Ga naar inhoud

Database error


Aanbevolen berichten

Ik heb een klein probleem met het ophalen van data uit mijn database. Als ik dat probeer met dit script: mysql_connect("$DBHost", "$DBUser", "$DBPass") or die("Database error!"); mysql_select_db("$DBName"); $result = mysql_query ("SELECT * FROM prijslijst WHERE programma like '$programma' and where datum like '$datum'"); while (list ($programma, $datum, $item, $begintijd_uur, $begintijd_min, $begintijd_sec, $duur_uur, $duur_min, $duur_sec, $id) = mysql_fetch_row ($result)) { print("<b>$programma</b> van <b>$datum</b>"); krijg ik deze error: Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:wwwdraaiboekdraaiboek2.php on line 19 het zal vast iets kleins zijn waar ik overheen kijk. Er staat wel data in mijn database. Wie weet de oplossing
Link naar reactie
Je query is fout (2x WHERE). Tip: schrijf bij een database error de foutmelding die mysql teruggeeft ([url=http://www.php.net/manual/en/function.mysql-error.php]mysql_error()[/url]) even naar het scherm. Daar kan je meestal wat meer mee dan alleen de melding die je nu krijgt. En schrijf daarbij dan ook altijd tijdens debuggen even de query naar het scherm en kijk of daar wat mis is (evt. de query rechtstreeks uitvoeren op de database). _________________ NU EVEN NIET!!! KUNNEN JULLIE NU HELEMAAL NIETS ALLEEN??!! :wink: [ Dit bericht is bewerkt door: Annie op 2002-03-28 18:35 ]
Link naar reactie
Ik krijg nog steeds dezelfde melding. Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:wwwdraaiboekdraaiboek2.php on line 19 de fout zit in de regel waar where staat. mysql_connect("$DBHost", "$DBUser", "$DBPass") or die("Database error!"); mysql_select_db("$DBName"); $result = mysql_query ("SELECT * FROM prijslijst WHERE programma like '$programma'"); while (list ($programma, $datum, $item, $begintijd_uur, $begintijd_min, $begintijd_sec, $duur_uur, $duur_min, $duur_sec, $id) = mysql_fetch_row ($result)) { print("<b>$programma</b> van <b>$datum</b>");
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...