Ga naar inhoud

ASP/VBScript data formulier verwerken op dezelfde pagina


anoniem

Aanbevolen berichten

Momenteel ben ik druk bezig met het bouwen van een ASP website. Ik heb echter een probleem waar ik niet uit kom Situatie: Ik haal in een pagina items op uit een database(muteren_soft.asp) Vervolgens kun je een van de items selecteren en wordt je doorverwezen naar een nieuwe pagina, waar alle gegevens worden weergegeven en veranderd kunnen worden(muteren.asp). Na het klikken op de knop muteren worden de gegevens verwerkt. Nu wil ik graag in muteren.asp deze gegevens verwerken. Ik ben bekend met het opnieuw aanroepen van de pagina(muteren.asp) en het dan te verwerken, maar ik wil de data graag meteen wegschrijven zodra er op de knop gedrukt wordt. De query's die ik in de pagina gedaan heb wil ik namelijk meteen updaten. Ik ben bezig geweest met het maken van een Sub hiervoor(verwerkData).Omdat de Sub verwerkData recordsets e.d. wegschrijft, moet het wel een server side oplossing zijn. Hoe kan ik de Sub verwerkData aanroepen en verwerken op dezelfde pagina?
Link naar reactie
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoeld (en wat dus je probleem is). Maar een script dat zowel weergave als verwerking doet wordt vaak op onderstaande manier opgebouwd. pseudocode: [code:1:26c1835137] <% sub Toon 'toon alles uit database end sub sub Verwerk 'wegschrijven in db end sub 'Main aktie = request.form("aktie") select case aktie case "opslaan" Verwerk Toon case else Toon end select %> [/code:1:26c1835137]
Link naar reactie
Volgens mij is dit niet mogelijk. De server voert het script serverside uit en stuurt vervolgens het resultaat van de uitvoering door naar de client. Waarom zou je niet gewoon de data verwerken op een andere pagina (of op dezelfde door hem te herladen) en response.reirect("xx.asp") je 'm niet gewoon ? Grtz Elja [ Dit Bericht is bewerkt door: Elja Trum op 2002-02-25 15:29 ]
Link naar reactie
Tuurlijk kan dat wel. Je moet gewoon naar hetzelfde forumlier verwijzen. Je formulier heet bijvoorbeeld: invoeren-muteren.asp In dat formulier verwijs je dus weer naar <FORM ACTION="invoeren-muteren.asp" METHOD="POST"> met die post neem je een waarde mee, die beslist waar je bij het opnieuw inlezen van het formulier terecht komt.
Link naar reactie
Moet je ook lezen wat ik zeg Wiep. :smile: [quote:58c9599946] Waarom zou je niet gewoon de data verwerken op een andere pagina (of op dezelfde door hem te herladen) en response.redirect("xx.asp") je 'm niet gewoon ? [/quote:58c9599946] ..of op dezelfde door hem te herladen.. Ik bedoel dus dat het volgens mij niet mogelijk is om de pagina 1 maal in te laden en dan pas de data in te voeren op het moment dat de gebruiker op submit drukt; zonder ook maar een andere pagina te herladen. Niet dat ik het voordeel ervan zie, maar volgens mij is dat wat Shartar bedoelt. Elja _________________ [url]www.mydiary.nl/[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: Elja Trum op 2002-02-26 09:29 ]
Link naar reactie
Je kunt ook een if else statement gebruiken. Je begint dan met <% If Not Request.QueryString("Message") "True" Then %> hier komt dan de form met een hidden field met de naam Message en waarde true <%else%> Hier komt dan de verwerking van de gegevens(query's) als de waarde message true is geworden. Dit kan gewoon op 1 pagina. <%end if%> Ik heb het uit een voorbeeld van MS, maar het werkte niet zo goed bij mij. De form moet als method GET en actie de naam van dezelfde pagina. Zodra je dus submit klikt word de waarde van message true en krijg je de verwerking van de gegevens. [ Dit Bericht is bewerkt door: HarrySnotter op 2002-03-02 16:08 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...