Ga naar inhoud

JS: text invoegen in textarea


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag dat een bezoeker op m'n pagina bij het invullen van een form op een plaatje/link naast het form kan klikken en dat er dan op de plek waar de cursor op dat moment is, er een tekstje wordt ingevoegd. Het lukt me wel om de tekst helemaal aan het einde van de bestaande tekst toe te voegen: [code:1:6f6bbc531f] <script type="text/javascript" language="Javascript"> <!-- function textadd(str) { document.form1.txt.focus(); document.form1.txt.value += str } // --> </script> <Form Name="form1"> <Textarea name="txt" Rows="6" Cols="30">ff een test tekst.. </Textarea><Br> <A Href="#" onClick="textadd('test')">voeg toe</a> </Form> [/code:1:6f6bbc531f] Thx, Elja
Link naar reactie
Dacht je dat ik een forumbericht zou plaatsen voordat ik eerst minstens een half uur gezocht heb op het net ? :smile: Ik heb op trefwoorden als 'form', 'javascript', 'insert text', etc gezocht en op de standaard sites als http://javascript.internet.com, http://www.javascripts.com, etc gekeken, maar nog niks kunnen vinden wat dit specifiek oplost. Ook heb ik een nuttig forum onderwerp gevonden wat hier eerder heeft gestaan. Dara jeb ik de rest van de javascript vandaan die ik op dezelfde pagina wil gaan gebruiken (om b.v. iets te selecteren en het dan bold te maken). En ondanks een pagina die ook echt doet wat ik graag zou willen: http://www.jurriaan.org/htmledit/test_editor.html kon ik niet uit de code halen wat ik nu precies moest hebben. Zo gevorderd ben ik niet met javascript. :smile: Dusse, een beetje hulp zou van harte welkom zijn.. Al is het maar een link naar zo'n pagina die ik dan niet kan vinden. :smile: Elja
Link naar reactie
Ik bedoelde eigenlijk dat je binnen het forum moest zoeken :smile: Deze vraag is namelijk al een paar keer gesteld. Zoeken op "textarea cursor" levert je al een aantal hits op. Onderstaande code heb ik zo ook gevonden: [code:1:8fad54b66d] <html> <head> <title>insert at cursor</title> <script type="text/javascript" defer="defer"> function storeCursorPos(oTextarea) { if (oTextarea.createTextRange) oTextarea.cursorPos = document.selection.createRange().duplicate(); } function insertAtCursor(oTextarea, sText) { if (oTextarea.createTextRange && oTextarea.cursorPos) { var oCursorPos = oTextarea.cursorPos; oCursorPos.text = sText; } else oTextarea.value += sText; } </script> </head> <body> <form> <textarea name="foo" rows="5" cols="50" onselect="storeCursorPos(this)" onclick="storeCursorPos(this)" onkeyup="storeCursorPos(this)"> </textarea><br /> <input type="button" value="smilie invoegen" onclick="insertAtCursor(this.form.foo, ':)')" /> </form> </body> </html> [/code:1:8fad54b66d]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...