Ga naar inhoud

scriptrequest txt versturen


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik zoek een script dat txt bestandjes kan versturen. Je kan via een dropdown menu het txt bestand dat je wilt versturen uitkiezen. Je kan je naam en email adres invullen en daarna moet het scriptje de txt bestand versturen. Je kan mij allemaal wel uitleggen hoe php werkt, en je moet dit enz. Maar daar snap ik nu nog weinig van. Dus dat heeft geen zin. Kan iemand zo'n script maken of kan ik het ergens op internet vinden? Ik heb gezocht maar niet gevonden. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Hierbij de code voor een tweetal bestanden die doen wat je wilde. text.htm: Hierin zet je de bestandnamen van de te versturen tekstbestanden. [code:1:669524866e]<html> <body> <form method="POST" action="text.php"> Email:<input type="text" name="Email" size="50" value="Vul emailadres in aub"><select size="1" name="TextSelect"> <option value="Naamvantekstbestand1.txt">Text1</option> <option value="Naamvantekstbestand2.txt">Text2</option> <option value="Naamvantekstbestand3.txt">Text3</option> </select><input type="submit"><input type="reset"> </form> </body> </html>[/code:1:669524866e] text.php: Hier kun je het onderwerp (van de email) nog veranderen en de afzender. [code:1:669524866e]<? echo $HTTP_POST_VARS["TextSelect"]; $bestnaam = $HTTP_POST_VARS["TextSelect"]; //Geposte bestandnaam wordt ingelezen. $bestid = fopen ($bestnaam, "r"); //Open het bestand $inhoud = fread ($bestid, filesize($bestnaam)); //Lees de inhoud mail($HTTP_POST_VARS["Email"], "Hier kun je een onderwerp invullen", $inhoud, "From: NaamVanAfzender<afzender@isp.nl>"); //Mail vervolgens te tekst naar het adres wat bij 'Email' is ingevuld ?>[/code:1:669524866e] Tekstbestand als attachment meesturen kan ook, maar dit wordt wat uitgebreider en wordt dan misschien te ingewikkeld ;)
Link naar reactie
Ik bedoelde eigenlijk wat anders, maar maakt niet uit. Zo werkt die eigenlijk ook wel fijn. De scipt werkt bij mij op de localhost wel maar op internet doet die het niet. Ik heb er wel ondersteuning voor. [code:1:76bb268325] <html> <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="normaal.css"> </head> <body> <font class=normaal> Hier staat een tekst <? include("footer.php"); ?> </html>[/code:1:76bb268325] Ik heb de text.htm, footer.php genoemd, omdat ik alles in 1x kan aanpassen ipv 20 teksten tegelijk. Op mijn localhost draait alles perfect maar op internet niet. Je kan het resultaat zien op: http://www.freehumor.nl/teksten/belasting.htm De footer ziet er zo uit: [code:1:76bb268325] <txtl> <body> <form method="POST" action="text.php"> Email:&nbsp;&nbsp;<input type="text" name="Email" size="20" value="Vul emailadres in aub"><select size="1" name="TextSelect"> <option selected>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; UITZOEKEN&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;-</option> <option value="bier.txt">Bier</option> <option value="belasting.txt">Belasting</option> <option value="computer.txt">Computer</option> <option value="condoom.txt">Condoom</option> <option value="vrij.txt">Dag vrij?</option> <option value="dames.txt">Dames</option> <option value="directeur.txt">Directeur</option> <option value="ferrari.txt">Ferrari</option> <option value="ehbo.txt">E.H.B.O.</option> <option value="fietsen.txt">Fietsen</option> <option value="grolsch.txt">Grolsch</option> <option value="herma.txt">Herman Brood</option> <option value="hollanders.txt">Hollanders</option> <option value="kotsen.txt">Kotsen</option> <option value="leeftijd.txt">Leeftijd</option> <option value="manvrouw.txt">Man en Vrouw</option> <option value="microsoft.txt">Microsoft</option> <option value="nuchter.txt">Nuchter</option> <option value="paulus.txt">Paulus</option> <option value="regiopolitietwente.txt">Politie twente</option> <option value="shit.txt">S.H.I.T.</option> <option value="sollicitatie.txt">Sollicitatie</option> <option value="test.txt">Test</option> <option value="vrouw.txt">Vrouwen</option> </select>&nbsp;&nbsp;<input type="submit" value="Versturen"> </form> </body> </txtl> [/code:1:76bb268325] Ook als ik de body, txtl tags weghaal dan gebeurd er nog niks. Ik snap er knap weinig van. Wie weet waar het probleem zit?
