Ga naar inhoud

Cache legen met php


anoniem

Aanbevolen berichten

Cache kan je niet legen (dat doet de browser voor je). Maar je kan wel de juiste headers sturen en dan hopen dat de browser begrijpt wat deze moet doen. bijv (code komt van [url=http://www.php.net/manual/en/function.header.php]php.net[/url]): [code:1:f5323e80ba] header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); // Date in the past header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT"); // always modified header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate"); // HTTP/1.1 header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false); header("Pragma: no-cache"); // HTTP/1.0 [/code:1:f5323e80ba] tip: http://www.php.net/functienaam brengt je meteen naar de manualpage voor die functie.
Link naar reactie
Wederom bedankt Annie, maar zoals ik in mijn voorgaande post 'Flauwe hidden field-bug' al aangaf heb ik je suggestie al toegepast op de betreffende pagina's. Ik heb inmiddels geprobeerd om het e-mailadres in een sessie te zetten - dit werkte goed in eerste instantie, alleen nu worden de overige hidden fields niet goed doorgegeven. Pas als ik handmatig de cache leeg, gaat het goed. (Zucht...) Vandaar mijn vraag. Zou je anders mijn vorige post even willen lezen? Bedankt, Djurre
Link naar reactie
Hmm, ik begrijp niet veel van het vorige probleem. Doorgeven van waarden via hidden inputs wordt door hele volksstammen gebruikt, dus waarom het bij jou niet werkt? Geen idee. Heb je dat probleem bij 1 specifiek script of bij alle scripts die dezelfde techniek gebruiken? Heb je al getest wat het verschil is met verschillende browsers en/of client cache-instellingen? Heb je al een klein test scriptje gemaakt wat alleen deze techniek gebruikt en verder geen functionaliteiten heeft? En wat gebeurt hier? .....enz. M.a.w. een probleem roept altijd een heleboel vragen op en door simpelweg zaken weg te strepen kan je vaak tot een oplossing komen (niet altijd natuurlijk) of krijg je nieuwe aanknopingspunten. Ineens kiezen voor iets anders (sessions) is natuurlijk niet echt een oplossing, maar vluchten voor wat er feitelijk aan de hand is. :wink: [ Dit Bericht is bewerkt door: Annie op 2002-02-27 18:46 ]
Link naar reactie
[quote:7f75dcc8ed] Op 27-02-2002 18:44, schreef Annie: Ineens kiezen voor iets anders (sessions) is natuurlijk niet echt een oplossing, maar vluchten voor wat er feitelijk aan de hand is. :wink: [/quote:7f75dcc8ed] Bedankt voor je reactie <Freud>Annie :wink:. Je hebt gelijk. Het spijt me, ik kan het eigenlijk niet duidelijker uitleggen zonder de source code erbij te halen. Deze heb ik er expres achterwege gelaten omdat ze zo lang is (ook als ik alleen de belangrijke dingen post). Maar als je ze wilt bekijken dan kan ik ze alsnog posten hoor...(ben je wel tot de Kerst voorzien :wink: ) Dan als reactie op je oplossingen: -Dit is zover ik weet, de enige procedure met het probleem -Gisteren bleek alles op een andere machine met IE5 te werken; het probleem doet zich blijkbaar voor bij IE5.5 -Ja, zonder dat er iets in de db weggeschreven wordt worden alle values goed doorgegeven met beide technieken. In alle andere geteste gevallen gaat het (uiteindelijk) mis (opgelet: het werkt wel, maar gewoon niet àltijd). -Na twee dagen (& counting) ploeteren heb ik nog geen oplossing kunnen vinden , behalve de Temp-dir. legen. Ik ben uitgePHP't. :sad: <onderschrift> Djurre
Link naar reactie
[quote:f19b40fdee] [b:f19b40fdee]Op 28-02-2002 10:42, schreef nssadmin:[/b:f19b40fdee] Maar als je ze wilt bekijken dan kan ik ze alsnog posten hoor...(ben je wel tot de Kerst voorzien :wink: ) [/quote:f19b40fdee] Nee dank je, ik heb toevallig wat anders te doen die dag(en) :grin: [quote:f19b40fdee] [b:f19b40fdee]Op 28-02-2002 10:42, schreef nssadmin:[/b:f19b40fdee] Ik ben uitgePHP't. :sad: <onderschrift> [/quote:f19b40fdee] Wat? Nu al weekend? Schande :sad: Heb je al geprobeerd om achter de url een random of timestamp string te plakken. Bijv: <form action="blaat.php?<?php echo time(); ?>"> btw. misschien moet je ook eens kijken op [url=http://msdn.microsoft.com]msdn[/url] of je daar wat kan vinden over gerelateerde problemen met IE5.5 [ Dit Bericht is bewerkt door: Annie op 2002-03-01 01:09 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...