Ga naar inhoud

Script voor verwerking HTML formulier....??


Aanbevolen berichten

hallo, ik ben bezig met een site in HTML, en ik heb een HTML formulier gemaakt, nu heb ik gelezen dat je een script nodig hebt om die formulieren te verwerken. ik heb al een mail naar chello gestuurd om te vragen of zij zoites aanbieden, maaar geen antwoord gekregen, weet iemand misschien waar ik zo´n script vandaan moet halen..??? [mod-edit] Wil je de volgende keer een fatsoenlijke titel nemen? [/mod-edit] [ Dit Bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-03-12 08:30 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: levi-L op 2002-03-12 09:54 ]
Link naar reactie
Als levi-L z'n forum op z'n chello account wil hosten is een mailtje naar z'n provider helemaal niet suf hoor. Als je geen beschikking hebt over asp of iets soortgelijks moet je voor verwerking van je script namelijk echt gebruikmaken van b.v. een cgi-proggie van de hostingrovider. Je kunt natuuurlijk het formulier gewoon laten verzenden via de email client van de bezoeker, maar dit werkt niet altijd even goed. (bezoeker moet z'n e-mail client goed geinstalleerd hebben en het toelaten dat er zomaar een mail verstuurd wordt door je formulier.) Wat misschien nog een interessante optie is zijn de aanbieders van gratis (standaard)formulieren op het net. Zou zo geen url weten, maar weet dat ze bestaan. Mocht je een hostingprovider hebben die asp ondersteund dan kan ik je wel verder helpen met een formulier verwerken. En voor php zitten er hier ook genoeg die je kunnen helpen. Hopelijk heb je hier wat aan.. Grtz Elja
Link naar reactie
Chello ondersteund geen (eigen) scripts voor zover ik weet. Ze hebben standaard een klokje en een bezoekers teller waar verder niemand op zit te wachten en daar moet je het mee doen. (Laat ze eens een nuttig script plaatsen, b.v. een mailform script) Als je de site Chello wilt plaatsen zit er dus niks anders op dan gebruik te maken van een gratis dienst. Dat betekent 99 van de 100 keer wel reclame op je site, maar ja, dat is ook logisch met een gratis dienst. Mocht je wel iets kunnen vinden dat eigen scripts ondersteund, maar zelf niet kunt scripten, dan staat het web vol gratis scripts die je kunt downloaden. Nadeel daarvan is dat je andersom moet werken, dus niet eerst HTML formulier maken en dan script downloaden, maar eerst script downloaden en dan HTML formulier maken, om er voor te zorgen dat het script straks ook de juiste gegevens krijgt om te verwerken. Ikzelf ben ook niet zo'n scripter, alleen de allersimpelste PHP dingetjes maak ik zelf. Maar ik vind [url=http://php.resourceindex.com/]the PHP resource index[/url] wel een goeie. Zoek anders eens met een zoekmachine naar: script free download of iets dergelijks. Het hoeft natuurlijk helemaal niet perse PHP te zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...