Link naar reactie
footer.php [code:1:cf646265c8] <form method="POST" action="text.php"> Email:&nbsp;&nbsp;<input type="text" name="Email" size="20" value="Vul emailadres in aub"><select size="1" name="TextSelect"> <option selected>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; UITZOEKEN&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;-</option> <option value="bier.txt">Bier</option> <option value="belasting.txt">Belasting</option> <option value="computer.txt">Computer</option> <option value="condoom.txt">Condoom</option> <option value="vrij.txt">Dag vrij?</option> <option value="dames.txt">Dames</option> <option value="directeur.txt">Directeur</option> <option value="ferrari.txt">Ferrari</option> <option value="ehbo.txt">E.H.B.O.</option> <option value="fietsen.txt">Fietsen</option> <option value="grolsch.txt">Grolsch</option> <option value="herma.txt">Herman Brood</option> <option value="hollanders.txt">Hollanders</option> <option value="kotsen.txt">Kotsen</option> <option value="leeftijd.txt">Leeftijd</option> <option value="manvrouw.txt">Man en Vrouw</option> <option value="microsoft.txt">Microsoft</option> <option value="nuchter.txt">Nuchter</option> <option value="paulus.txt">Paulus</option> <option value="regiopolitietwente.txt">Politie twente</option> <option value="shit.txt">S.H.I.T.</option> <option value="sollicitatie.txt">Sollicitatie</option> <option value="test.txt">Test</option> <option value="vrouw.txt">Vrouwen</option> </select>&nbsp;&nbsp;<input type="submit" value="Versturen"> </form>[/code:1:cf646265c8] Ik heb ook de belasting.htm veranderd. Maar nu doet hij het nog niet. Wat gaat er nu fout?
Link naar reactie
Niet echt nee :wink: footer.php: [code:1:cb8bc6c0bf] <?php echo '<form method="POST" action="text.php"> Email:  <input type="text" name="Email" size="20" value="Vul emailadres in aub"><select size="1" name="TextSelect"> <option selected>-        UITZOEKEN       -</option> <option value="bier.txt">Bier</option> <option value="belasting.txt">Belasting</option> <option value="computer.txt">Computer</option> <option value="condoom.txt">Condoom</option> <option value="vrij.txt">Dag vrij?</option> <option value="dames.txt">Dames</option> <option value="directeur.txt">Directeur</option> <option value="ferrari.txt">Ferrari</option> <option value="ehbo.txt">E.H.B.O.</option> <option value="fietsen.txt">Fietsen</option> <option value="grolsch.txt">Grolsch</option> <option value="herma.txt">Herman Brood</option> <option value="hollanders.txt">Hollanders</option> <option value="kotsen.txt">Kotsen</option> <option value="leeftijd.txt">Leeftijd</option> <option value="manvrouw.txt">Man en Vrouw</option> <option value="microsoft.txt">Microsoft</option> <option value="nuchter.txt">Nuchter</option> <option value="paulus.txt">Paulus</option> <option value="regiopolitietwente.txt">Politie twente</option> <option value="shit.txt">S.H.I.T.</option> <option value="sollicitatie.txt">Sollicitatie</option> <option value="test.txt">Test</option> <option value="vrouw.txt">Vrouwen</option> </select>  <input type="submit" value="Versturen"> </form>'; ?>[/code:1:cb8bc6c0bf] [edit]En dan gewoon include("footer.php"); in die andere file[/code] _________________ Ik heb de rooie vlag buiten hangen. [ Dit Bericht is bewerkt door: Bill Gates op 2002-03-05 16:36 ]
Link naar reactie
Ik heb nu dit als footer.php [code:1:b267c17607] <?php echo '<form method="POST" action="text.php"> Email:&nbsp;&nbsp;<input type="text" name="Email" size="20" value="Vul emailadres in aub"><select size="1" name="TextSelect"> <option selected>-&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; UITZOEKEN&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;-</option> <option value="bier.txt">Bier</option> <option value="belasting.txt">Belasting</option> <option value="computer.txt">Computer</option> <option value="condoom.txt">Condoom</option> <option value="vrij.txt">Dag vrij?</option> <option value="dames.txt">Dames</option> <option value="directeur.txt">Directeur</option> <option value="ferrari.txt">Ferrari</option> <option value="ehbo.txt">E.H.B.O.</option> <option value="fietsen.txt">Fietsen</option> <option value="grolsch.txt">Grolsch</option> <option value="herma.txt">Herman Brood</option> <option value="hollanders.txt">Hollanders</option> <option value="kotsen.txt">Kotsen</option> <option value="leeftijd.txt">Leeftijd</option> <option value="manvrouw.txt">Man en Vrouw</option> <option value="microsoft.txt">Microsoft</option> <option value="nuchter.txt">Nuchter</option> <option value="paulus.txt">Paulus</option> <option value="regiopolitietwente.txt">Politie twente</option> <option value="shit.txt">S.H.I.T.</option> <option value="sollicitatie.txt">Sollicitatie</option> <option value="test.txt">Test</option> <option value="vrouw.txt">Vrouwen</option> </select>&nbsp;&nbsp;<input type="submit" value="Versturen"> </form>'; ?> [/code:1:b267c17607] en ik heb dit in de html staan: [code:1:b267c17607] <? include("footer.php"); ?> </body> </html> [/code:1:b267c17607] Maar nu doet de script het nog niet. Laat ik het zo ff stellen, ik zie de dropdown menu al helemaal niet.
Link naar reactie
[quote:cab2d24642] [b:cab2d24642]Op 05-03-2002 16:17, schreef Bill Gates:[/b:cab2d24642] /me slaat zich voor zijn hoofd en denkt dat jij dit ook had moeten zien :smile: Je doet geen "echo" in dat PHP bestand. Dus je moet even echo 'hier de hele zooi'; ervan maken... [/quote:cab2d24642]Nergens voor nodig natuurlijk. Alles wat in een php file staat en niet tussen php-tags staat wordt gewoon letterlijk doorgepassed. Het enige probleem was dus de laatste stap: file met het include() statement moet een php bestand zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...