Ga naar inhoud

Corrupte DB


Aanbevolen berichten

Ik heb problemen met de database op m'n mydiary.nl site. Op de site werkt alles prima en ik kan ook de database downloaden en 'm gebruiken in m'n lokale ontwikkel (localhost) versie. Het probleem is dat ik 'm niet meer kan openen met MS Access. Als ik het bestand gewoon open in Access dat ratelt de pc even, maar verschijnt er niks op het beeld; zelfs geen foutmelding. Als ik dan 'Tools' -> 'Compact & Repair' doe dan krijg ik de melding dat de db corrupt is (wie zou 'm omgekocht hebben? :wink:) en dat ik het via 'compact & repair' moet proberen. (duh) Ik heb het uiteraard ook al op een paar andere pc's geprobeerd. Nou vroeg ik me dus af of iemand ervaring heeft met deze fout of een mogelijke oplossing weet? Zelf zat ik te denken aan een programmaatje of asp-script dat de gegevens uit de database simpelweg kopieerd ofzo. Zijn er andere programma's die met mdb's overweg kunnen ? bvd, Elja
Link naar reactie
Duh.. Tuurlijk Bill, en ik heb er ook nog eentje.. Alleen ontbreken daar inmiddels zo'n 100 nieuwe records uit. Kan het wel allemaal handmatig bij gaan lopen houden natuurlijk, maar dat schiet niet op. Ik kwam er juist achter door een back-up te maken. De gemaakte back-up bleek dus niet te werken. De website draait echter nog steeds vrolijk door op dezelfde db. Kan moeilijk de back-up eroverheen zetten en 100 berichten verloren laten gaan he ! Ik kan alles best maken, maar een mogelijk bestaand proggie die een db kopieerd zou handiger zijn. Anders moet ik dus zelf gaan knutselen aan een script die alle velden kopieerd. Niet heel moeilijk, wel weer twee avonden werk waarschijnlijk. Kan natuurlijk altijd vragen of iemand hier zo slim is om een vele betere oplossing te hebben he.. :smile: Elja
Link naar reactie
Thx Annie ! Wat je voorstelde werkte niet, maaar ik ging even verder proberen en het lukt me wel om de database gegevens in de laden in Excel. Vanuit Access lukt het dan vervolgens weer om de gegevens uit Excel in te lezen in een tabel! Tis even wat werk, maar volgens mij is dit wel een goede oplossing ! Als ik nu een oude, werkende backup pak en daar alle data uit verwijder hoe ik alleen maar de gegevens te importeren uit het Excel bestand en hoef ik me zelfs niet druk te maken over de relaties die de tabellen hebben en de eigenschappen die de velden hebben. Beter! Thx Elja
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...