komt. En laat PHP daar nou net een [url=http://www.php.net/nl2br]functie[/url] voor hebben :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...