Ga naar inhoud

Wat is ASP


Aanbevolen berichten

http://www.w3schools.com/asp/default.asp Active Server Pages. Naast statische teksten die je op het www ziet (html-bestanden = puur tekst, en de opmaak ervan) heb je ASP sites. Niet meer dan HTML met dynamisch gegenereerde teksten. Gegevens die opgeslagen zijn in een database worden met ASP opgehaald en getoond in de HTML teksten. Daarnaast zijn er standaard mogelijkheden die je met een database kunt uitvoeren te verwezenlijken met ASP.
Link naar reactie
Nu zeg je wel dat je niet zo graag doorverwezen wordt naar internet pagina's, maar even [url=http://www.google.nl/search?q=%22wat+is+ASP%22&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&hl=nl&lr=lang_nl]zoeken[/url] met Google op "wat is ASP" geeft 204 resultaten... En zo kan je dus ook de rest opzoeken toch? Je kan echt niet in 3 zinnen uitleggen wat ASP is en wat het kan (en wat niet etc)...
Link naar reactie
Result: 17 of 20 85% You can be proud of yourself! Time Spent 3:46 Tja, had ook niet verwacht beter te zijn dan Annie natuurlijk :smile: Maar ik mag in elk geval nog trots zijn op mezelf.. :wink: Zal ik ook nog ff ontopic iets doen: 'Wat is er nodig om pagina's in ASP te maken? ' Om asp-pagina's te maken heb je niet meer nodig dan een standaard text-editor. Notepad voldoet prima. Ook kun je sofware gebruiken als Macromedia Dreamweaver Ultradev, maar de code die dit programma genereerd is niet heel netjes. Wel is het volgens mij een goed programma om mee te beginnen. Om vervolgens je gemaakte asp-pagina's ook nog te kunnen bekijken heb je een server nodig die asp ondersteund. Er zijn verschillende providers die dit aanbieden. Om thuis te oefenen kun je PWS van MicroSoft installeren. Staat ergens op je Win98 cd. Heb je Winodws 2000 of XP (pro) dan kun je ook IIS gebruiken. Staat ook standaard op de cd maar moet je nog wel installeren. Elja
Link naar reactie
[quote:0da0217e6a] [b:0da0217e6a]Op 15-03-2002 9:03, schreef Elja Trum o.a.:[/b:0da0217e6a] Zal ik ook nog ff ontopic iets doen: 'Wat is er nodig om pagina's in ASP te maken? ' Om asp-pagina's te maken heb je niet meer nodig dan een standaard text-editor. Notepad voldoet prima. [/quote:0da0217e6a] Als aanvulling zou ik willen aanraden om meteen een goede editor te zoeken. Dat kan je een heleboel hoofdpijn besparen tijdens het programmeren en debuggen. Een goede editor heeft imho onderstaande zeker nodig, alle andere extra's zijn mooi meegenomen: [list:0da0217e6a] [*:0da0217e6a]regelnummering [*:0da0217e6a]syntax-highlighting [*:0da0217e6a]goede search & replace functies (bijv. global replace) [/list:u:0da0217e6a] voorbeelden die ik zelf vaak gebruik: [list:0da0217e6a] [*:0da0217e6a]UltraEdit [*:0da0217e6a]HomeSite [/list:u:0da0217e6a] En dan zijn er nog -tig andere natuurlijk, als je een beetje zoekt op het forum kom je wel een aantal verhitte discussies tegen wat nu een goede editor is :wink: [ Dit Bericht is bewerkt door: Annie op 2002-03-15 11:31 ]
Link naar reactie
[quote:d2565993d8] Op 14-03-2002 23:09, schreef Annie: geinig, ze hebben een quickquiz :smile: /test-test... points: 19 of 20 time spent: 2:07 dammit, niet alles goed :sad: [/quote:d2565993d8] -- Result: 19 of 20 95% You can be proud of yourself! Time Spent 2:14 -- Fok, daar gaat mijn kans beter te zijn... :smile: [ Dit Bericht is bewerkt door: TlighT74 op 2002-03-16 16:59 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...