Ga naar inhoud

wat heb ik nodig om.......?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Dit is de eerste keer dat ik iets post en ben dan ook een totale newbie op alle fronten:),dus BE GENTIL!! Eigenlijk heb ik niet één vraag maar meerdere,maar ik probeer het zo kort mogelijk te houden anders krijg ik geen antwoord waarschijnlijk. Ik wil in de toekomst een site gaan bouwen die voornamelijk een forum is met wat andere links erbij.Mijn vragen zijn dan ook: 1)Hoe bouw je een forum en waarmee? het forum moet eigenlijk alles kunnen/zijn als die van computertotaal 2)wat heb ik allemaal nodig om een forum online te zetten en te kunnen beheren? 3)hoe verwerkt ik "mijn" forum in HTML? Graag zou ik hier antwoord op hebben ,want ik zie door de bomen het bos niet meer.overal op internet vind je bergen met informatie,maar nergens een stap voor stap plan van aanpak! hartelijk dank
Link naar reactie
Nou, je kunt het beste niet zelf gaan sleutelen aan een forum. Tenminste.. sleutelen misschien wel; maar niet zelf bouwen :smile: Het computertotaalforum komt bijvoorbeeld hiervandaan: http://www.phpbb.com/ Er zijn meer dan genoeg forums in verschillende (programmeer)talen beschikbaar. Doorgaans kun je de 'look & feel' van het forum relatief makelijk aanpassen. Gewoon ff wat rondsurfen dus.. Hopelijk heb je hier wat aan en succes ermee.. Grtz Elja
Link naar reactie
[quote:5cf9a117fe] Op 12-03-2002 13:28, schreef willypirate: antwoord waarschijnlijk. 1)Hoe bouw je een forum en waarmee? het forum moet eigenlijk alles kunnen/zijn als die van computertotaal 2)wat heb ik allemaal nodig om een forum online te zetten en te kunnen beheren? 3)hoe verwerkt ik "mijn" forum in HTML? Graag zou ik hier antwoord op hebben ,want ik zie door de bomen het bos niet meer.overal op internet vind je bergen met informatie,maar nergens een stap voor stap plan van aanpak! hartelijk dank [/quote:5cf9a117fe] -1-Een forum kun je "bouwen" in PHP! -2- Je hebt een webserver met PHP en Mysql ondersteuning nodig, en een PHPcoder is makkelijk! -3-Als je PHP een PHP forum hebt dan verwerk je het niet in HTML! (Marien vind het trouwens niet netjes dat willypirate direct word gedemotiveerd om zijn eigen forum te bouwen!) Veel suc6
Link naar reactie
[quote:f3e8969231] Op 12-03-2002 15:55, schreef marien: (Marien vind het trouwens niet netjes dat willypirate direct word gedemotiveerd om zijn eigen forum te bouwen!)[/quote:f3e8969231]Dat was juist een enorm goede tip, de topic starter geeft aan dat ie een newbie is en dan ga je echt geen forum maken. Zelfs ik maak geen eigen forum, wel eens aan begonnen, maar na een paar uur al weer mee gestopt omdat er al zoveel vrij goede forumsoftware bestaat...
Link naar reactie
Ik ben momenteel zelf een forumpje aan het bouwen, maar ik kan je zeggen dat je dat niet zo maar 123 doet als je een newbie bent, maar als je denkt dat je het wel kan moet je het zeker proberen. En natuurlijk is er veel goede forumsoftware gratis te verkrijgen, maar ik vind het gewoon een uitdaging om zoiets te maken, en dan heb je ook zelf alles in de hand.
Link naar reactie
[quote:b284ae9bc7] Op 12-03-2002 19:39, schreef marien: Zelf forum bouwen roeleert! Als je zelf een forum bouwt is het orgineler en de kick is groter! [/quote:b284ae9bc7] Klopt, ben al een heel eindje met mijn forum, en ik hoop het begin volgende week af te hebben. Zal er heel misschien nog wel een site check voor aanvragen. Ik doe het trouwens niet alleen voor de kick hoor, ook gewoon om mijn kennis en ervaring in praktijk te brengen. Hoe slaat die van jouw trouwens de berichten op? gewoon als platte tekst in een bestandje?
Link naar reactie
Ga ahead, make my day! :grin: :grin: :grin: [edit] Je was me net voor! Alle bercten worden als platte text opgeslagen in mijn MySQL d-base! Die van jouw niet heb ik gelezen! Loop je dan niet tegen beperkingen op?? Ik zou graag een keer je source code willen zien! Voor de rest suc6 ermee _________________ RC5 ook in Drenthe http://www.superkoe.com [ Dit Bericht is bewerkt door: marien op 2002-03-12 20:02 ]
Link naar reactie
[offtopic maar moest toch nog ff wat zeggen] Bill ik hoopte al dat je zo iets zou doen! Mijn forumgebruikers(inclusief mijzelf) zijn niet zo goed in het finden van bugs! I still have a long way to go.... En jongens en meisjes het moraal van dit verhaal is: EEN FORUM MAKEN IS NIET MAKKELIJK!!! [/offtopic maar moest toch nog ff wat zeggen]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...