Ga naar inhoud

'disabled' m.b.v. javascript in combinatie met perl


Aanbevolen berichten

Ik heb een pagina waarop een checkbox staat. Zodra deze checkbox wordt geselecteerd moet een 'geblokkeerd' textveld van de blokkering gehaald worden, zodat de bezoeker het veld in kan vullen. In HTML werkt onderstaande code perfect, maar in perl werkt het niet. Misschien weet een van jullie een/de oplossing? javascript in head: [code:1:a949540e30] <script language="JavaScript"> <!-- function MM_changeProp(zakelijkelastenid,zakelijkelastenvalue) { if (zakelijkelastenid.checked) { zakelijkelastenvalue.disabled = false; zakelijkelastenvalue.value = "0,00"; zakelijkelastenvalue.style.backgroundColor = "#FFFFFF"; } else{ zakelijkelastenvalue.disabled = true; zakelijkelastenvalue.value = ""; zakelijkelastenvalue.style.backgroundColor = "#EBEBEB"; } } //--> </script> [/code:1:a949540e30] html-code in body (in perl): [code:1:a949540e30] print checkbox (-name => "zakelijkelastena" -value => "yes", -nolabels => 1, -onClick => 'MM_changeProp(zakelijkelastena, zakelijkelastenvaluea)'); print textfield (-name => "zakelijkelastenvaluea", -size => 5, -disabled => 1, -style => "background-color: EBEBEB"); [/code:1:a949540e30] Alvast bedankt ! Groeten, Sebastiaan.
Link naar reactie
[b:e4a425ca00]Wat gaat er fout?[/b:e4a425ca00] - 500 interne server error (en dus iets in je perl code)? - Wat is de foutmelding? - De uitgevoerde html/js doet niet wat je verwacht? [b:e4a425ca00]Waar gaat fout?[/b:e4a425ca00] - het wegschrijven van het stukje javascript? - het wegschrijven van (een van) de form-elementen Kortom, je geeft wel heel erg weinig info. Misschien roep ik wel iets heel raars (ik werk nooit met Perl), maar hoe zien die functies [i:e4a425ca00]checkbox()[/i:e4a425ca00] en [i:e4a425ca00]textfield()[/i:e4a425ca00] eruit. Is dat eigen code of 1 of andere module?
Link naar reactie
Het script waarin deze geknipte stukjes code staan werkt voor de rest helemaal goed, dus geen Internal Server Error (500). Zodra de checkbox aan wordt gevinkt moet het textfield 'open-springen'. De achtergrondkleur verandert dan naar wit en het is mogelijk om in het textfield te typen. In html werkt dit wel, maar in perl is het textfield wel 'disabled', maar zodra ik op de checkbox verandert de achtergrondkleur niet en is het nog steeds niet mogelijk om in het veld te typen. De codes waarmee ik de form-elementen opbouw worden aangeroepen vanuit de CGI.pm module. Ik heb deze codes uit een boek (MySQl and Perl for the web). Het boek bespreekt de commando's echter niet heel erg uitgebreid. Het stukje code: -disabled => 1, heb ik zelf gevonden na enkele keren proberen, maar uit het cgi-script blijkt dat dit wel werkt, het veranderen naar -disabled => 1 werkt echter niet. Het is een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat hiermee het e.e.a. een stuk duidelijk is geworden. Bedankt, Groeten, Sebastiaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...