Ga naar inhoud

Een mini news submitter met ASP. HOE?


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb dus gezocht en heb wat gevonden maar die scripts zijn zo groot. Ik wil ook als het kan database er (nog) niet bij betrekken. Ik wil dus gewoon dit index.asp daar heb je textveld je vult wat in en stuurt het op en het staat op index.asp etc etc. Daar hoeft toch geen database aan te pas te komen? ik heb geprobeerd met request gedeuns maar hij slaat het niet op. bij voorbaat dank!
Link naar reactie
Nou, als je wilt dat méér mensen zien wat er in dat veld is ingevoerd kun je het beste een database gebruiken. Maar als eerste test is het niet nodig. Stel je maakt een variabele genaamd "naam" Dan kun je programmeren: Naam = "Wiep" <a href="pagina2.asp?naam="wiep">naar pagina 2</a> In pagina2.asp kun je uitvragen: <td><%=request.QueryString( "naam")%></td> En dan zie je de waarde van de variable "naam" weer verschijnen. (waarde=Wiep dus) Suc6
Link naar reactie
Als je verder geen "ingewikkelde" dingen wil doen met de reacties dan kan je ze inderdaad ook opslaan in een tekstfile. Maar alles wat je extra wil doen met de reacties (wijzigen, sorteren, verwijderen) gaat met een database erachter net even iets makkelijker. Laat je niet afschrikken door het idee database, de bewerkingen die jij wil zijn behoorlijk basic en worden dus op tal van sites tot in den treure :wink: uitgelegd. Als je alsnog wat met files wil doen moet je maar eens kijken naar het FileSystemObject ([url=http://www.devguru.com/Technologies/vbscript/quickref/filesystemobject.html]DevGuru reference[/url]). Maar hou het dan wel simpel, als je je script helemaal uitbouwt en later tegen de limieten van files aanloopt dan heb je des te meer om om te schrijven. [ Dit Bericht is bewerkt door: Annie op 2002-02-26 23:30 ]
Link naar reactie
[offtopic] hey bill ik heb je toch verteld >>> javascript pass file op de server en dan dir beveilgigen zodat je die file nie kan rippen. weddenschap was toch dat je het niet zou kunnen kraken en niet of het handig etc was. ik zei het was mogelijk, niet dat het gebruikt zou moeten worden. idd .htaccess rulez my ass off :grin: [/offtopic] mensen mensen mensen, ik ben niet bang voor db maar wil voor zon simpele taak geen db aanmaken. kijk je komt op index.asp en ziet het woord "ik" staan. Daaronder een textbox en submit knop. Je typt in t box het woord "ben" in en dan stuur je het op. Aan de hand daarvan moet een nieuwe index.asp erzo uitzien: "ik ben" is dit zo moeilijk? moet ik voor dit db maken? dus moet het met FileSystemObject of wat?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...