Ga naar inhoud

Outlook starten vanuit ASPscript


Aanbevolen berichten

Ik neem aan dat je dat client-side wil doen? Ik zie namelijk het nut van een mailpakket op de server openen niet zo in :wink: M.a.w. dit heeft niets met ASP te maken. Je kan voor Outlook in de mailto: href een subject en een body parameter meesturen. Deze moeten dan wel urlencoded zijn (dus bijvoorbeeld spatie wordt %20). <a href="mailto:billgates@computertotaal.nl?subject=waarom&body=zijn%20de%20bananen%20krom%3F">mailtje</a>
Link naar reactie
nou de bedoeling is als volgt: als iemand bepaalde gegevens opslaat in de database, wil die persoon automatisch een nieuwe mail geopend hebben (dus niet verstuurd, dat kan ik [b:7a66156edd]wel[/b:7a66156edd] maken met CDONTS oid) ter bevestiging naar een gebruiker met daarin bijv. al het emailadres ingevuld en bijv een default text erin. En die mail kunnen ze dan zelf afmaken en versturen. [ Dit Bericht is bewerkt door: matthijn99 op 2002-03-05 08:06 ]
Link naar reactie
Ah, oke, dus na het opslaan van de gegevens moet er bij de gebruiker een mailtje geopend worden? Dan kan je in de verwerkingspagina ("Uw gegevens zijn succesvol opgeslagen, blabla") nog een stukje javascript zetten wat de [i:9e8fcb31c7]mailto:[/i:9e8fcb31c7] uit de vorige post uitvoert. Niet getest overigens, maar een voorbeeldje: [code:1:9e8fcb31c7] <script type="text/javascript'> var sHref = "mailto:email@adres.nl" + "?subject=" + escape("hier het subject") + "&body=" + escape("en nog wat tekst"); self.location.href = sHref; </script> [/code:1:9e8fcb31c7]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...