Ga naar inhoud

[PHP] Bestand includen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zal even uitleggen wat nou precies m'n bedoeling is. Ik heb gewoon een pagina met van boven een menu. Als ik dan op zo'n menu item klik wil ik in diezelfde pagina met php een bestand includen over het onderwerp van de knop. Ik dacht dat ik dat dan het simpelst kan doen me zoiets index.php?pagina=bla Als de pagina dan voor het eerst geopend wordt moet er dus iets komen te staan van index.php?pagina=home Op die manier wordt dus een bestandje met de naam home (waarin dus de html van de beginpagina staat) ingevoegd. Ik heb zoiets al geprobeert met javascript, maar dat lukte niet.
Link naar reactie
[quote:743ac56d30] Op 21-02-2002 16:24, schreef Edwin2: Ik zal even uitleggen wat nou precies m'n bedoeling is. Ik heb gewoon een pagina met van boven een menu. Als ik dan op zo'n menu item klik wil ik in diezelfde pagina met php een bestand includen over het onderwerp van de knop. Ik dacht dat ik dat dan het simpelst kan doen me zoiets index.php?pagina=bla Als de pagina dan voor het eerst geopend wordt moet er dus iets komen te staan van index.php?pagina=home Op die manier wordt dus een bestandje met de naam home (waarin dus de html van de beginpagina staat) ingevoegd. Ik heb zoiets al geprobeert met javascript, maar dat lukte niet. [/quote:743ac56d30] Ik denk dat je dit bedoelt: [code:1:743ac56d30] <?php if(!$pagina) { include('home.html'); } else { include($pagina.'.html'); } ?> [/code:1:743ac56d30] De server controleert dan of de variabele $pagina wordt meegestuurd, zo niet, dan wordt de homepagina geladen
Link naar reactie
Ik wil er even op wijzen dat dit een beetje onveilige manier is. Stel je voor dat ik nu eens $pagina=wachtwoord invul of zo (puur hypotetisch geval), dan kan ik je passwords uitlezen. Het is veel beter om een array met pagina's te definieren dan $pagina=1 of zo als page door te sturen via de URL en dan de juiste pagina uit de array te halen. Niet zo flexibel, maar wel veiliger (en dus beter).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...