Ga naar inhoud

Niet aanmelden op forum...


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben bezig met het creeren van een forum, ik heb hier twee kandidaten voor gevonden> yaBB of phpBB. In deze forums kan iedereen zich zoveel keer aanmelden als ze willen. Mijn forum is bedoeld voor een school en iedereen krijgt gewoon een gebruikersnaam+w8woord toegewezen. Waarom dat zo is? Op die manier weten we welke gebruikersnaam bij welke persoon hoort, slaat hij/zij nou ontoegestane taal uit dan kunnen we diegene in zijn kraag grijpen. Ook moet er dus een mogelijkheid zijn om gebruikers voor een bepaalde tjid te blokkeren. Misschien zegt U nu dat ik beter een Prexon-forum kan nemen maar daarmee kan ik enkel ip-adressen blokkeren. Dus de mediatheek kan dan ook geblokkeerd worden! En kabelaars hoeven slechts opnieuw verbinding te maken en ze hebben een ander ip! Wie-o-wie begrijpt mij en kan mij helpen? Roel
Link naar reactie
Het is inderdaad nogal simpel, met phpBB bijvoorbeeld bewerk je gewoon het bestand "bb_register.php". Je zet helemaal bovenaan iets als: <?php echo "Inschrijven kan niet"; ?> (en dan in de juiste layout of zo) en je kan je niet meer aanmelden. Wat het tijdelijk blocken van gebruikers betreft, dat zal je waarschijnlijk zelf moeten maken...
Link naar reactie
Het is geen goeie oplossing om de leerlingen op een dag te laten aanmelden want er komt natuurlijk wel eens een nieuwe leerling bij of er is er net eentje ziek of zo. Kan ik ook een pagina plaatsen met een login-script met dezelfde naam als het bestand aanmelden van phpBB? Dan kunnen bevoegde mensen naar het aanmeld gedeelte en daar een persoon aanmelden. Weet iemand hier een manier voor? En wat betreft de blokkering van een gebruiker; de beheerder kan toch bij alle gebruikersnamen met w8woorden. De beheerder kan dan toch gewoon het w8woord van die gebruiker wijzigen? Of zie ik dat verkeerd? Roel
Link naar reactie
Admin gedeelte van het forum en aanmeldscript verplaatsen naar een afgeschermde directory (.htaccess) en klaar is Klara. Leerlingen kunnen alleen inloggen (met vooraf verstrekte login&passwords) en degene met het password voor de directory kan gebruikers toevoegen/verwijderen/enz. Moet je alleen wel bij installatie alle leerlingen ingevoerd hebben. Als dat er teveel zijn kan je dat misschien ook nog via een import doen (gegevens uit de "database" van de administratie bijvoorbeeld). Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...