Ga naar inhoud

href en target in javascript


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een pagina met frames. In het linkerframe heb ik een knoppenbalk. Als ik op een knop druk wil ik dat er in het rechter frame een pagina verschijnt. In HTML is dit geen probleem, maar ik wil dit vanuit javascript doen, omdat het aan een voorwaarde moet voldoen. Dit is vast heel simpel maar ik kan het niet vinden. Wat ik ook probeer. Ik krijg alleen het linkerframe in het rechter. Femke
Link naar reactie
Je moet de frames wel namen geven. In het onderstaande voorbeeld heet het frame waarin welkom.html moet verschijnen, dan ook 'content'. De functie hieronder kan in de HEAD sectie [code:1:b0b6c61900] function laad1(frame,pagina) { eval("parent."+frame+".location='"+pagina+"'"); } [/code:1:b0b6c61900] Als link gebruik je dan zoiets [code:1:b0b6c61900] <a href="javascript:laad1('content','welkom.html')">HOME</a> [/code:1:b0b6c61900] [i:b0b6c61900]edit[/i:b0b6c61900] HOME kun je dan vervangen door het plaatje van de knop. [ Dit Bericht is bewerkt door: WillyF op 2002-02-22 12:34 ]
Link naar reactie
[quote:39c83c4f42] Op 22-02-2002 12:33, schreef WillyF: [code:1:39c83c4f42] function laad1(frame,pagina) { eval("parent."+frame+".location='"+pagina+"'"); } [/code:1:39c83c4f42] [/quote:39c83c4f42] Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan (lees: eval() is niet nodig)? [code:1:39c83c4f42] function laad1(frame, pagina) { parent.frames[frame].location=pagina; } [/code:1:39c83c4f42]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...