Ga naar inhoud

JavaScript: achtergrondkleur cel in tabel + een link


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb uit deze topic http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=23036&forum=13 het veranderen van de achtergrond kleur in een cel gevonden, maar hoe krijg ik het voor elkaar om er ook nog een link van te maken ?? Mijn dank is groot voor de geen die een oplossing heeft :wink: [ Dit Bericht is bewerkt door: Ferryk op 2002-02-27 14:56 ]
Link naar reactie
het gaat om deze dit menuutje waar ik mee bezig ben zie >> http://www.veenman.com/newsite de tekst die achter de plaatjes staan, staan dus apart in cellen en die cellen veranderen van kleur als je er met de muis overheen gaat. Nu is het alleen nog mijn bedoeling dat het ook nog klikbaar wordt en de pagina in het frame ernaast veranderd. Maar dat punt over dat het niet in alle browsers werkt, maakt me niet zoveel uit als het maar in IE werkt. Alvast bedankt weer voor je Reactie !!
Link naar reactie
Om het nou wél compatible te maken... - even terzijde, ik weet niet of dat kleur veranderen on mouseover cross browser is...? maar dan kun je in de cel een transparante pixel zetten. 1x1 pixel, sla je als transparante .gif op en je poot hem in de tabel op goede grootte (uitrekken mag, want het is toch een onzichtbaar pixeltje). Deze maak je vervolgens aanklikbaar als link. Voila: de achtergrondkleur verandert nog steeds, en jij hebt een klikbaar tabelletje. Nadeel; er kan geen text meer in...
Link naar reactie
ik heb nu dus o.a. dit staan : <head> <base target="main"> <SCRIPT language="JavaScript"> <!-- function bcolor(bcol,d_name) { if (document.all) { var thestyle= eval ('document.all.'+d_name+'.style'); thestyle.backgroundColor=bcol; } } //--> </SCRIPT> </head> <body background="picz/achtergronden/linkerkant.jpg" topmargin="0"> <td width="100%" height="30" id="td1" bgcolor="" onMouseover="bcolor('#6699FF','td1');" onMouseout="bcolor('','td1');" onclick="window.location='home.html'"> <font face="Verdana" size="1" color="#000080"> Nieuws/Home</font></td> </body> maar als ik ergens op klik dan veranderd het frame waarin deze pagina staat maar het moet veranderen in een ander frame (genaamd "main") hoe realiseer ik dit nu ?? het lukt in ieder geval niet door <base target="main"> te gebruiken plz help... [ Dit Bericht is bewerkt door: Ferryk op 2002-02-28 15:00 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...