Ga naar inhoud

javascript? window bring to front o.i.d.


Aanbevolen berichten

Ik gebruik onderstaand script om een extra informatie window te openen. Kan ik dit zo aanpassen dat, als het window al open is, het naar voren komt? Of dat het eerst sluit en daarna weer open gaat. Het probleem is nu dat als men het window gebruikt heeft zonder het te sluiten het achter de andere internetschermen staat en dat het dan net lijkt of de knop "extra info" (openen window) niet werkt. [code:1:2c18881724] <script language="JavaScript"> <!-- // This script handles launching the popoff window. function certwin() { window.name="certwindow" RemoteWindow=window.open ('imbazocert.htm',"Snapcert",'toolbar=0,menubar=0,scrollbars=1,resizable=1,width=640,height=400'); } // --> </script> [/code:1:2c18881724]
Link naar reactie
Ik ontdek net nog een tweede probleem. De website maakt gebruik van frames. Het linkerframe is het menu met daarin <BASE TARGET="main"> zodat alles in het frame main opent. Na gebruik van een popup windows openen de onderdelen niet meer in Main maar in een nieuw window. Zolang ik geen popup aan klik blijft alles goed werken! Hoe kan dat nu weer, staat er iets doms in het script dat ik gebruik?
Link naar reactie
Ik heb me denk ik niet duidelijk genoeg gemaakt. Het menu en de frames zijn nog steeds in de oude situatie. Maar nu ik in een subpagina die in het frame "main" wordt geladen, de mogelijkheid met een popup heb ingebouwd gaat het mis. Als ik de site normaal gebruik loopt alles goed maar zodra ik 1 popup windows heb gebruikt werken de knoppen op het menu niet meer met "target is main" maar gaan deze de subpagina's ook openen in nieuwe windows. Dus de sessie loopt goed totdat het eerste popup window is gebruikt.
Link naar reactie
[url]http://www.mere.nl[/url] Klik links op de k(n)oppen, Dat werkt allemaal goed. Klik op de knop "risjaa hoeve" en klik op de pagina die je dan krijgt op de link "onze reu". Klik op deze pagina op een foto om de grotere versie te zien in een popup window en hierna werken de k(n)oppen links niet meer goed. Ik ben benieuwd. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Bij het aanroepen van de popupfunctie wijzig je de naam van de window (window.name='bla') en dat is dus in jouw geval de frame waar de link in staat. Als je daarna via je menu verwijst naar de target "main" dan bestaat deze dus niet meer en wordt er netjes een nieuw venster geopend. btw. om een window te sluiten (en een controle of een window niet al gesloten is) kan je het volgende doen: [code:1:a1cd1bd200] if (window_object) if (!window_object.closed) window_object.close(); [/code:1:a1cd1bd200] waarbij window_object een window reference is die je terugkrijgt van window.open() _________________ NU EVEN NIET!!! KUNNEN JULLIE NU HELEMAAL NIETS ALLEEN??!! :wink: [ Dit bericht is bewerkt door: Annie op 2002-04-04 20:33 ]
Link naar reactie
Nou vooruit dan. Omdat ik je zo aan het schrikken heb gebracht met m'n signature :wink: Ik ben even uitgegaan van de functie die je in je eerste post hebt staan: [code:1:2f3b5bdfaa] <script language="JavaScript"> <!-- // This script handles launching the popoff window. var RemoteWindow; function certwin() { // eerst sluiten als het window al open staat if (RemoteWindow) if (!RemoteWindow.closed) RemoteWindow.close(); // nieuw window openen RemoteWindow=window.open ('imbazocert.htm',"Snapcert",'toolbar=0,menubar=0,scrollbars=1,resizable=1,width=640,height=400'); } // --> </script> [/code:1:2f3b5bdfaa]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...