Ga naar inhoud

Javascript vraagje


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn website [url]www.degroefaudio.nl[/url] is niet goed te bekijken met Netscape 4, omdat Netscape 4 de stylesheets die mijn pagina gebruikt niet goed 'begrijpt'. Nu heb ik een script in de html code geplaatst dat mensen die de site met netscape 4 bekijken naar een andere pagina (oldbrowser.html) verwijst waar staat dat ze beter een nieuwere browser kunnen downloaden: [code:1:7d00e33aaa]<SCRIPT language="JavaScript" type="text/javascript"> <!-- var BrowserName = navigator.appName; var BrowserVer = parseInt(navigator.appVersion); if(BrowserVer <= 4) { if(BrowserName == "Netscape") document.location.href = "oldbrowser.html"; } // --> </SCRIPT>[/code:1:7d00e33aaa] Ik kreeg vandaag een mailtje van iemand die de site niet kan zien met Internet Explorer 5.0 omdat hij werd doorverwezen naar "oldbrowser.html" Kan dat waar zijn? M.a.w. redirect dit script ook naar oldbrowser.html als de bezoeker de pagina probeert te bekijken met Internet Explorer 5.0? Wie kan dit testen? Ik heb namelijk geen Internet Explorer 5.0 op mijn computer. Met vriendelijke groet, Folkert
Link naar reactie
Of je draait je test om. Eerst afvragen of het om Netscape gaat dan vang je daarna de versie af. <SCRIPT language="JavaScript" type="text/javascript"> <!-- var BrowserName = navigator.appName; var BrowserVer = parseInt(navigator.appVersion); if(BrowserName == "Netscape") { if(BrowserVer <= 4) { document.location.href = "oldbrowser.html"; } } // --> </SCRIPT> groet, william
Link naar reactie
[quote:eb6068fee2] Op 19-02-2002 7:01, schreef williamorbit: Of je draait je test om. Eerst afvragen of het om Netscape gaat dan vang je daarna de versie af. [/quote:eb6068fee2] Dat maakt in dit geval natuurlijk niets uit (als het echt zo is dat beide expressies naar true evalueren bij ie5). Het is beter als de topicstarter ergens een iets nauwkeurigere browserdetector vandaan haalt. p.s. het moet [b:eb6068fee2]window[/b:eb6068fee2].location.href zijn
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...