Ga naar inhoud

ik zoek een script maar kan het nergens vinden..............


Aanbevolen berichten

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Helaas, ik ben ermee bezig geweest, het script werkt wel, (op een paar foutjes na, een ' teveel ergens, enzo) maar het script herkend de tabel denk ik niet, ik heb in de database een tabel user met een veld id, username & password. En een username & wachtwoord in geplaatst. Maar zodra ik het formulier invul op de desbetreffende pagina krijg ik niet de melding dat ik ben ingelogd. Maar de melding dat er een fout is. Terwijl het wachtwoord e.d juist is. Dit is het script dat gegevens uit de database plukt: [code:1:2573e3fd60] if ($submit) { $db=mysql_connect("localhost","user") or die ("cant connect"); mysql_select_db("database",$db) or die ("cant change"); $result=mysql_query("select * from users where name='$username'",$db) or die ("cant do it"); while ($row=mysql_fetch_array($result)) { if ($row["password"]==$password) { printf("Successfully Logged In!<a href="default.php?"'>Click Here</a>"); } } } [/code:1:2573e3fd60] Op welke plek selecteert hij de tabel in de database???? P.S. Dit is de originele code, normaal staan er natuurlijk de gegevens om in de database te komen.
Link naar reactie
[quote:1b4dac2af6] Op 12-03-2002 19:30, schreef Bill Gates: [quote:1b4dac2af6] Op 12-03-2002 19:27, schreef victorhopman: Op welke plek selecteert hij de tabel in de database????[/quote:1b4dac2af6]In de query, "SELECT * [b:1b4dac2af6]FROM[/b:1b4dac2af6] ...." [/quote:1b4dac2af6] Ik blijf een melding houden "cant change", ik heb de tabel al hernoemd naar user[b:1b4dac2af6]s[/b:1b4dac2af6] omdat dat in de query staat.... _________________ Bill Gates: hebben we hem ook weer Long time, no see... [ Dit Bericht is bewerkt door: victorhopman op 2002-03-12 19:46 ]
Link naar reactie
[quote:1bcb1598b9] Op 10-03-2002 19:39, schreef Bill Gates: [quote:1bcb1598b9] Op 10-03-2002 19:32, schreef Wiep Corbier: godsamme kerel maak een tabel "users", velden: user, wachtwoord. if user is......[/quote:1bcb1598b9]Ah, ik geloof dat ik niet alleen gek word[b:1bcb1598b9]t[/b:1bcb1598b9] hier :wink: [/quote:1bcb1598b9] Wie is ik?
Link naar reactie
[quote:b848b29f7e] Op 12-03-2002 19:53, schreef Bill Gates: Dat komt omdat je mysql_select_db dan een verkeerde database wil selecteren... Weet je wel wat het verschil is tussen een database en een tabel? [/quote:b848b29f7e] Ja tuurlijk weet ik dat wel. Maar of het script dat ook weet :wink: Ik weet zeker dat ik de juiste database heb. _________________ Bill Gates: hebben we hem ook weer Long time, no see... [ Dit Bericht is bewerkt door: victorhopman op 2002-03-12 20:07 ]
Link naar reactie
[quote:fe534d0c06] Op 12-03-2002 20:19, schreef Bill Gates: Heb je trouwens geen wachtwoord nodig? Je connect nu alleen met een username... [/quote:fe534d0c06] Voor waarvoor ik het nodig heb, uiteindelijk niet, maar om dit te testen natuurlijk wel. Daarom krijg ik die foutmelding denk ik. Ik dacht dat ook het wachtwoord gecheckt werd....
Link naar reactie
[quote:0aed18a62b] Op 13-03-2002 15:48, schreef Bill Gates: http://www.php.net/mysql_connect [/quote:0aed18a62b] Het maakt allemaal geen fluit uit. Volgens mij is die code niet helemaal oké. :sad: _________________ Bill Gates: hebben we hem ook weer Long time, no see... [ Dit Bericht is bewerkt door: victorhopman op 2002-03-13 16:06 ]
Link naar reactie
Ehm..nou: heet jou database wel database? Is de eerste vraag die ik mij zou stellen. Daar loopt ie dus vast. En connecten met wachtwoord: [code:1:04d5f4623c] mysql_connect($host,$user,$password); [/code:1:04d5f4623c] database selecten [code:1:04d5f4623c] mysql_select_db($database); [/code:1:04d5f4623c] Maar volgens mij is dus de naam van jou database niet "database" Haike
Link naar reactie
[quote:b75255ae01] Op 14-03-2002 10:28, schreef zegwaard: Ehm..nou: heet jou database wel database? Is de eerste vraag die ik mij zou stellen. Daar loopt ie dus vast.[/quote:b75255ae01] Nee tuurlijk is de database geen "database", ik heb gewoon de originele code geplaatst. Ik geef niet zomaar gegevens door. In ieder geval klopte de code van de tutorial voor geen meter, dus heb ik even een andere connect geplaatst op basis van jouw gegevens. Dat werkte wel. BEDANKT! Het enige probleem is nu nog dat ik wachtwoord eruit wil halen, hij hoeft alleen maar te checken op username, zodat een klant weet of hij of zij in de database bekend is. [edit]uit de html code heb ik wachtwoord al wel gehaald. Maar nu nog uit de sql query. Nog een vraagje, is het ook mogelijk dat als een klant zijn username heeft ingevuld, en bekend is, een melding krijgt met zijn/haar eigen naam????[/edit] [edit2] Ik heb: if ($row["password"]==$password) { uit de code gehaald, volgens mij is dan wachtwoord weg. Klopt dat? Het script werkt nu wel.[/edit2] _________________ Bill Gates: hebben we hem ook weer Long time, no see... [ Dit Bericht is bewerkt door: victorhopman op 2002-03-14 14:56 ]
Link naar reactie
[quote:b31ce6517c]Nog een vraagje, is het ook mogelijk dat als een klant zijn username heeft ingevuld, en bekend is, een melding krijgt met zijn/haar eigen naam????[/quote:b31ce6517c]Ja dan moet je die naam ook in de database stoppen en die eruit halen. [quote:b31ce6517c] Ik heb: if ($row["password"]==$password) { uit de code gehaald, volgens mij is dan wachtwoord weg. Klopt dat? Het script werkt nu wel.[/quote:b31ce6517c]Ja dan zal het wel werken ja. Aangezien je dan nooit meer checkt of iemand het goede wachtwoord ingevuld heeft zul je altijd die "u bent ingelogd" message te zien krijgen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...